Suvremeni ples

  • Zarobljeno u mizansceni

    Zagrebački plesni centar i Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Rollercoaster, autorica Katarina Đurđević

    Izvođačice kombiniraju pretežno verbalizacijski modus nasuprot pokretu na način da Lucija Šerbedžija prati bazičnu formu pokreta i tjelesnih radnji Petre Valentić i Adriane Barbarić Pevek ali obavlja većinu govorno dramskog aspekta izvedbe. Ritmično neskladna izvedba satiričnog karaktera uspijeva prije svega zabaviti ali i povući gorak ali lagodan ugođaj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oslobođenje od distopije

    Umjetnički kolektiv de.not: de.finity, kor. Eni Vesović

    Piše: Jelena Mihelčić
    De.finity je prosječan rad, no zanimljiv prema odabiru i inscenaciji konteksta u približavanju koreografskih pitanja široj publici. U svakom slučaju treba pozdraviti mlade autorske suradnje na domaćoj sceni, kojima se bruse novi pristupi i poetike, a posebno pritom valja istaknuti potrebnu podršku koju u tom razvoju pružaju i ekscena i Pogonator
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neka publika prosudi

    34. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2017.: Ilja Fontain Production Cie Public in private, Lady Justice, autorica Jasna Layes Vinovrški

    Piše: Jelena Mihelčić
    Urnebesna komedija Lady Justice suptilno iznosi bezazlene apsurde, posebice današnje europske umjetničke produkcije, te postavlja i ne tako bezazlena pitanja o pravičnosti u demokraciji. Jasna Layes Vinovrški podsjeća da se silna pravila i zakonske odredbe s dobrim namjerama često pretvore u put u birokratizirani pakao i da je pravda previše uvjetovana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zametak obećavajuće priče

    Zadarski plesni ansambl: Noći …koreofrenija, kor. Sanja Petrovski

    Piše: Ana Gospić

    Premda ne donosi u svim segmentima dovoljno promišljen i autentičan koreografski materijal (neovisno o cjelokupno dojmljivoj koncentraciji i spretnosti plesačica uspješnije su i autentičnije npr. skupne plesne dionice), Noći …koreofrenija ipak uspijeva uravnotežiti izmjenu između plesnih i uvjetno rečeno dramsko-izvedbenih dijelova, specifičnu za rad Sanje Petrovski zadnjih godina ...pročitajte cijeli tekst...

  • Vragolaste kumice

    Eurokaz, Zagrebački plesni ansambl, Zagrebačkim plesnim centar: Plac – Cai shichang, kor. Wen Hui, Jiang Fan

    Plac režijskim postupcima uspijeva zabaviti publiku, apsurdnim gestama, radnjama, kretnjama, dizajnom i zvukovnim oblikovanjem no bez ironije i poruge. Stvara se zaigrani antropološki pregled života kumica kroz vizuru suvremenog društva. Iako vragolasto, izvedba djeluje nepristrano i obzirno, postavljajući mala pitanja koja traže velike odgovore ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tjeskoba za princezu i ratnicu

    Tamo vani i ovdje unutra, kor. Sonja Pregrad i Ana Kreitmeyer

    Piše: Maja Đurinović
    Vrlo postupno koreografkinje i izvođačice opuštaju se i prepuštaju improviziranoj međusobno istraživačkoj igri kao komunikaciji. Na kraju Ana Kreitmeyer i Sonja Pregrad nisu mnogo dalje od početka niti je tijekom izvedbe razriješena „tjeskoba svijeta koja živi na svom rubu pounutrena tijelom“ upisana u pramemoriju ljudskog tijela
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od pokreta do prisjećanja

    Tjedan suvremenog plesa 27. svibnja. – 4. lipnja 2017.: Studio za suvremeni ples, Zagreb, Djevojke u ljetnim haljinama volim, kor. Petra Hrašćanec, Saša Božić

    Dok plesačice koreografiju Djevojke u ljetnim haljinama volim izvode s lakoćom, odnosno s određenom rezerviranom energijom, njihov pokret prati dojam da se u svakom trenutku može prekinuti, bez potencijala i reakcije. Kretanja na sceni djeluju ravnodušno, postojano i staloženo, nedodirnuta sadržajem zvučnog zapisa koji je na trenutke nostalgičnim ali i samoironičan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cjelodnevni protestni plesni izdržaj

    Akcija Odbrojavanje za društveno odgovorniji plesni centar: Tjelovanje, Zagreb, 2. do 3. svibnja 2017.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Plesna scena, kao i nezavisna kulturna scena, nema samo jedan ansambl kojeg treba udomiti, nego stotine manjih umjetničkih organizacija i samostalnih umjetnika, stoga joj je primjereniji horizontalno upravljan prostor za rad, od autokracije. Potreban joj je servis kao podrška za sve ne-umjetničke popratne poslove, a ne da se od njih pravi poduzetnike, jer to nisu niti bi trebali biti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bogatstvo siromašnog plesa

    Marmot, Zagreb (u suradnji s Teatrom &TD, Zagreb): Razlikovanja, kor. Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Irma Omerzo neprestano se poigrava tankom granicom između apstrakcije i reprezentacije, fizičkog i političkog. Propozicija Razlikovanja intrigantna je na prvi pogled, specifična u tretiranju izvedbenog prostora i aktiviranju gledatelja te ostaje vrlo otvorena prema publici, no možda previše univerzalna. Kojim se idejama zapravo bavi i što želi komunicirati ostaje nejasno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rezonantna tijela plesa i glazbe

    Kazališna družina Kufer, Zagreb: Rapsodija za tri glave, šest stopala i deset ruku, kor. Nastasja Štefanić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografski leksik i sistem koji Nastasja Štefanić uvodi u Rapsodiji za tri glave, šest stopala i deset ruku dinamičan je i uzbudljiv, sastavljen od brojnih klizanja, kotrljanja i puzanja koja koriste široki horizontalni plan, a u gornju razinu, vertikalnu, ulazi u eksploziji skokova ili izbačaja tijela izbjegavajući uobičajene prijenose težine koračanjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz i protiv svakodnevne prakse

    Marija Matković i Plesni studio Hip Hop House, Zagreb: Okviri i granice, kor. i red. Marija Matković

    Piše: Maja Đurinović
    S jedne strane Okviri i granice nesumnjivo su svojevrstni urbani ritual, plesna svečanost, kolektivno kazalište; fascinantno brojne, guste, blizu postavljene, aktivne i komunikativne zajednice. Hip Hop House je specifična, svježa, hrabra pojava na rubu (općenito rubne) plesne scene, primjerena prostranom miljeu tame Pogona Jedinstvo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Do potpunog razotkrivanja

    Ponajbolje plesne predstave obilaze Hrvatsku

    Piše: Jelena Mihelčić
    Publika u devet hrvatskih gradova imat će priliku pogledati po jednu od jedanaest odabranih plesnih predstava koje je kao najbolje od domaćeg suvremenog plesa ove godine odabrao žiri Plesne mreže Hrvatska. Predstave će gostovati u kazalištima i na festivalima u Splitu, Rijeci, Osijeku, Zadru, Puli, Varaždinu, Dubrovniku, Umagu i Virovitici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepodnošljiva tromost postojanja

    Teatar &TD: Natalija Manojlović / Ivana Đula, Tri sestre, red Natalija Manojlović

    Piše: Jelena Mihelčić
    Natalija Manojlović i dalje stvara specifičan slapstick teatar pokreta, prilično klasičan u svojoj dramaturgiji, ali suvremen u tematici. U Tri sestre je vrlo jasno sažeto društvo malograđanski opsjednuto materijalnim, sposobno pasivno promatrati, nemoćno i neučinkovito lamentirati, vječito kukati, ali ne preuzeti odgovornost za išta konkretno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tajne iz mračnih dubina

    Histeria Nova i Plesna udruga In Flux: Odraz, kor. i red. Marija Šćekić

    Piše: Sanja Petrovski
    Često se kaže da svaki redatelj i koreograf uvijek stvara u biti iste predstave, snima iste filmove. Primjenjivo je to i na opus multimedijalne plesne umjetnice Marije Šćekić koji je, promovirajući ideju umjetnosti ljudskog pokreta i harmoniju kretanje ljudskog tijela u prostoru i vremenu, prožet refleksijama o čovjekovoj biti i njegovim mračnim tajnama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bojkot je legitimna akcija

    Prenosimo reagiranje plesne zajednice i Selme Banich na tekst UPUH-ov poziv na bojkot ZPC: Ludost ili potez očajnika? autorice Nore Krstulović, objavljen 31. siječnja 2017. na portalu teatar.hr

    Zagrebački plesni centar nije zgrada za iznajmljivanje nego namjenski prostor za plesnu umjetnost. Nora Krstulović svojim tekstom uvredljivo sugerira da bismo trebali biti zahvalni da zgrada ZPC-a postoji te da za korištenje iste ne moramo plaćati najam. Paradoksalno, na primarne korisnike prostora gleda se kao na podstanare ...pročitajte cijeli tekst...
  • Protiv kontinuiteta propuštenih prilika

    Poziv na bojkot Zagrebačkog plesnog centra

    Agonija oko ZPC-a pozivom UPUH-a na bojkot programa dosegla je svoj vrhunac. Osim kao nastavak građanskog i stručnog pritiska za očuvanje ZPC-a kao javnog dobra, taj krajnje radikalan potez – poziv za zaustavljanje vlastitog umjetničkog djelovanja – činom je, smatramo, zadržavanja digniteta stručnosti i etičnosti plesne profesije ...pročitajte cijeli tekst...
  • La Syphilde susreće Rosas Danst Rosas

    Zagrebački plesni ansambl i Zagrebačko kazalište mladih: The Devil s Garden, kor. David Hernandez

    Piše: Jelena Mihelčić
    Uz uvođenje simbola ženskog principa Vražji vrt utopistički karakterizira ženski rad kao grupni, međuovisan i horizontalniji od muškoga, Provjerenoj starijoj plesačkoj postavi pridružila se nova, mlada i jednako kvalitetna plesačka ekipa. Minuciozno koreografirana grupa plesačica najdojmljiviji je element predstave The Devil's Garden ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predvidljiv glazbeno-plesni koncert

    Mogući koncert / Granice, kor. Mirjana Preis

    Piše: Jelena Mihelčić
    Kompaktan plesni trio uz glazbenu pozadinu, izravna korelacija glazbe i pokreta, upravljanje jednih drugima, nadmetanje, ravnopravnost ili dominacija – različiti su modaliteti kroz koje prolaze izvođači na putu prema nečemu što obećava biti usklađeni koncert. Snaga predstave Mogući koncert / Granice čvrsta je i jasna struktura, zanimljivog raspleta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zarzuela za vrapca i puža

    Inkluzivni kolektiv za istraživanje pokreta – IMRC, Zagreb, i Aleksandra Janeva Imfeld: Nukleon, kor. Aleksandra Janeva Imfeld & Iva Nerina Sibila

    Piše: Maja Đurinović
    Fascinantna je snaga, zamah i dužina ruku i fleksibilnost toraksa Josipe Lukinović kao i njezin let kroz prostor s propinjanjem kolica, pa smirenje kroz spuštanje i manipulaciju vlastitih nogu kao sidra. Svi izvođači zajedno razvidno su prisutni za druge, jedna grupica, atomska jezgra očarana magnetskom snagom supostojanja. Nukleon je predstava koja pročišćuje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spretne igre pogledom

    Male forme Studija za suvremeni ples i Zagrebački plesni centar: Eye Sea I See, kor. Nikolina Medak

    Piše: Jelena Mihelčić
    Nikolina Medak kao da je strukturu svoje koreografije postavila na set pravila kroz koje plesačice mogu iskazati svoju vještinu i opčiniti publiku, vrhunac čega je mali trik na samome kraju izvedbe. Nikolina Medak je zainteresirana za izvedbene manipulacije, a uzevši u obzir da je tek zakoračila u profesionalne vode, rezultat je vrlo solidan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crveno i crno

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika Puls i Zagrebačko kazalište mladih: Perfect-365, autorica Katarina Đurđević, kor. Adrijana Barbarić Pevek, Katarina Đurđević

    Piše: Maja Đurinović
    Katarina Đurđević je znana po angažiranoj upitanosti i jasnom ukazivanju na općeprisutne, aktualne probleme svakidašnjice. U tom smislu i ova predstava nedvosmisleno govori o usamljenosti. Predstava je zanimljivo uobličena i nesumnjivo intrigira, ali prođe prebrzo, ostavljajući gledatelja u iščekivanju još jednog dijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neko drugo zlato i srebro Zadra

    Zadarski plesni ansambl: Arhiviranje / tajni dnevnik umjetničke prakse, red. Sanja Petrovski

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava preleti u vedrom, angažiranom i dobro vođenom kaosu – koji je posve realan u trenutku kad se projekt konačno, na kratko, dokopa konkretnog, kazališnog okruženja. Sve u svemu, završna bilanca ZPA bi se nakon toliko godina intenzivnog djelovanja i davanja, mogla činiti poraznom, da nije podnošljive olakšavajuće činjenice postojanja kroz ples ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stvaralačko izvođenje rutinskog rada

    BADco.: Spore, kor. Nikolina Pristaš

    Piše: Jelena Mihelčić
    Temeljni je koreografski motiv okret kojeg izvođačice svaka u svojoj inačici perpetuiraju, no uzbudljivo postaje kada u toj jednoličnoj rutini okretaja počinjemo uočavati proplamsaje kreacije. Tada izvedbeni prostor počinjemo promatrati kao doslovno gradilište plesa, što je podcrtano i bijelom jednostavnom i ponegdje slikarski zaflekanom odjećom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nevidljiva zmija

    Masa Dance Company: Yolo, autori Aleksandra Mišić, Ognjen Vučinić

    Piše: Maja Đurinović
    Možda najdojmljivijim djelom predstave ostaje ekstatični ples živih leđa, rezonanca tam-tama, prelijevanje tjelesnih krajolika ispod napete, plešućim, zmijolikim mišićima uznemirene kože. Scenski ritual završava skidanjem suknji, a plesači, muškarac i žena (davno izbačeni iz Raja) ostaju pročišćeni i spremni u nagosti kože
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poezija blizine

    llinkt! plesni projekt 2106. i program Rezidencija Zagrebačkog plesnog centra: Undercurrent, autori: Iva Nerina Sibila, Nikola Orešković

    Piše: Maja Đurinović
    Ne sjećam se kad sam tako jasno čula neverbalni dijalog između dvoje izvođača, bez obzira jesu li bili u prostornom pomaku ili u istraživačkoj igri preklapanja površina. Oboje posjeduju rijetku, profinjenu smirenost duha/tijela koja je možda još naglašenija nakon prekrasnog filmskog početka predstave, ili možda točnije, uvoda u nju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smanjivanje distance između umjetnika i publike

    Kritički parkour ili Kako razgovarati o plesu

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Raznim aktivnostima i brojnim razgovorima Kritičkog parkoura, način govora o plesu i rječnik kojim se može reflektirati i verbalizirati doživljaj plesne predstave neprekidno se razvija u dijalogu publike i umjetnika, a distanca koja se najčešće dogodi nakon izvedbe, smanjuje se u razmjeni ideja, doživljaja, pitanja, sumnji i iskustva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priča iz dječje sobe

    Studio za suvremeni ples i Gradsko kazalište Trešnja Zagreb: Ivana Đula i Milica Kostanić, Ritam tam – Bajka o ritmu, kor. Ana Mrak, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Maja Đurinović
    Koreografija Ane Mrak je nenametljiva i organski vezana uz ritam, točna u kontekstu predstave za najmlađe, naizgled jednostavna ali vrlo precizna i čista, kako u pokretu tako i u baratanju rekvizitom/scenografijom, velikim kockama koje ovisno o plohi koja je okrenuta formiraju različite scenske slike. Predstava je u svim segmentima vrlo čista i vrlo uvježbana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Aba, das ist Kunst

    Zagrebački plesni centar: This Is Not a Love Song, kor. Josipa Štulić

    Piše: Sanja Petrovski
    Mašta, glamur i apstrakcija prikrivaju krhki svijet izvođačice. Njezina izloženost na sceni dirljiva je, i zanimljivo je da u svakom pojedinačnom segmentu predstave ostavlja dojam ranjivosti. No sagledavajući cjelinu, Josipa Štulić je samosvjesna i vrlo hrabra mlada žena o čemu govori da je njezina prva autorska predstava zahtjevan cjelovečernji solo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Može li ZPC biti samostalna javna ustanova?

    Uvod – Kronologija – Zaključak

    Piše: Jelena Mihelčić
    Čini se kako je glavni uzrok cijelog ovog sukoba između plesnih umjetnika, Grada, ZKM-a i HIPP-a kontinuirano netransparentno i nedemokratsko donošenje zaključaka te loša međusobna komunikacija svih uključenih strana. Atmosfera je uzavrela, no pitanje je hoće li rezultirati rješenjem koje će biti na korist plesnoj umjetnosti ili će joj štetiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosjetljivo krivudanje oko izvedbe

    Kik Melone, Teatar &TD, Zagreb: Ms Fox Invited Ms Cat For Tea and a Chit-Chat One Late Late Afternoon Last Summer, autori Silvia Marchig, Iva Nerina Sibila i Josip Maršić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Unatoč brojnim komičnim situacijama, izvedba ostavlja osjećaj tjeskobe. Ironična i glumstvena Silvia Marchig te markantna Iva Nerina Sibila ujedno djeluju artificijelno i konfinirano u svakoj situaciji, u svakoj ulozi. Tek kraj donosi obrat – njihov organski ples bez kostima, bez reprezentacije, bez teorijskih lekcija, samo trenutak sadašnjosti plesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oda fizičkom tijelu

    Zagrebačko kazalište mladih i Umjetnička organizacija 21:21: Anatomija mačke, kor. Ksenija Zec i Petra Hrašćanec

    Piše: Sanja Petrovski
    Predstava je kompaktna, napeta, s neočekivanim rješenjima. Režijske dosjetke, a također i tjelesne, gusto ispisuju raskošan koreografski zapis obje autorice. Neobičan spoj otvorenosti, a istovremeno i suzdržanosti od komunikacije, beskrajna izloženost u solo-formi, tajnovitost i nepristajanje na kompromis, karakteristike su mačke, ali i plesačice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psihodelično slavlje mladosti

    Zagrebački plesni centar, Igowegoyou?, kor. Thierry Smits

    Piše: Jelena Mihelčić
    Igowegoyou? predstavlja grupu dobrih i ekspresivnih izvođača. Oni su osvježenje naspram sve više plesača okrenutih samima sebi. Najveća slabost predstave ujedno je i bitna karakteristika ove mlade generacije – velika i naporna fragmentiranost prepuna motiva koji se nabrijano izmjenjuju bez mogućnosti razrade i proživljavanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskorak u slobodnije

    Komunikacija, kor. Marija Matković

    Piše: Maja Đurinović
    Ugodno iznenađuje je autoričino balansiranje između ravnopravnih elemenata u svrhu cjeline i poante predstave. Autorica je pokazala veliku samodisciplinu i kreativnost i pažnju spram forme plesnog teatra u kojem se u točnom tempu izmjenjuju scene i nadopunjuju dijelovi govora i pokreta. Viđeno nagovještava novo, energično i oplemenjeno, hip-hop kazalište ...pročitajte cijeli tekst...
  • U skladu s javnim interesom ili ne?

    U povodu namjere promjene modela upravljanja Zagrebačkim plesnim centrom (2)

    Plesni umjetnici u svom priopćenju pitaju se: „U interesu je Grada Zagreba da osigura prostor i sredstva za stabilnost institucije plesne umjetnosti, a ne da je zatire brzopletim potezima. Postavlja se pitanje zašto pročelnik Gradskog ureda za kulturu Ivica Lovrić i gradonačelnik Milan Bandić ne djeluju u skladu s javnim interesom?“
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Napeti susreti plesne vrste

    Centar za dramsku umjetnost, Zagreb, Festival Improspekcije, Zagreb: Tamo gdje se susreću, kor. Mila Pavićević i Zrinka Užbinec

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tamo gdje se susreću karakterizira prije svega vrlo jasna, a temeljito razrađena autorska namjera. Promatrati je možemo i na razini pitanja – koji su uvjeti potrebni za proizvodnju plesa ili koegzistencije uopće. Ipak, najjači je adut ove predstave izvrsna, plesački oštroumna i napeta izvedba, koja drži pozornost od prvog do posljednjeg trenutka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osjećanje trenutka ili ničega

    Kik Melone, Zagreb i Zagrebačko kazalište mladih: Glečer, autori Sonja Pregrad, Pavle Heidler, Ana Horvat, Silvia Marchig

    Piše: Jelena Mihelčić
    Iako je na izvedbama Glečera publike bilo malo, neki od njih djelovali su posve involvirano. Ostatak publike, uključujući i mene u tom trenutku, nije se uspio susresti s izvođačima, doživjevši izvedbu kao vrlo zatvorenu i nesuvislu probu. Taj je svijet prepun intimnih izvedbi u polumraku, ispipavanja rekvizita, svjetiljki...
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Aktualno iz povijesne perspektive

    U povodu namjere promjene modela upravljanja Zagrebačkim plesnim centrom

    Piše: Maja Đurinović
    U protekloj godini u Zagrebu je realizirano 259 profesionalnih predstava u domaćoj produkciji, a od 2010. godine do danas ostvareno je 312 međunarodnih gostovanja. I kako onda uopće pojmiti namjeru „promjene modela“ upravljanja ZPC-om navedenu u dopisu Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba i stav gospodina Lušetića? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedba kao zajednička ludorija

    Umjetnička organizacija Kabinet, Rijeka: We are in this together, autorice Ivana Kalc i Nika Mišković

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Situacija potpunog prelaza iz teksta u pokret jedna je od najuspjelijih u predstavi jer su obje izvođačice u neprekidnoj duhovitoj transformaciji, koriste doslovnost i pretjerivanje kao kod kretanja, igrajući se čas s prepoznatljivom gestom, čas s plesnim citatom... Stil plesa je ležeran, s dozom namjerne naivnosti, ali lucidan i svjež
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetski plesni SF

    Alie, koncept & koreografija André Mesquita

    Piše: Maja Đurinović
    Iako se prepoznaju neki dijelovi, citati respektabilne suvremene plesne literature, Maša Kolar uspijeva iznenaditi, neočekivano riješiti prijelaz, preokrenuti tijek. Izvođačica je u ovom radu izbjegla plesnu sekvencu i dobila meditativnost, začudnost, bogatiju paletu eforta između duhovnosti, tijela koje zrači kroz mirovanje i animalnog pokreta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prema simetriji usamljenosti

    Koreokroj, Zagreb: O usamljenosti i ljudima, autori Irena Mikec i Bojan Gagić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Nakon teksta, plesačica uspostavlja tijek plesnog kretanja, koje djeluje kao čvrsto strukturirana improvizacija, s nekoliko pozicija i gesti koje ponavlja i kojima naglašava temu i gradi strukturu. Taj tijek se intenzivira u snazi i dinamici kretanja, sve dok ne dosegne svoju energetsku granicu a potencijal plesne građe se iscrpi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbudljivo je biti probni pilot

    Rezime rada Odsjeka plesa na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu

    Odsjek je od svog začetka ostvario suradnje s više od dvadeset lokalnih i inozemnih umjetnika, pedagoga i stručnjaka. U nastavi suvremenog plesa vanjski suradnici i gosti predavači bili su istaknuti hrvatski plesni umjetnici i umjetnice te vrsni europski koreografi i plesači: Francesco Scavetta, Milan Tomašik, David Hernandez, Milan Kozanek i drugi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iscrpljujući autoportret ansambla

    Zagrebački plesni ansambl i Zagrebačko kazalište mladih, Spone, kor. Roberto Olivan

    Piše: Jelena Mihelčić
    Spone doista jesu otvorile prostor fizičkim i emotivnim granicama izvođača, kao što stoji u programskoj knjižici, ali daleko od toga da su stvorile „iskonski pokret“, „organski fizički teatar“ ili „vizualnu poeziju“. Možda su publici približile dušu, a svakako su pokazale korpus ansambla u jednoj od rijetkih u pravom smislu cjelovečernjih plesnih premijera 2015. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Biti izgubljen po sebi

    Mirjana Preis i Studio za suvremeni ples, Zagreb: Starost – Alzheimer café, kor. Mirjana Preis

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava je vrlo jake unutarnje napetosti, dugih (ali nikad ne predugih) mirovanja koje autorica popušta malim plesnim umecima koji otvaraju prostor igre, pomaknutih pravila i partnerskog korištenja rekvizita (poput plesa s vješalicom u pokušaju oblačenja na nju obješena sakoa, ili dueta sa po jednom navučenom nogavicom zajedničkih hlača) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Njezin obračun s nama

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Inventura?, autorica Katarina Đurđević

    Piše: Jelena Mihelčić
    S obzirom da je Katarina Đurđević svakodnevno podučava mlade plesače i priprema ih za daljnji život, razumljiva je njezina društvena senzibiliziranost i frustracija oko nefunkcioniranja sustava u koji ih otpravlja. S druge strane, dok proziva nespremnost mnogih plesača i koreografa za scenu, njezina je koreografija plošna i nekreativna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fantazmagorija o neobičnima

    Plesni kolektiv D_LC, Zagreb: Dim i ogledala, autorice Vesna Mačković i Maja Drobac

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ključan je odnos Vesne Mačković i Maje Drobac. Njihova prvotna različitost i fizička udaljenost, posebno u trenutku kada Drobac u dnu scene izvodi plesne akrobacije, a Mačković sjedi tik pred publikom s jednom od svojih krpenih lutaka, ukida se na samome kraju predstave kada Maja i Vesni stavlja krila, te nastavljaju ovaj put zajedno plesati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pastorala digitalnog doba

    dance_lab collective, Zagreb: Botanike, kor. Martina Granić, Ana Mrak

    Piše: Sanja Petrovski
    Treba pohvaliti hrabrost autorica i cijelog tima jer im je u startu bilo jasno da će se suočiti s neodobravanjem dijela struke za svoj poduhvat. No mora se priznati duhovit pristup, maštovitost, začudnost i originalnost pri radu na tako slojevitoj plesnoj predstavi. Uvažavanje pop kulture nepresušna je tema isprepletena s osobnom poviješću izvođačica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svemir u svemiru

    Masa Dance Company, Zagreb: Ona / Her, autori Aleksandra Mišić, Žak Valenta, Bojan Gagić

    Piše: Maja Đurinović
    U Ona / Her Aleksandra Mišić briljantno nastavlja sama, barem u smislu scenske izloženosti sublimirajući umjetničinu / umjetnikovu misao, emociju, vokaciju, stav i – medij koji je mali svemir unutar propusne opne kože. Predstava cijelo vrijeme pulsira unutar dvije dimenzije svjetla koje probija mrak i mraka koji prigušuje i nadvladava svjetlo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konspirativno zajedništvo

    Aleksandra Janeva Imfeld, Plesni centar Tala, Zagreb, No problem Production, Belgija, Pogon Jedinstvo, Zagreb: displaced, plesna predstava i koncert, kor. Tamara Curić, Aleksandra Janeva Imfeld, Larisa Navojec

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Neobičan, koncentriran, limitiran pokret koji je duhovit u prihvaćanju mogućnosti vlastitog neuspjeha, tri autorice, ujedno i izvođačice izlažu kao živu platformu koja, iako čvrste strukture, izgleda da može imati razne varijacije ovisno o prostoru izvedbe i kontekstu. displaced tako djeluje kao predstava eksperimenta i otvorenih solucija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žrtvovanje za show

    Balkan Dance Reality Show, autori: Iva Sveshtarova, Rose Beermann, Sonja Pregrad, Willy Prager

    Piše: Jelena Mihelčić
    U kombinaciji s formatom realityja autori se, čini se, doživljavaju žrtvama spektakla u kojem se ne snalaze. Pogled iza kulisa, pod neprestanim opaskama o tome što se od umjetnika očekuje (tekst je doslovno preuzet iz emisije Work of Art), stvara osjećaj nervoze i anksioznosti, dok se istovremeno smijemo i zabavljamo uz reakcije izvođača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobni svjetovi koji mame

    Umjetnička organizacija Fronezis, Zagreb: Fragmenti, kor. Jasna Čižmek Tarbuk

    Piše: Maja Đurinović
    Filipa Bavčević i Stošija Zrinski iznimno su skladne i profinjene plesačice, nježnih figura. Njihov pokret je jednostavan, apstraktan, pažljiv u impulsu i razvoju i očito utječe na sliku scene. Nesumnjiva čarolija ovog rada nije poentirana u smislu završene kazališne predstave kao cjeline, nego u otvorenim potencijalima igre i istraživanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obla člankovitost

    Objekt u Subjekt prelazi #kralježnica, kor. Nikolina Komljenović

    Pod snopovima briljantno oblikovanog svjetla plesačica postupno napinje leđne mišiće i pretvara se u svojevrsnu skulpturu koja se pruža oku gledatelja iz različitih kutova. Sve se odigrava u statičnim, vrlo polaganim promjenama ili repetativnim valovima pokreta nakon kojih slijede razdoblja smirivanja te ponovnog fokusiranja na objekt promatranja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ples oko izvora (zvuka)

    Liberdance, Zagreb: Plešite na pijanisticu, kompozicija i izvedba Franka Meštrović, koreograf Rajko Pavlić

    Piše: Maja Đurinović
    Glazbeno plesni performans Plešite na pijanisticu mogao bi se promatrati i kao koreografska intervencija plesom u zadani prostor (koncerta); prostor koji je stupovima podijeljen na dvije linije, piste koje vuku na čisto, pravocrtno kretanje, omogućuje zalet, grabljenje prostora, ali i eliptično, ritualno kruženje oko izvora zvuka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hodanje bez okolišanja

    U hodu, kor. Irma Omerzo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Bez obzira na stupanj tjelesne osviještenosti kod publike, Irma Omerzo gledatelja suočava s kompleksnošću hodanja. Kasnije, uvodeći sve više teksta, opisujući dnevne rute hodanja koja uvijek zapravo završe od vrata do vrata, izgovarajući u afektu sninonime evo, idem; hodam; stižem, Omerzo predstavu iz početne apstrakcije, sve više približava svakodnevnom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosljedan hod po liniji

    Male forme Studija za suvremeni ples i Kulturni centar Travno: non.sense, kor. Eni Vesović

    Piše: Jelena Mihelčić
    Eni Vesović gledateljevu percepciju simbolički vidi kao niz linija različitih smjerova kojima plesači obljepljuju plesni pod, ne bi li se s njima stavili u odnos. Struktura koreografije je sistematično gradirana prateći pokretanje na tlu do uspravnog tijela, međusobnih odnosa plesača i prostorno razvedene kompozicije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrednovanje struke

    Nagrade strukovnih udruga suvremenog plesa Republike Hrvatske 2015., Zagrebački plesni centar, 26. listopada 2015.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Broj i dijapazon izričaja unutar nominacija pokazuje interes plesne scene za Nagradu i rast prepoznavanja njezine važnosti za ovu profesiju, koja rijetko dobiva mogućnost javnog vrednovanja i priznanja. Predstava Manje zlo osvojila je dvije Nagrade – za najbolju pojedinačnu izvedbu (Zrinka Užbinec) i koreografiju (Z. Užbinec i Nikolina Pristaš) ...pročitajte cijeli tekst...
  • U logici pokreta

    5. Ganz novi festival, Međunarodni festival razvojnog kazališta, Zagreb, 19. – 23. rujna 2015.: Out of Season, kor. Ame Henderson & Matija Ferlin

    Piše: Maja Đurinović
    Svaka radnja je kratka i brzo dolazi nova koja u narativnom smislu nema veze s prethodnom ali tjelesno je savršeno organska i logično proizlazi iz nje. Sve izvode s velikom preciznošću, tako da prepoznavanje pojedinih radnji ili možda prepoznavanje sebe ili bliskih osoba u nekim radnjama postaje zabavno i duhovito
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Multimedijalno putovanje

    Postaje, kor. Zrinka Lukčec – Kiko

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dok se projekcije oko nje mijenjaju od mnogobrojnih točaka, preko koncentričnih krugova i raznih drugih formi, autoričin se pokret čini omeđen, ponekad zamrznut. Zrinku Lukčec – Kiko dugo znamo kao kvalitetnu plesačicu, a čini se kako i njezin autorski rad sve više dobiva na kvaliteti. Postaje su fino vizualizirana i kontemplativna predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klasika, naušnice i dim – kakve veze Marjana Krajač ima s tim?

    Sodaberg koreografski laboratorij: Koreografska fantazija br. 2, autorica Marjana Krajač

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dok je u prijašnjim radovima uočljiva bila različita konstitucija izvođačica, ovdje su neizbježno naglašene upravo tehnike upisane u tijelo. Izvrsna izvedba svih šest izvođačica kao kolektiva, nosi predstavu. Koreografska fantazija br. 2 može biti intrigantna za različite razine gledanja. Za one koji prate rad Marjane Krajač činit će se manje radikalnom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za „gledanje, slušanje, smijanje, pa i sanjarenje“

    The Cosmic Dust Practice, autor Pavle Heidler

    Piše: Maja Đurinović
    Ples, u nizovima impulsa i poznatim obrascima sekvenci kao da procuri iz njega, povuče ga, razveseli, podsjeti na nešto. Pa pređe ne kritičko čitanje svojih zapisa, otkrića, pa se opet prepusti pokretu. Komunikacija ostaje prisna tijekom cijele izvedbe, a publika je uspješno uvučena u opuštajuće, vrckavo, samokritično samoistraživanje plesača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kakvo tijelo smije plesati

    Tijelo, kor. Mirjana Preis

    Piše: Jelena Mihelčić
    U plesanim dijelovima, koreografski se suprotstavlja graciozan ples finih tehničkih formi, kakav proizlazi iz poza nacrtanih na papirima, s kidanjem i gužanjem zaljepljenih ilustracija te prljavijim pokretom, iskrivljenih linija i slobodnijih formi. Ideja da baš svako tijelo ima pravo plesati zaokružena je početkom i krajem predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tjeskoban odjek EKV-a

    Riječke ljetne noći, 18. lipnja – 18. srpnja 2015., Tranzicijsko-fikcijsko kazalište – Trafik i Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Weltschmerz, autor Žak Valenta

    Piše: Jelena Mihelčić
    Weltschmerz miješa različite izvedbene oblike – ples, koncert, čitanje poezije, intervju, pri čemu svaki na drugačiji način tretira odnos umjetnika i scene. Izvođački pažnju plijeni Toni Flego,  Mila Čuljak i Iva Nerina Sibila su unutar svog prepoznatljivog načina kretanja. Alen Liverić i sam autor Žak Valenta ostaju u sjeni, a Maja Katić snažna je u fizičkoj interpretaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hibrid tradicije i suvremenosti

    21. Zadarsko kazališno ljeto, 30. lipnja – 4. kolovoza 2015.: Zadarski plesni ansambl, Kolo, kor. Lada Petrovski Ternovšek

    Piše: Mario Županović
    Koreografija je preciznija te dinamički i energetski dojmljivija u sekvencama s kolom i muško-ženskom komponentnom u kojoj posebno treba izdvojiti izvrstan nastup Filipe Bavčević i Mate Ivića. Unatoč ponekoj zamjerki, Kolo je zrela i dojmljiva koreografija koja posebice dobro funkcionira kao hibrid tradicionalnih i suvremenih plesnih formi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suptilna igra prisutnošću

    Plesni centar Puls i KUC Travno, U prostoru bez., autorice Ana-Maria Bogdanović i Marina Petković Liker

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dramaturški predstava gradira intenzitet odnosa i senzibilitet između gledatelja i izvođačice, postižući jednu vrstu duhovne privlačnosti. Uvođenjem elementa vode autorice prizivaju simboliku tjelesnog i duhovnog pročišćenja, vječnoga kruga i ciklusa, ženske plodnosti. Izloženi su i procesi izvođačke transformacije i scenske prisutnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kvalitativni i kvantitativni rast

    60 godina Škole suvremenog plesa Ane Maletić, Zagrebačko kazalište mladih, 28. svibnja 2015.: Boris Papandopulo: Horoskop, koreografi nastavnici, izvođači učenici i nastavnici Škole

    Bila sam vrlo sretna vidjevši toliki kvalitativni i kvantitativni napredak i rast Škole za suvremeni ples Ane Maletić, a oduševio me kraj svečane proslave s nastupom svih nastavnika plesa i glazbenika (u završnom dijelu Horoskopa, koreografiji Ribe), koji su utjelovivši ideju vodilju svoje ravnateljice Normele Krešić-Vrkljan – Cijela škola pleše i svira! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Beskrajne mogućnosti kretanja

    Nomadska plesna akademija Hrvatska, Radionica Sjeme plesa, Primošten, 3. – 5. svibnja 2015.

    Piše: Sanja Petrovski
    Radionicu namijenjenu neplesačima, održale su Tamara Curić, Larisa Navojec, Sanja Trop Fruehwald i Melita Spahić. Kroz razgovor je tematizirao osvještavanje pokreta, suvremeni ples i potreba za edukacijom nastavnika i odgajatelja. Neplesačima se približio pojam suvremenog plesa i tijela te beskrajne mogućnosti kretanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri unikatna svijeta

    AnaBela BelaAna, kor. Liliana Resnick

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Predstavu nose Aleksandra Mišić i Ognjen Vučinić, snažnom koncentracijom i plesačkim višeslojnim angažmanom. Petra Valentić prozračnija je u pokretu i raspršenija u koncentraciji, čime otvara mogućnost drugačijeg pristupa ovoj građi, onoga prema karakteru. Glazba Dalibora Bukvića podržava i nadopunjuje atmosferu i koreografiju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dinamične transformacije tijela i prostora

    Odsjek za suvremeni ples Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu: Hunting Family 2, kor. Francesco Scavetta

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Scavettin pristup je dinamički bogato i razigrano tijelo, s neočekivanim poveznicama unutar svoje arhitekture. Tako je apstraktna studija prostora i transformacije oblika i kretanja Hunting Family 2 kvalitetan plesni rad koji može živjeti i mimo ispitnih rokova i privući publiku sklonu detaljno razrađenoj kinetici tijela i ležernoj atmosferi izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra tijela tijelom

    Prema početku, kor. Ana Kreitmeyer

    Piše: Maja Đurinović
    Umjesto poučavanja Ana Kreitmeyer proučava i na specifičan način usvaja artikulacije tijela infantiliteta. Ta zaumna logika otkrivanja tijela kao beskrajno zanimljivog samostalnog živog mehanizma u nekom nemjerljivom vremenu i prostoru izaziva kod gledatelja (smještenih u jednom oblom redu blisko plesačici) neko smireno i drago prepoznavanje – čuda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žena kao učiteljica u eksplozivnom duetu

    Trijada, kor. Maša Kolar

    Piše: Jelena Mihelčić
    U burnom i eksplozivnom duetu Maša Kolar je mnogo dominantnija i zrelija, ona je ta koja preuzima kontrolu i oblikuje kinesferu, dok Ricardo Campos Freire pokušava uvjetno rečeno uhvatiti korak, jer oboje su bez daljnjega izvrsni plesači. Upravo je razlika među njima, vjerojatno i dobna i očigledno iskustvena, ono što čini sukus Trijade ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kod kuće je najljepše

    Ivica Bago – novi prilog decentralizaciji plesne umjetnosti u Hrvatskoj

    Piše: Sanja Petrovski
    Entuzijazam Ivice Bage, njegova izuzetna snaga i tjelesna sposobnost, neprikosnoven šarm i znanje nakupljeno u brojnim umjetničkim kompanijama, otvarali su mu vrata širom svijeta i, nešto manje, u Hrvatskoj. Postavljajući si visoke standarde Bago, zajedno s Limor osmišljava vlastiti izraz kao spoj estetike suvremenog plesa i modernog baleta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skica za pogled

    BADco., Zagreb: Crtač, kor. Nikolina Pristaš, red. Goran Sergej Pristaš

    Piše: Jelena Mihelčić
    Naprestanom komparacijom koreografiranja ili bolje rečeno tjelopisa s crtanjem, BADco. sugerira na ovisnost plesa o vlastitoj slici, na to kako se ples gleda, kako izgleda na van i kako će ga vidjeti i interpretirati gledatelji, dok pogled iznutra najčešće ostaje nepoznat. Crtač rasvjetljava upravo tu diskrepanciju koja postoji između slike koju ima autor i slike koju vidi gledatelj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poslijepodne jednog gledatelja

    Sodaberg koreografski laboratorij, Zagreb: Varijacije o osjetnom, kor. Marjana Krajač

    Piše: Jelena Mihelčić
    Varijacije o osjetnom dosljedno promišljaju ples kao nešto čemu je trajanje, odnosno vrijeme jedan od bitnih poetičkih alata, a kinestetička osjetilna veza između plesača i promatrača temeljni element komunikacije. Po svemu je dakle riječ o nastavku istraživanja započetog nagrađivanom Koreografskom fantazijom br. 1, koje je jednako radikalno, intrigantno i lijepo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Folklorom do tolerancije

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika Puls u suradnji sa Školom suvremenog plesa Ane Maletić, Zagreb: This/krimi/nacija, autorica Katarina Đurđević

    Piše: Jelena Mihelčić
    Najsnažniji trenutak predstave događa se početkom drugog dijela, iznenadnim ulaskom brojnog ansambla u maniri hrvatskih tradicijskih plesova. Masom upravljaju glasni povici pojedinih plesača, Naredbe ansambl poslušno i neupitno slijedi. Tek povremeno netko izlazi iz unisona smjera grupe, da bi se vrlo brzo vratio u njega
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promišljeno i šarmantno

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb, Performing arts collective VRUM, Udruga za scenske umjetnosti Prostor Plus, Rijeka: Minimi, kor. i red. Sanja Tropp Frühwald, Till Frühwald

    Pitanja o veličini i perspektivi prema kraju se polagano usmjeravaju prema tematiziranju rasta i odrastanja, gdje kroz razgovor i djeca u publici pridonose svojim odgovorima. Glumačko-plesački trojac s podjednakom lakoćom savladava i glumačke i pjevačke i plesačke zadatke, uspijevajući pritom iskreno i neposredno komunicirati s publikom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad koreografkinja fantazira...

    Uz Nagrade hrvatskog glumišta za ples te Godišnje strukovne nagrade UPUH-a

    Piše: Jelena Mihelčić
    Najveća je dobitnica 2014. koreografkinja Marjana Krajač koja je za predstavu Koreografska fantazija br. 1 nagrađena i NHG-om za najbolju koreografiju, kao i pojedinačnom nagradom UPUH-a. Predstava je to koja na radikalan način promišlja plesno tijelo, koreografiju i plesnu predstavu kao oblik, odnosno način na koji gledamo ples ...pročitajte cijeli tekst...
  • Upute o slobodi

    Anybody who knows anything about dancing, autorski projekt Ivančice Ive Horvat

    Piše: Maja Đurinović
    Riječ je o projektu kolektivnog koreografskog eksperimenta, pozivu na jednu jedinstvenu zajedničku večer u kojoj će biti okupljene plesne umjetnice s kojima je surađivala, ili je to željela pa nikad nije bilo prilike, ali koje su na neki način obilježile njezin plesački razvoj i karijeru. Sve one su dobile, rekla bih, pravi poklon: svojih nekoliko minuta Nine Simone ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesati ljubav

    Brutala, Zagreb: Writing Poems, kor. Vesna Grandeš, Mario Vrbanec

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Osim koreografskog know-how i plesačke posvećenosti ima u Brutali neke istinske strasti i nepretencioznosti koja očarava i nosi. Ovo pravo plesno pleme trenutačno je negdje između amaterskog i profesionalnog ansambla, a dobrim spojem estetike suvremenog plesa i žestoke urbane kulture, obraća se zaista širokom krugu publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Presijek zadarske plesne scene

    Zadarski plesni ansambl i HNK Zadar: Večer plesne minijature; 21. studenoga 2014.

    Piše: Sanja Petrovski
    Ovim projektom, koji želi postati tradicionalnim, Zadarski plesni ansambl želi vratiti relevantnu publiku u kazalište, razvijati svijest o kreativnom kazališnom stvaralaštvu i pružiti vrijedan umjetnički doživljaj koji je potpuno izblijedio višegodišnjim ignoriranjem vladajućih struktura ne samo plesne i nezavisne scene, nego cijele kulturne scene grada ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra topline i energije

    Fronesis, Zagreb: Pokrenuti prostor, kor. Jasna Čižmek Tarbuk

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Plesačku je ekipu povela Ema Janković, plesačica velikih mogućnosti, eksplozivne snage i poetske kvalitete, čiji je materijal koreografski najzahtjevniji i najrazrađeniji. U duetu s njom, središnji dio predstave nosi Andrea Jandrić koju smo vidjeli u nedavnoj Liberdanceovoj produkciji, kao zanimljivu, energičnu mladu snagu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko je dovoljno hrabar da prihvati umjetnost?

    BADco, Zagreb: Manje zlo, kor. Zrinka Užbinec i Nikolina Pristaš

    Manje zlo bombardira gledateljev percepcijski aparat različitim istovremenim senzornim i vizualnim podražajima te ga tako oslobađa i daje mu slobodu percipiranja. Izvedba u je prepuna testova za gledateljevu percepciju i pažnju. Kompleksnost i slojevitost, duboko promišljanje oko značenja i značaja svakog detalja čine predstavu umjetničkim djelom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Paradigma plesa

    4. Ganz novi festival, 17. – 21. rujna 2014., Studentski centar u Zagrebu: Gradnja (Der Bau), kor. Isabelle Schad

    Piše: Jelena Mihelčić
    Vreće  u suradnji s plesačima postaju živa masa-izvođači, gotovo organski nastavak plesača. Forme koje nastaju su međutim i dalje fluidne, tek što nastanu, nestanu i prelaze u nešto drugo, nema zastoja, nema proizvoda. Time je Gradnja svojevrsna paradigma plesa i plesne umjetnosti kao takve, neuhvatljive koja stalno izmiče formi i materijalizaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetika beskonačnosti

    Monokrom, kor. Iva Nerina Sibila

    Piše: Jelena Mihelčić
    Koreografija slijedi jednostavan koncept pletući složenu mrežu tjelesnih silnica čiji se odjek najbolje osjeti na kraju, kada u mraku još uvijek možemo osjetiti proizvedenu energiju. Iva Nerina Sibila i autorski tim Monokroma time odgovaraju na izazovnu propoziciju poetičke snage i neiscrpljivosti jednog predloška za pokret koji ima mnogo rješenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gdje je zapelo sa studijem plesa?

    Problemi s osiguravanjem odgovarajućeg prostora za izvođenje nastave na studiju plesa pri ADU u Zadrebu

    Piše: Jelena Mihelčić
    Studij plesa na ADU se ne ukida, samo se ove godine ne upisuje nova generacija studenata, dok studenti upisani prošle godine, normalno nastavljaju studirati. Studiju plesa na raspolaganje je stavljen SKUC koji je neadekvatan. Zbog toga što odgovorni ljudi ne rade baš najažurnije svoj posao, generacija studenata izgubila je godinu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poslije tijela

    Zagrebački plesni ansambl: Rekvijem za Z, kor. Snježana Abramović Milković

    Piše: Maja Đurinović
    Rekvijem za Z je tužno tužan, jer još nema spoznaje pročišćenja, ne otopljuje i ne nadrasta bol, nego je, odabirom žrtve na sceni podcrtava, zapečaćuje, drži prizemljenom, prisutnom i – konačnom. Vjerujem, sjećam se, Snježani će trebati još vremena, puno dubokih udah-izdah priprema, da otpusti Z bliže zvijezdama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U novom ruhu

    Škola suvremenog plesa Ane Maletić i Studio za suvremeni ples: Igor Stravinski, Posvećenje proljeća, kor. Matijaž Farič

    Zanimljivost ovog rada činilo je i nastojanje da se tijekom izvedbe zadrži stilska čistoća. Posebnost je za učenike bila i kondicijska strana izvedbe predstave. Precizno i odgovorno doziranje energije bilo je vrlo važno kako bi se predstava mogla izvesti bez energetskih padova te kako bi u dinamičkom smislu mogla rasti do samog kraja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dame biraju

    TRAS kolektiv, Zagreb: Izvođačice, autori Irma Omerzo i Vili Matula

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Predstava se raspliće u dvije niti – jedna je koreografija tijela i prostora, a druga je tekstualni dio koji je upleten u plesnu igru. Obje te niti prepliću se vješto, nenaporno i tečno. Koreografija nosi prepoznatljiv potpis Irme Omerzo – njezine razrađene artikulacije zglobova, opuštene muskulature, precizne montaže pokreta i prostornih odnosa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O maratonskom plesačkom pozivu

    I plesačice ubijaju, zar ne?, kor. Rajko Pavlić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Gledajući predstavu javlja se pitanje o mogućem ukidanju prava na prijevremenu mirovinu za plesače. Ako se to dogodi, biti suvremeni plesač/ica u Hrvatskoj će značiti – pleši naporno do 65. ili se upucaj kad više ne ide. Radi se o Pavlićevoj prepoznatljivoj kombinaciji suvremenog plesa i folklora, ali ne i njegovu najboljem koreografskom pokušaju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putovi i prepreke

    7: Sedam, interaktivna predstava suvremenog plesa, autori Hrvoje Juvančić i Ana-Maria Bogdanović

    Piše: Maja Đurinović
    Je li u ovakvoj, relativno kratkoj formi trebalo toliko slobode izbora i mogućnosti kombiniranja zvuka i pokreta? Jer ono što se događalo na sceni neponovljivo je, neuhvatljivi trenutak koji je prošao kad je prošao, a zbog zaokupljenosti mijenjanjem kanala na slušalicama, ili krivog, iritantnog odabira ostao je osjećaj da je nešto propušteno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Indijsko iskustvo ljubav

    Silent Killer, Za uvijek, autorica Maja Drobac

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Odličnog interpreta za svoj rad, autorica je pronašla u Zvonimiru Kvesiću, koji svojom introvertnom energijom i tijelom prerano izrasla krhka mladića, koreografiji daje nužnu dozu introspekcije, boli i nemoći. Autorica, na sceni kao i uvijek suverena, plesačica snažnog ekspresivnog i glumačkog potencijala ovdje kao da se povukla u drugi plan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vesela groznica

    Merry Christmas for Naughty Kids, kor. Maša Kolar

    Piše: Maja Đurinović
    Na mekanoj, šuškavoj, pokretnoj, klizajućoj sceni punoj crvenog pokretnog papira mladi plesači izmjenjuju se u duhovitim situacijama nadmetanja, u brzim i vrlo zahtjevnim plesnim sekvencama, karakterističnim za Mašin plesni rječnik. Među njima i oko njih i negdje pod ukrasnim papirom skrivena je, i njima suprotstavljena Ksenija Krutova
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedbeni esej o slobodnoplešućem tijelu

    Sodaberg koreografski laboratorij, Zagreb: Koreografska fantazija br. 1, kor. Marjana Krajač, Umjetnički paviljon u Zagrebu, 21. – 24. studenoga 2013.

    Piše: Katja Šimunić
    Marjana Krajač novim koreografskim radom i plesnu povijest i plesnu suvremenost tretira u njihovoj ne uvijek lako uočljivoj uzajamnosti i jednakovrijednosti. Dakako da to nije plesno istraživanje u kojem će se citati zaposjesti i preformulirati, ali pet bosonogih plesačica, u tunikama modernih krojeva i materijala prizivaju ozračje onih koje su zvali Isadorables  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oprečni i sigurni multimedijski eksperimenti

    Po stepenicama, iza vrata, kroz prozor, autori Zrinka Šimičić Mihanović, Michaela Müller, Fa Ventilato; Modularne vježbe, kor. Željka Sančanin

    Piše: Jelena Mihelčić
    Film Modularne vježbe vrlo je čist i precizan konceptualni rad, ponekad i zabavan, zaigran na tragu gegova iz crtanih filmova. Željka Sančanin osvještava percepciju tijela i filmskih postupaka i njihovih učinaka na gledatelja te čitanja koja upisujemo u slike, tijelo, žive i nežive objekte. Ipak, duljina filma nije opravdana s obzirom na ponavljanja i pojedinih propozicija ...pročitajte cijeli tekst...
  • S toplim vjetrom juga

    Zagrebački plesni ansambl: Anything, kor. Daniel Abreu

    Piše: Maja Đurinović
    Abreu svoje „djelo za šest plesača Zagrebačkog plesnog ansambla“ smješta u nestvarno prazni, tamni, introspektivni milje u kojem se, kao jedini element scenografije nalaze simbolične, velike, srebrnaste suhe i prozračne grane. One uistinu stoje tako bez debla, izvan zemaljskih zakona gravitacije, iznikle iz mraka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dopustiti opažanje

    Ephemerals, autorica Petra Zanki

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ephemerals je samoopažajući i intiman rad, koji uspijeva svojom koncentriranom izvedbom kreirati zanimljivu audio-vizualnu atmosferu. Ephemerals uvlači u neku vrstu izolirane smirene oaze prirodnog tempa, posve drukčijeg od onoga koji se uporno nameće izvana, a koji dopušta opažanje, promišljanje i prihvaćanje stalnog kretanja, vremena i – prolaznosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • U prostoru između

    Studio za suvremeni ples, Zagreb i Wee company Oslo: Surprised Body, kor. Francesco Scavetta

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Radi se o prenošenju ne samo metode nego i gotovih koreografiranih materijala iz procesa u proces, što govori o mogućem repozicioniranja ideje koreografa-autora u 21. stoljeću. Scavettu očito zanima kontinuitet istraživanja i disemenacija vlastite metode i procesa te multipliciranje izvedbe, no koja je tu pozicija Studija za suvremeni ples i njegovih plesača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Simbolika stakla

    Plesni centar Puls, Zagreb: Tijela bez, Ana-Maria Bogdanović i Marina Petković Liker

    Piše: Maja Đurinović
    U posljednjem djelu, čini se da tijela posustaju, gube prostor, vertikalu, poetičnu harmoniju pokreta i partnerstva, a kontrolirani impuls postaje grč. Ovdje, u lomu tijela, i ekspresiji kontrakcije očitija su različita, osobna rješenja, ali rezultat je opet jedinstven: ostaju tijela bez, ona ispražnjena, umorna, izgubljena, odustala – i onda, prostor bez tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedbeno snažan duet

    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Bijah / Sam, kor. Katarina Đurđević i Iva Ivančica Horvat

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tematika muško-ženskih odnosa, u ovom slučaju diskretno skicira svakodnevicu jednog para . Izvođači su najveća vrijednost predstave. Oboje su nenametljivi, ali suvereni. Iva Ivančica Horvat ima žensku snagu, mudrost, kombinaciju tehničke preciznosti i emocije, a Emilio Gutierrez Sales zaigranost i eksplozivnu mušku energiju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Elementi koji izazivaju nemir

    Hermafroditi duše, kor. Žak Valenta

    Piše: Tatjana Sandalj
    Hermaforditi duše kratka su i dinamična predstava, no bez izvedbene moći Ive Nerine Sibile, Aleksandre Mišić i Tomasa Kutinjače, ostala bi tek blijeda sjena. Tek po njihovoj izuzetnoj ekspresivnosti sve te eksterne i interne konfliktne situacije postaju lako prepoznatljive kao nesloboda života našeg svagdašnjeg ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slojevi duše

    ShizoF-20renija, autor i koreograf Jasmin Vrban

    Piše: Tatjana Sandalj
    Jedna od kvaliteta predstave je sposobnost koreografa da iskoristi prednosti plesača s kojima radi. Vrban u predstavi sudjeluje i kao plesač ne namećući se u cjelini izvedbe, a u grupnim prizorima često sebe postavlja u drugi plan, što nije tek lažna skromnost nego ponovno odraz sposobnosti uravnoteženja različitih plesnih iskustava
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sinergija osjeta, iskustva i izvedbe

    Opet Roberta, kor. Roberta Milevoj

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Ključan moment rada je pogled koji Roberta Milevoj tijekom cijele izvedbe upire prema publici. Njezin ples tako postaje igra otvorenosti prema publici koju poziva na potvrdu vlastite prisutnosti. Otvorenim pogledom i licem koje odaje unutarnju napetost, izvođačica postaje melankolično, krajnje prepušteno i emotivno biće
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magija, uzbuđenje, katarza

    Kratka impresija uz predstavu Maše Kolar The Memory of Water u Zagrebačkom plesnom centru 1. ožujka 2013.

    Zahvalna sam Kseniji Krutovoj, Ani Rocha Nene i Maši Kolar jer sam konačno opet doživjela plesnu predstavu i da mogu sretna, punija i bolja izaći iz kazališta. Meni ne trebaju apstrakcije, filozofski traktati, psihološka previranja, skoro mi je moglo biti svejedno što je pisac htio reći, jer želim pokret, hoću doživjeti ples sa svim svojim osjetilima,...pročitajte cijeli tekst...
  • Lakonoga bića meka tijela

    Random House: Two, kor. Andreja Široki

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Random Hause: Two odvija se između dvije autorske odluke – apstraktnog dueta u kome gledamo do kraja ispisan pokret, i igre dva razigrana bića koja razvijaju svoju komunikaciju rukama-nogama-pogledima-leđima u nekom vlastitom, ritmičnom, lakonogom svijetu, a taj smjer je tek naznačen kao potencijal
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U pročišćujućem zamahu vrtnje

    From Zero to One, performans Valentine Lacmanović u Meštrovićevom paviljonu 22. i 23. prosinca 2012.

    Piše: Maja Đurinović
    Kako nema oštrih rubova pokreta ni prostornog kretanja tako se pri gledanju slika muti, i najednom postajete svjesni da se desila promjena. Tijelo u sudbinskoj, simboličnoj vrtnji pleše upijajući povijest prostora u kojem su upisane izmjene moći da bi se u zadnjem dijelu, u pročišćujućem zamahu vrtnje riječi pod nogama plesačice zamutile i brisale ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji