Festivali i gostovanja

  • Začudni organizam

    Dance Inn festival, Zagreb; Dance in Autumn: Double Portrait, kor. Isabelle Schad

    Piše: Maja Ležaić
    Iako postoje prepoznatljivi, gotovo narativni momenti u kretnjama na sceni, poput oponašanja, odbijanja, prestizanja… cjelokupna izvedba je u potpunosti lišena dojma intimnosti dva tijela, njihove međusobne brige ili nasilja. Fluktuacija uobličavanja i modeliranja kojom se plesačka tijela izlažu zapravo nosi njihovo jedinstveno tijelo na mjestu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vokalno plesačko tijelo

    Sounded Bodies, Zagreb, 26. rujna - 1. listopada 2017.: I Intend to Sing, kor. Jule Flierl

    Piše: Maja Ležaić
    U predstavi I Intend to Sing glas se razdvaja od pokreta tijela i sam počinje funkcionirati kao pokret. Glas se zaziva i izaziva, obrađuje, hibridizira i objašnjava. Izvedba I Intend to Sing autorice i izvođačice Jule Flierl gradi prostor za promišljanje tjelesnosti glasa u smislu svijesti o fizikalnosti koja je potrebna da se glas proizvede, kao i tjelesnosti koju glas sam poprima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suptilno i poticajno

    Kliker festival, Festival plesa, pokreta i igre za djecu i mlade, Varaždin, Zagreb, Split, Rijeka: VRUM performing arts collective. Muzej plesa, koncept Dalija Aćin Thelander, Viktorija Ilioska, Elena Risteska, Kliment Poposki, Tehnički muzej Nikola Tesla, Zagreb, 28. – 30. rujna 2017.

    Piše: Maja Ležaić
    Iz igre crtanja prelazi se u igru oponašanja, tjelesnog oponašanja iz čega se rađa slučajni ples a potom iz oponašanja pokreta i plesa nastaje slobodni izričajni ples djece. U stimulativnom okruženju, svaki pokret postaje potencijal za zaplesati. Performans Muzej plesa stvorio je okruženje u kojem se, suptilno ih pozivajući na ples, ples može djeci i otvoriti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Filmski postupak

    Gostovanje: Zavod Mirabelka, Ljubljana, Close-Ups, kor. Madalena Reiter

    Piše: Maja Ležaić
    Kao što je povijesno najučestalije korištenje krupnog plana na subjektovoj glavi i ramenima, zbog gustoće dramskih informacija koja se iz mimike lica može iščitati, izvedba Close-Ups to prenosi na logiku plesnog tijela. Počevši s fizički izoliranim kretnjama ramena, njihovim ponavljanjem, kretnje se šire po drugim zglobovima plesačkog tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kreativni plesni laboratorij

    18. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 20. – 23. srpnja 2017. (2): Radionica Izvori snage Laure Aris Alvarez

    Razigranost i energetski nabijenu osobnost iz svog stvaralaštva Laura Aris Alvarez pretače i u svoju radionicu. Njezino dugogodišnje pedagoško djelovanje usmjereno je na stvaranje kreativnog plesnog laboratorija za istraživanje ekspresivnog i nagonskog pokreta, te su sudionici radionice aktivno istraživali mogućnosti koje tijelo nudi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dubinsko samoskeniranje

    9. festival suvremenog plesa Monoplay, Kazalište lutaka Zadar, 30. kolovoza – 1. rujna 2017.

    Piše: Maja Đurinović
    Uvijek je posebno uzbudljiv posljednji dan festivala Monoplay koji donosi zajednički program i svake godine malo drugačiji presjek Zadarske plesne scene u kojem svoje solističke radove ravnopravno prezentiraju iskušani profesionalci, aktualne plesačice Zadarskog plesnog ansambla kao i učenice plesnog odjela zadarske Glazbene škole Blagoje Bersa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Europeizacija Balkana

    7. Šibenski plesni festival, 24. – 29. srpnja 2017.: Predavanje i okrugli stol na temu Suvremeni ples i pozicija plesnog umjetnika u regiji, 28. srpnja 2017.

    Piše: Sanja Petrovski
    Predavanje koje je održala Vera Obradović Ljubinković odnosilo se na početke i razvoj suvremenog plesa u Hrvatskoj fokusiran na pionirke suvremenog plesa, žene jakih osobnosti kao što su Mia Čorak Slavenska, Ana Maletić, Milana Broš i Nada Kokotović, te komparaciju njihovog životnog puta s putem plesnih umjetnica iz Srbije Mage Magazinović i Smiljane Mandukić ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intimizam i empatija

    Najava: 15. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 10. – 16. rujna 2017.

    Iako neka od gostovanja dijele liniju korištenja medija filma i njegovih postupaka, programom većinski prevladava intimizam, empatija te bogatstvo emocionalnosti i napetosti unutar obiteljskih veza. Iako i dalje limitiranih produkcijskih sredstva, u šest termina na dvije lokacije, bit će izvedene četiri kazališne uspješnice, više ili manje klasičnih i inovativnih pristupa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hodočasnici na Placi

    18. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 20. – 23. srpnja 2017. (1)

    Piše: Maja Đurinović
    Drugog dana Festivala sve se savršeno poklopilo u spontanu suigru u nastupu Žigana Krajnčana i Gašpera Kunšeka i predstavi neodoljivog šarma i tople mudrosti bivanja, Alien Express. Njih dvojica Na trenutak su Don Quijote i Sancho Pansa, a opet su toliko suvremeni, osjetljivi, zaigrani i živi, vrsni izvođači koji šire užitak igre i radost kazališne komunikacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Talijanska melodrama i korejska suzdržanost

    34. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2017.: Rete Anticorpi XL, Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, Dansateliers of Rotterdam, Versiliadanza i Stichting Gillen, O O O O O O O O, autor: Giulio D Anna; Korejska nacionalna kompanija za suvremeni ples, Immixture, autor: Ahn Sungsoo

    Piše: Jelena Mihelčić
    Giulio D'Anna uspio je u predstavi neobična naslova O O O O O O O O zahvaljujući izvrsnoj postavi probiti četvrti zid bez uvijanja, izravno i doslovno do boli. Za one koji od kazališta očekuju klasičnu katarzu, ova predstava pruža zadovoljavajući terapeutski učinak, kako na osobnoj, tako i na kolektivnoj razini, jer izlaže sve modalitete intimnih nenormalnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U očekivanju Monoplaya

    Najava: STREAM Zadar, 16. – 29. kolovoza 2017.

    Piše: Sanja Petrovski
    Svojom bogatom tradicijom i pedagoškom praksom na području suvremenog plesa, Zadar se nametnuo kao idealan lokalitet za provedbu programa platforme STREAM Zadar koja implementacijom svog programa objedinjuje edukativno-izvedbeni ciklus „zadarskog plesnog ljeta“. Radionice se odvijaju u prostoru Zadarskog plesnog ansambla
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuvjerljiva pobuna

    34. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja. – 4. lipnja 2017.: Societat Doctor Alonso, Anarhija (Anarchy), red. Sofia Asencio

    Izvedbu, odnosno izvođačicu je vodila nezasitna volja bez jasne želje. To stanje je postajalo samo sve intenzivnije, ali bez jasne ritmičke gradacije. Reprodukcija određenih anarhističko pankerskih ideja, stanja i shvaćanja stvarnosti nije uspjela navesti na ikakva preispitivanja a niti saživljavanja publike. Iskustvo izvedbe je ostalo na razini gledanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smrt – samo tema, ne i stanje europskog suvremenog plesa

    Spring Forward Festival, Aarhus, Danska, 28. – 30. travnja 2017.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Osobno me je najviše dojmila Hege Haagenrud s radom The Rest Is Silence. Četvero plesača odjeveni u nezgrapne vunene kostime, kreću se sramežljivo, u neuspješnim podrškama i duetima radeći s gravitacijom malaksalog tijela, često potpuno na tlu, koreografski razrađujući geste iz tikova i slijedeći dinamiku snimljenoga glasa. Moćna je to, mračna i dirljiva predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovito balansiranje na rubovima stereotipa

    Perforacije, Tjedan izvedbenih umjetnosti, ZPC: touch of MADNESS (Dodit ludila), kor. i red. Katharina Maschenka Horn i Nemanja Mutić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    touch od MADNESS jednostavna je no iskrena i stvarna scenska igra koja odiše energijom i neposrednošću oboje izvođača. Ni u koreografskom, kao ni u glumačkom ili autorskom potezu oni ne tragaju za eksperimentom ili inovativnim izričajem, nego ogromnu i goruću temu razvijaju unutar vlastitog iskustva u doziranom omjeru osobnog i općeg ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hipnotička fizikalnost

    34. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja. – 4. lipnja 2017.: Dani Pannullo Dance Theatre, Avalanche (Lavina), kor. Dani Pannullo

    Koreografija je satkana od zahtjevnih vježbi i analitički razloženih kompleksnih pokreta potrebnih za nogometni freestyle. Iako je kretanje grupe u svojim rasporedima i izmjenama bilo strogo, cijela izvedba funkcionirala je zaigrano ali ozbiljno provedeno. Velika količina fizičke kreativnosti, kontrole i virtuoznosti bila je stalan element izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Narušeni prostori

    Queer Zagreb 2017, 22. – 27. svibnja 2017.: My Body, My Country (Moje tijelo, moja zemlja), autorica Deborah Leiser-Moore

    Iako djeluje ritualno i aktivno radi na tom dojmu, ritualni aspekt je skoro pa nepostojeći budući da je uzajamnost performerice i sudionika premala. Performans ne nudi toliko koliko traži. Ostaje iskustvo služenja kao dopuštenog zadiranja koje nije zatraženo. Taženje da se djeluje po uputama nema uticaja na seta vrijednosti s kojim se ulazi u samu izvedbu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zrcalnost odnosa

    34. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja. – 4. lipnja 2017.: Šest godina poslije (Six Years Later), kor. Roy Assaf

    Uz promatranje, prošlu i buduću međuovisnost, napetost proizlazi iz osjetne suzdržanosti. Naspram neizbježne prirodnosti reakcija koje dva privržena tijela nude jedno drugom, vidljivi procesi odmjeravanja i odabira kretnji zaključuju specifičnu formu koreografije. To su mjesta rezova i fragmentacije odnosa. Summa summarum odnosa je zrcalnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • U pozi koja grči

    Queer Zagreb 2017, 22. – 27. svibnja 2017.: Alpha-Omega Theatrical Dance Company, New York, Narcis se uzdiže (Narcissus Rising), kor. Eleo Pomare

    Konceptno vjerna translacija seksualno agresivnog, militantnog plesnog sola Narcis se uzdiže Elea Pomara praizveden prije gotovo pola stoljeća, a čiji je fundamentalni cilj prokazati predrasudno egzotiziranje rasnih manjina u zapadnom svijetu, kroz izvedbu Donne Clark zadržao je ne samo individualnu snagu plesa, nego i element aktivizma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potpuna autonomija tijela

    Gostovanje: KUD Cortesia, Solo 2016, kor. Milan Tomášik

    Iako se radi o plesnom solu koji svojim idejama i postavom barata i s nekim egzistencijalnim idejama perspektive, relativnosti vremena i prostora pa bi se iz toga očekivalo i pokreta, Tomášik uspijeva ostaviti pokret jedinim mjestom koje iako okruženo gotovo isključivo univerzalizacijama i simbolima, zadržava svoju sferu autohtonosti, fluidnosti, nezavisnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zamorna monokromnost

    34. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2017.: Pekinpah, Ljubljana, White, autor Matej Kejžar

    Izvedba je djelovala poput promatranja primanja duge, polagane, neinvazivne terapije bez uvjerenja da za nju uopće ima potrebe. White je prilično neuvjerljivo i neharmonijski okupirao misli gledatelja; nažalost nedovoljno disonantno da bi se, unutar prikazane forme, gledatelj primorao na rekalibraciju spram doživljenog te time preispitao prikazane veze i smisao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prokazivanje s odmakom

    Queer Zagreb 2017, 22. – 27. svibnja 2017.: Bunker & Pekinpah, Ideal, autorice Leja Jurišić, Teja Reba, Zagrebački plesni centar, 23. svibnja 2017.

    Kroz čitanje religijskih redaka i primjenjivanja intonacija sličnih završetcima kršćanskih molitva, koncizno je prikazano stanje transformacije izvođačica iz inertnih u vrlo snažne. Izvođačice su na iznimno humorističan i funkcionalan način ponudile kvalitetnu zabavu i originalan samo-ironijski odmak kroz ugodno prokazivanje svakodnevnih višeslojnih pozicija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pod patronatom Europske komisije

    Najava: 34. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2017.

    TSP je ove godine pod patronatom Europske komisije kao jedan od najstarijih plesnih festivala u Europi koji već 34 godine u Zagreb i Hrvatsku dovodi svjetske plesne umjetnike te podržava generacije domaćih umjetnika, Europska federacija festivala dodijelila je priznanje za razvoj suvremenog plesa i festivalski doprinos europskom kulturnom nasljeđu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vjerojatno posljednji TASK

    Platforma HR, Zagreb, 20. – 23. travnja 2017.: TASK, Pogon Jedinstvo, 20. – 23. travnja 2017.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Koliko je TASK i dalje relevantan i kome? Posjećuju ga tek malobrojna publika i drugi plesni umjetnici kojima je to struka. Benefit TASK-a nepobitan je u arhivskome smislu jer bilježi koreografske pristupe domaćih autora kao i u smislu međuautorske te intermedijalne suradnje i dijaloga. No oba ta elementa izvediva su i bez festivalskog okruženja ...pročitajte cijeli tekst...
  • U logici akorda

    Gostovanje: Bodhi Project, Austrija, Bodhi i Ubuntu, koncept i koreografija Mala Kline, Sita Ostheimer, Zagrebački plesni centar, 6. svibnja 2017.

    Dvije izvedbe, Bodhi i Ubuntu, bave se različitim idejama na sličan način. Dok Bodhi prikazuje nemilosrdnu nasumičnosti prirode, Ubuntu atmosferski obrađuje određene aspekte ljudske prirode, istinsku povezanost koja se može dogoditi između pojedinaca ili potencijalnije - unutar grupe. Izvedba završava statičnim gledanjem plesača u publiku, kao i prva izvedba ...pročitajte cijeli tekst...
  • Teritorij omekšavanja

    18. Platforma HR, Zagreb, 20. travnja – 14. svibnja 2017.: TASK, 20. – 23. travnja 2017.: Elen, autorica Larisa Navojec, Pogon Jedinstvo, 21. travnja 2017.

    Participativnog karaktera, animirajuće, brzo izmjenjivo u postavljanju i predstavljanju slojevitosti jednog kuta gledišta u kojem se odbijaju i miješaju stilovi i diskursi, uvjeta i značenja predstavljanog, izvedba je bila simultana ispovijest i trenutni poziv da se ta ispovijest podijeli, razdijeli i omekša u nekoj vrsti zajedničkog, dijeljenog stanja otpuštanja i oslobađanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Auto-retro-reprezentacijska nostalgija

    18. Platforma HR, Zagreb, 20. travnja – 14. svibnja 2017.: TASK, 20. – 23. travnja 2017.: Dijaloški TASK 20. oD taDa Do saDa, autori Aleksandra Janeva Imfeld, Pravdan Devlahović, Pogon Jedinstvo, 21. travnja 2017.

    Prešutna konvencija cijelog dijaloga umjetnika postaje spremnost i otvorenost bez deziluzije ili poricanja stvarnog. Nije riječ o dijeljenoj memoriji u koju oba umjetnika imaju pristup i istovjetni doživljaj, već o simultanom oživljavanju onoga s čime zajednički raspolažu te njihovoj skladnosti čiji je razlog upravo tematizirano mjesto nostalgije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Proces ritmičnog brainstorminga

    18. Platforma HR, Zagreb, 20. travnja – 14. svibnja 2017.: TASK, 20. – 23. travnja 2017.: Dijaloški TASK 19 (Posvećeno C.L. i tekstovima koji nisu ušli u finalnu verziju), autori Iva Nerina Sibila / Bojan Gagić, Pogon Jedinstvo, 20. travnja 2017.

    Cjelokupni diskurs same izvedbe, iako je odražavao ideju koja je sama po sebi pomalo jeziva, prepuštanje u ograničeni tijek iz kojeg se ne izlazi i kojim se ne može vladati, svojevrsni je brainstorm koji se uvlači, provlači i preuzima svaku funkcionalnost uspijevajući ostati prisan i prikazati estetiku samog čina, što je uglavnom i krajnje iskustvo djela Clarice Lispector ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prezentacije, eksperimenti, dijalozi

    Najava: 18. Platforma HR, Zagreb, 20. travnja – 14. svibnja 2017.

    Platforma HR je iznimno plesno događanje u ovom dijelu Europe, otvoreno za međunarodne razmijene plesnih i izvedbenih stvaralačkih procesa i radova koje će kroz desetak dana predstava, izložba, radionica, panela i ostalih formi predstavljanja plesnih i izvedbenih umjetnika nastaviti rad na širenju prostoru opstanka hrvatske plesne scene
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Estetizirana vizija muškog identiteta

    Tero Saarinen Company: Morphed, kor. Tero Saarinen

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Nakon impresivne kulminacije u nizu velikih skokova kojima tijela lete scenom, a zanjihani konopi pomiču rubove prostora, plesači polako tonu svaki u svoju usporenu sferu, no pogleda uperenog prema gore, otvarajući se vertikali. Morphed je nesumnjivo snažno napravljen koreografski rad, dorađeno scensko djelo, koja drži pozornost na klasičnoj scenu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Beogradsko proljeće za plesne trendsetere

    Najava: 14. Beogradski festival igre, 24. ožujka - 11. travnja 2017.

    Piše: Maja Đurinović
    A na Beogradskom festivalu igre nastupaju svi o kojima ste čuli ili ćete tek čuti. Neka imena poznajemo iz nekih – za zagrebački Tjedan suvremenog plesa, sretnijih vremena, no tu je veći niz onih, čini se, do daljnjeg nedostižnih grupa i naslova. Poticaj najavi Festivala djelomično je i činjenica da je ove godine u program uključen i Balet zagrebačkog HNK-a ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako ući u svijet iza bijele zavjese

    Kliker festival, festival plesa, pokreta i igre za djecu i mlade, Varaždin, 24. – 30. listopada 2016.

    Autorica predstave Boys awakening poticala je izvođače na dijeljenje intimnih iskustava koje je utkala u predstavu. Pomoću energičnog plesa, popularnih pjesama, dijaloga i monologa izvođači progovaraju o sazrijevanju. Među njima se osjeća povjerenje i podrška što je ostvareno zahvaljujući izvrsnom umjetničko-pedagoškom vodstvu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zadar, grad plesnog potencijala

    3. Večer plesne minijature, Zadarski plesni ansambl i Hrvatsko narodno kazalište Zadar, 21. studenoga 2016.

    Piše: Sanja Petrovski
    U plesnoj minijaturi Exit koreografkinje Natali Radelić nastupila je zanimljiva i za zadarske prilike nedovoljno iskorištena plesačica markantne pojave Kristina Lisica. Na sceni Hrvatskoh narodnog kazališta u Zadru koristila je predimenzionirane dijelove kostima kao rekvizit koji simbolizira stabilnosti, no ujedno i ograničenja kojih se pokušava osloboditi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditativno zajedničko iskustvo

    10. međunarodni festival improvizacije – Improspekcije, Teatar &TD, Zagreb, 23. – 26. studenoga 2016.: Nestajanja, kor. Zrinka Šimičić Mihanović

    Piše: Jelena Mihelčić
    Iste se oscilacije dinamike grupe i svake izvođačice ponaosob naglašavaju i kroz glazbu i svjetlo koje s vremenom blijede. Dramaturški fino vođena, Nestajanja polaze od vlastitog iskustva, preko promatranja do slušanja teksta koje pokretu pokušava ponuditi općenitije značenje, ono o međuovisnosti, energiji i ravnoteži ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bezuvjetno zajedništvo i druge priče

    2. International Performance Festival Sounded Bodies, Zagreb, 3. – 8. studenoga 2016.

    Piše: Maja Đurinović
    Jörg Müller dolazi iz cirkuskih umjetnosti, a predstava Mobile je manifestacija njegova umijeća žongliranja odnosno bolje: sviranja na velikom visećem instrumentu. Publika je smještena posve blizu tako da se tijekom izvedbe spontano izmiče hirovitom, nepredvidivom ringišpilu, što pojačava osjećaj uzbudljivog veselja i uključenosti u igru. Prekrasno iskustvo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bogatstvo lokalne plesne scene

    Festival suvremenog plesa i pokreta Periskop, Rijeka, 24. rujna – 11. listopada 2016.

    Piše: Sanja Petrovski
    Faun Martine Granić i Tonija Flega sastoji se od pet različitih plesnih slika vezanih uz pomodnu glazbu od kojih svaka tvori poseban i različit happening. Organizatori zaslužuju najiskrenije čestitke na trudu oko koncepta festivala i animaciji publike koja, ako je suditi po posjećenosti, već dugo iščekuje ovakvu vrstu događanja u Rijeci ...pročitajte cijeli tekst...
  • U znaku srebrnih jastuka

    Queer Zagreb Sezona: Stephen Petronio Company, New York: RainForest, kor. Merce Cunningham; Locomotor, kor. Stephen Petronio

    Plesači napetih tijela koji kruže prostorom ili jedan oko drugog u poznatom Cunninghamovom rječniku pokreta te genijalna interaktivna Warholova scenografija i Tudorova glazba vrlo su dojmljivi. Zagrebačka publika toplim je pljeskom zahvalila na izvrsnoj izvedbi i podsjećanju na značajnu prekretnicu u suvremenom plesu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Međusobno utkani

    Gostovanje: Kazalište Dora, Japan: Ayanasu / Woven, red. Kenjiro Otani

    Piše: Maja Đurinović
    Ovo neverbalno kazalište univerzalnog govora geste i simbola, i snažne empatije, u prvom je redu namijenjeno mladima (cijelog svijeta) jer kroz duhovite i gorke, vesele i opasne, zaigrane i zazbiljene situacije slaže životni puzzle u kojem prepoznajemo motive odrastanja, ljubavi, obitelji, nesreće, rata i onda ono najvažnije, smisla ljudskog zajedništva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrijeme osjećajnosti

    Rezervoari vremena: Bilješke s kineske nezavisne scene, Zagreb, 27. – 29. rujna 2016.; Living Dance Studio, Peking, Slušajući priče moje prabake, kor. Wen Hui

    Piše: Maja Đurinović
    Na sceni se, među platnima kao koprenama sjećanja, pojavljuju ili čuju, ili slute tri žene; tri generacije žena, odnosno na neki način prošlost, sadašnjost i budućnost. Predstava je topla, introspektivna, vizualno dojmljiva, tiho, svjesno i suosjećajno angažirana kao „dokumenti nekih osjećajnosti koje se ne boje svojih banalnosti, svojih sumnji…“
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ekstremno iskustvo teatra

    8. festival suvremenog plesa Monoplay, Zadar, 30. kolovoza – 1. rujna 2016.

    Bez obzira na nesumnjivu dominaciju plesačica na suvremenoj plesnoj sceni osmi Monoplay ostaje u pamćenju po dva iznimna muška autorska sola. Matej Kejžar (Senser 2016.) i Matija Ferlina (Sad sam Lucky) svojim su izvedbama te koncentriranom isijavajućom prisutnošću i apsolutnim vladanjem medijem uzbudili i potaknuli na razgovor ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljudi ptičjeg plemena

    Mixdoor projekt: ItinaiR, autori Benjamin Glass, Spyros Andreopoulos, Eric Lecomte

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Središnji dio predstave, izveden je pak Crnoj dvorani ZPC-a gdje su publiku dočekale zračne akrobacije na obruču, alpinističkim užadima kao i vizualno i fizički impresivna točka Nikoline Komljenović na nitima svile. Splet ovih akcija praćen je 3D animacijama i glazbom, a ležernoj atmosferi pridonijela je radna postava prostora bez gledališta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dirljivo i poetično

    17. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 22. – 25. srpnja 2016. (2)

    Piše: Maja Đurinović
    Nasuprot multimedijalnom spektaklu Španjolaca, i uopće svemu viđenom u Svetvinčenatu, ističe se prekrasna, suptilna plesačko-lutkarska minijatura Nike iz čarobne umjetničke radionice Dude Paive, brazilskog umjetnika koji djeluje u Nizozemskoj. Riječ je o duetu karakteristične poetike...pročitajte cijeli tekst...
  • Kauboji protiv Indijanaca

    17. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 22. – 25. srpnja 2016. (1)

    I dok se u danskom projektu djevojke igraju tipiziranih urbanih mladića, (muški) izvođači španjolske skupina Agrupación Señor Serrano su se u predstavi A House in Asia, tipično dječački zaigrali rata, povezujući na sceni i tehnološki i sadržajno stoljeća pravedne borbe američkih junaka u misiji obrane civilizacijskih vrijednosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi razvoji na starim temeljima

    Festival Perforacije, Rijeka – Zagreb – Split – Dubrovnik, 10. – 28. lipnja 2016.: raSkrivanja, autor Bruno Isaković; O.N.E., Zagreb, Apollonian, kor. Martina Nevistić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Predstavom raSkrivanja Bruno Isaković je pokazao kako je itekako vješt i s glumcima, jednako kao i s plesačima, no fokus na glas ovaj put je rezultirao zanemarivanjem pokreta koji je u ovoj predstavi sveden na puku ilustraciju. Da smo drugačije društvo, raSkrivanja bi mogla doprijeti do tinejdžera koji su ovoj predstavi idealna publika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Estetika na dva načina

    33. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2016.: Plesni studio Liberdance, Zagreb i drugi: Satovi plesa za odrasle i napredne, kor. i red. Staša Zurovac; UO Četveroruka, Zagreb: Ja gledam tebe dok ti gledaš mene..., autorice Sonja Pregrad i Nives Sertić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Zurovac igra na kartu atraktivnosti novih i svježih izvođačkih ženskih imena, retro scenografije i dopadljive, ali prilično površno obrađene ideje dokonih i dotjeranih mladih žena koje lješkare na plaži ne znajući što bi sa sobom. A čini se da ni koreograf nije znao što bi s njima osim što se čitavu predstavu meškolje i hihoću, pa onda isto kontinuirano ponavljaju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ples je drugdje, ne u izgledu tijela

    33. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2016.: Spoj na slijepo (Blind Date), kor. Liz King i Arthur Rosenfeld; En-Knap, Ljubljana, Sokol!, koncept Iztok Kovač i Janez Janša

    Piše: Jelena Mihelčić
    Duhovita priča Spoja na slijepo vrti se oko potrage Liz King za partnerom putem interneta, pri čemu je Arthur Rosenfeld pokušava vratiti u zavodničku formu. Oboje su u pokretu namjerno nesigurni i oprezni, sramežljivi i suzdržani, i u tome savršeno uvjerljivi, jasni i životni. Spoj na slijepo topla je i pronicljiva priča
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fantastična četvorka

    33. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2016.: Don Gnu, N.A.R.G. (North Arena Rumble Game)

    Piše: Maja Đurinović
    N.A.R.G., čudovište iz Danske koje se spustilo na scenu ZKM-a, pripada romantičarskoj mladosti: bijesnoj, brutalnoj, hrabroj i zaigranoj. Opaka četvorka profiliranih izražajnih karaktera igra se divlje, organski, vidno, poput djece, zadovoljna fizičkim djelovanjem akrobatski izvježbanih tijela, izoštrenim osjetilima i brzim refleksima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Koreografija stradanja

    33. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2016.: Kompanija Virgilio Sieni, Sonate Bach – suočeni s boli drugih, kor. Virgilio Sieni

    Piše: Jelena Mihelčić
    Dvije plesačice i dva plesača vrhunske tehnike, brzih, fluidnih i preciznih kretnji utjelovljuju posljedice rata izlomljenim udovima, mlitavim mišićima, gestama jeze i rukama koje prizivaju pomoć. Prepoznajemo ikonografiju oružanh sukoba iz slikarstva i ratnog reporterstva koja se prelistava pred našim očima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Haka za Cold Song

    33. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2016.: Centar Suzanne Dellal, Tel Aviv, Izraelska Opera, Čovjek trenutka (Man of the Hour), kor. Itzik Galili

    Piše: Maja Đurinović
    Čovjek trenutka je predstava za osam plesača i dvije sopranistice; dinamična u finom kontrapunktu muškog kora, iz kojeg pršti ambicija, borbenost, natjecanje i nadigravanje prizemljenih arhetipskih korijena i ženskog profinjenog stava u mirnoj naglašenoj vertikali koja se glazbom (Purcell, Händel, Beethoven) produžuje u nebeske sfere ...pročitajte cijeli tekst...
  • Naglasak na hrvatskim autorima

    Najava: 33. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2016.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ove godine Tjedan suvremenog plesa, znakovito, prikazuje čak sedamnaest predstava hrvatskih autora, te samo osam inozemnih. Iako su domaći autori uvijek bili dobro zastupljeni u programu festivala, u novije vrijeme ovakav omjer nije bio uobičajen. Umjetnička direktorica festivala kaže kako je razlog samo djelomično financijske prirode ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tradicija slovenskog plesnog kazališta

    Gostovanje učenika Umjetničke gimnazije iz Ljubljane: Intervju Z mANO / Pred-premijera 16*

    Poseban pečat u viđenoj izvedbi ostavlja prepoznatljiva tradicija slovenskog plesnog kazališta – suodnos plesnog i scenskog pokreta, korištenje rekvizita, upotreba glasa i govora te snažna dramaturgija. Učenici predstavljenih generacija, u bliskoj suradnji i pod umjetničkim vodstvom pedagoga ostvarili su tematski i sadržajno objedinjeno djelo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poticajno gostovanje

    17. Platforma HR, Zagreb, 11. – 29. travnja 2016.: Rudi Laermans, radionica i promocija knjige Moving Together. Theorizing and Making Contemporary Dance

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Gostovanje Rudija Laermansa u sklopu Platforme HR poticajan je i izuzetno kvalitetan program, koji oslovljava užarena pitanja suvremenog plesa. Kao suštinu plesačke suradnje Rudi Laermans navodi: „Ono što je u konačnici na stvari u umjetničkim suradnjama jest nepremostiva ontološka ranjivost ili nesigurnost…“ 
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Briga za mladu publiku

    17. Platforma HR, Zagreb, 11. – 29. travnja 2016.: Kliker festival, 11. – 17. travnja 2016.

    Predstava Črčke je neka vrsta likovno-plesnog teatra nadahnuta dječjim crtežima samih sebe u prvih šest godina života. U sigurnoj i smirenoj atmosferi plesačice sa smiješkom i lakoćom prelaze iz jednog oblika u drugi i izvode plesne cjeline koristeći dječje pokrete i reakcije kao nadahnuće. Trajanje pojedinih dijelova dobro je odmjereno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kazalište rezonance

    Gostovanje: If It Be Now – Fragments and Impressions of Hamlet, red. Arka Mukhopadhyay

    Radionica i razgovor s Arkom bili su lijep uvod u predstavu i njegovog Hamleta. Izvedba ujedinjuje strukturu, preciznost i improvizaciju te ne teži postati simbolom, porukom, nego iskustvom, iskustvom krhkog čovjeka. U najavi piše da se predstava izvodi na engleskom (razumjela), bengalskom (čula) i nigdjezemskom (osjetila)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zastrašujuća refleksija poznata svijeta

    Milan Tomášik & Co.: Silver Blue, autor Milan Tomášik (u Plesnom centru Ljubljana)

    Piše: Sanja Petrovski
    Svih četvero plesača su doista sjajni, tehnički precizni i duhoviti u svom tjelesnom izričaju, no posebno se istaknula Špela Vodeb, istovremeno krhka i snažna, otvorena uma i srca, kojima pridobiva publiku bez zadrške. Svi elementi predstave organski su isprepleteni i znalački osmišljeni. Preciznost, posvećenost i ogromno znanje izviru iz svakog segmenta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brisanje značenja

    Gostovanje: Antic Teatre/Adriantic, Barcelona, Y porqué John Cage? (I zašto John Cage?), koncept Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol ( u Zagrebačkom plesnom centru)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Od usmjerenog i discipliniranog početka predstave, izvođači polako grade svoje persone razvijajući duhovitost i toplinu, približavajući se sve više publici i noseći ju na kraju svakom svojom gestom i replikom. I zašto John Cage? nudi izuzetno kvalitetno, živo, pronicljivo i vješto razmatranje odnosa značenja i izvedbenosti kroz disciplinu i razigranost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od jučer za sutra

    Festival američkog kazališta, Zagreb, 22. – 26. studenoga 2015.: Newyorški alternativni teatar – PS 122; Yesterday Tomorrow, red. Annie Dorsen; Thank You for Coming: Attendance, kor. i red. Fay Driscoll

    Koreografsko istraživanje autorice Faye Driscoll Thank You for Coming: Attendance postavlja publiku na scenu te zahtijeva od svakog posjetitelja da i sam aktivno sudjeluje u predstavi. Takvom interakcijom doista se pomiču granice uobičajenog teatarskog iskustva, a uključivanje publike u predstavu ne izaziva nikakvu nelagodu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prilog decentralizaciji

    Zadarski plesni ansambl i HNK Zadar: 2. večer plesne minijature, Okupljanje nezavisne zadarske plesne scene, 17. studenoga 2015.

    Piše: Sanja Petrovski
    Zadar je mali plesni kulturni centar u kojem se tijekom godine održava mnoštvo plesnih događanja poput festivala, predstava, radionica i tečajeva. Projekt kao što je Večer plesne minijature, Okupljanje nezavisne zadarske plesne scene pomaže podizanju kulturne i kazališne svijesti lokalnog stanovništva i pridonosi decentralizaciji plesa u Hrvatskoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhive i planovi

    Karlovac Dance Festival – Jesensko izdanje, 20. – 23. studenoga 2015.: Nomadografija

    Piše: Sanja Petrovski
    Veliki trud Melite Spahić Bezjak, umjetničke voditeljice festivala i udruge F.R.E.E. D.A.N.C.E, njezina silna volja, znanje i ljubav prema plesnoj umjetnosti rezultirali su nadasve neobičnim, toplim, duhovitim, multimedijalnim plesnim događanjem u kojem je fokus bio velikim dijelom na arhivi, temi koja je sve prisutnija na plesnoj sceni Hrvatske ...pročitajte cijeli tekst...
  • Futurističko pleme

    Johannes Härtl Company, München: Other World, kor. Johannes Härtl (Gostovanje u HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka)

    Naslov Other World savršeno odgovara atmosferi koja je stvorena u izvedbi. Sedam plesača, koji se vide samo kroz maglu i dim, stoje u grupici, unisono prate ritam elektronske glazbe vrlo minimalnim pokretima nogu, a pomalo mehaničkim pokretima ruku i trupa stvaraju meditativno stanje. Izgledaju kao futurističko pleme koje izvodi ritualni ples ...pročitajte cijeli tekst...
  • Partikularne impresije

    5. Ganz novi festival, Međunarodni festival razvojnog kazališta, Zagreb, 19. – 23. rujna 2015.: Geneza (Genesis), kor. Mala Kline

    Iako predstava traje relativno dugo, neočekivani rezovi zadržavaju gledatelje u kakvom-takvom iščekivanju. Svaki gledatelj svojim asocijacijama dopunjava san, pa izgleda da autorica ne očekuje da gledalište primi neku jednoznačnu poruku, nego se zadovoljava s partikularnom impresijom pojedinih trenutaka i scena predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Linije, zajednice, obitelji

    Improspekcije, 9. međunarodni festival improvizacije, Zagreb, 3. – 9. listopada 2015.; 19. – 21. studenoga 2015.: p, kor. Peter Pleyer, Display, kor. Maria Francesca Scaroni

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Pitanja koja postavljaju Improspekcije u centru su pažnje velikog segmenta lokalne i međunarodne plesne scene. Propitivanje plesačkog-izvođačkog identiteta; pozicije plesa unutar društva i destabiliziranje historiografija kroz inovativno traganje za novim interpretacijama, neke su od smjernica ovog aktualnog, živog i inspirativnog polja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posebna koncentracija (o)sjećanja

    Queer Zagreb Sezona: Re-discover Kazuo Ohno (About Kazuo Ohno, kor. Kazuo Ohno, Tatsumi Hijikata, red. Takao Kawaguchi i A Story of Lady O, kor. Mitsuyo Uesugi)

    Kawaguchi se igra tako dobro da dječačka igra polako postaje ples, a ozbiljnost i dirljivost raste tijekom izvedbe Ohnovih plesova iz predstava Admiring La Argentina, My Mother i The Dead Sea. Između svakog plesnog broja, on se presvlači u improviziranoj garderobi u kutu scene. Njegova izvedba uživo uvjerljiva je, tužna, duhovita i magična ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jednostavno jedno

    7. Monoplay, festival sola, Zadar, 29. kolovoza – 1. rujna 2015.: Cloud Deluxe, autorice Stošija Zrinski i Martina Šver

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografija je organizirana kroz repeticije motiva koji se polako zgušnjavaju i postaju jasni. Na početku su česta kruženja, kotrljanja i spirale u kontrastu sa statičnom točkom, traženjem središta i centra. Drugi je motiv teži, opisniji, prepoznajemo ruke zaustavljene na leđima, restrikciju, ograničenje. No tijek kretanja i protok glazbe ostaju neprekidni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Satirična razmjena dobara

    5. Ganz novi festival, Zagreb, Teatar &TD, 19. – 23. rujna 2015.: Positions, autorica Ivana Müller

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ivana Müller u predstavi Positions uspostavljaju duhovitu, jednostavnu, a istovremeno inteligentnu i pronicljivu situaciju. Autorica prije svega izlaže principe trgovine i svođenja baš svega na robu kojom se moguće nadmetati. Princip koji hrani svjetsku ekonomiju, ali i koji postavlja pitanja o procjenjivosti nekih općih, društvenih vrijednosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osjetilnost sjećanja

    7. Monoplay, festival sola, Zadar, 29. kolovoza – 1. rujna 2015.: Plesni teatar Ljubljana, Nótt, kor. Lada Petrovski Ternovšek

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Autorica otvara scene kao nepovezane otoke sjećanja koji izranjaju iz njezinih asocijacija na temu noći. Koreografski je svaka scena svedena na nužno, kao u snu ili u sjećanju, kao esencija određene situacije. Specifičnost rada je uronjenost u osjetilno, u gotovo taktilnu memoriju. Kroz rad se tako provlači igra materije i tijela: bijele plastike, kose, kože… ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditativni balans

    Festival novog cirkusa i Rendez-vous, Festival Francuske u Hrvatskoj, svibanj – rujan 2015.: Lonely Circus, Fall, Fell, Fallen

    Piše: Maja Đurinović
    Pojednostavljeno, Fall, Fell, Fallen Lonely Circusa je niz odličnih etida Sébastiena Le Guena, točaka ravnoteže s daskama, stupićima, slacklineom, koje su na neki način ozvučene ili sinkronizirane autentičnim, začudnim instrumentarijem beskrajno angažiranog Jérômea Hoffmana, koji ravnopravno preuzima akciju i pažnju tijekom izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sunčana završnica

    16. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 24. – 27. kolovoza 2015. (2)

    Piše: Sanja Petrovski
    Stvarajući vlastiti koreografski vokabular, kao i njemu odgovarajuću logiku komponiranja, Saša Božić i Petra Hrašćanec ujedinjuju spoj mentalnog procesa rada na predstavi sa onim neformalnim, praktičnim, emotivnim, što čini predstavu Trilogija kompleksnim djelom koje rezultira bezrezervnom suradnjom publike u završnim scenama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stopala koja obećavaju

    16. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 24. – 27. srpnja 2015. (1)

    Piše: Maja Đurinović
    Pledging Foot je ispunio tzv. Placu sjajnom i glazbom i mladenačkom energijom, organskom, divljom, ritualnom, u dobro izbalansiranoj izmjeni sola i različitih, naizgled spontanih, neobaveznih grupiranja. Izvođači su održali uzbuđenje angažirane, dinamične, fizički zahtjevne plesne igre. Svatko od njih ponudio je i potvrdio specifičnu osobnu vještinu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suvremeni nomadi plesa

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015. i Rendez-vous, Festival Francuske u Hrvatskoj, svibanj – rujan 2015.

    U Francuskoj nove skupine preživljavaju zahvaljujući koprodukcijama. Nije im lako, no francuski se umjetnici ne žale. Smatraju se sretnicima jer uspijevaju biti plaćeni za ono što rade, makar se, kako bi napravili predstavu, često moraju seliti u više gradova ili država. No, to im ne smeta. Njihov je život postao stalna migracija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psihodelična video mašina

    7. Perforacije Festival, Rijeka – Split – Zagreb, 13. – 29. lipnja 2015.: Dirty Dollhouse: #sveštotrebateznati, autorica Ina Sladić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ina Sladić je kompletna izvođačica dobrih plesačkih i glumačkih vještina. S obzirom da je kao partner u predstavu uskočio u zadnji trenutak Pero Banda nije mogao sakriti nesigurnost. #sveštotrebateznati je duhovita i inteligentna predstava, ne prva, ali svakako jedna od pristupačnijih, koja će vas podsjetiti na način života uz ekrane
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ritualni završetak sezone

    Kutija (Melankolija No.3., andante), autor Mitja Obed, Slovenija; Maldita Danza, Kolumbija: Súper Tejido Limbo, autori Walter Cobos i Jorge Bernal

    Piše: Maja Đurinović
    Súper Tejido Limbo je sjajna predstava koja se duhovito igra mitološkim motivima. Tu nije ključno razumjeti mitološku priču jer je predstava satkana od samih simbola koji izazivaju drage, tople bljeskove prepoznavanja odnosno prisjećanja na poimanje i traganje za ljudskim i osobnim mjestom u nedokučivoj tajni svemira
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sofisticirani kozmički ples

    7. Perforacije Festival, Rijeka – Split – Zagreb, 13. – 29. lipnja 2015.: O.N.E., Horizont događaja, kor. Martina Nevistić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Stilski, pokret je oblikovan općenitim suvremenoplesnim leksikom kojemu nedostaje autentičnog autorskog upliva, nečeg što bi ostalo u pamćenju, ali je istovremeno ugodna njegova čistoća i profiliranost. Predstava Horizont događaja privući će gledatelja atraktivnom atmosferom, jasnom namjerom i dinamikom plesnog pokreta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhetipski svijet duhovnosti

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Association NOA, Ntu i Skwatta, kor. Vincent Mantsoe

    Skwatta ima elemente naracije koji ipak nisu stavljeni u prvi plan. Plesač ima namjeru prenijeti atmosferu južnoafričkog predgrađa, njegove bijede i jada, no publika umjesto priče iščitava emociju – samosuzdržan bijes i srdžbu, izraženu neprestanim nizom sekvenci stiliziranih udaraca kroz koje probijaju pokušaji smirivanja, smijeha, tuge, očaja i ljepote ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ukidanje klišeja o golome tijelu

    7. Perforacije Festival, Rijeka – Split – Zagreb, 13. – 29. lipnja 2015.: Studio za suvremeni ples, Zagreb, Nečastive, kor. Bruno Isaković

    Piše: Jelena Mihelčić
    Pokret najprije vidimo samo na razini abdomena i rebara koji se šire i skupljaju disanjem koje uzrokuje niz neprirodnih pokreta koji grupu počinje ispreplitati diskretnim i pažljivim doticanjima. Problem predstave je što se čini kao da se koreograf skriva iza plesača kojima je koreografija zapravo uvelike prepuštena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osjetljiva tijela u pokretu

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Ethnoscape, autorica Cécile Proust

    Piše: Katja Šimunić
    Kao ekstenziju migrantskih priča Cécile Proust izložila nam je svoje zaplesano tijelo koje je te priče otjelovilo na način da osjećamo drhtaje straha bićâ koja su morala napustiti svoja boravišta ili pak zanose njihova sjećanja. Učinila je da osjećamo bliskima, toplima, pulsirajućima, živima, mnogoobličnu hrabrost i odlučnost, otpor migrirajućih tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tjeskobna izvedba na granici intimnog i javnog

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: All dressed up with nowhere to go, autorica Giorgia Nardin

    Piše: Jelena Mihelčić
    Iako je pokret minimalan, ispunjava ga visok intenzitet emocije. Njihova drhturava tijela djeluju krhko i osjetljivo. Scenska izloženost izaziva gotovo neizdrživu nelagodu. Giorgia Nardin jednostavnim postupcima kreira snažnu scensku situaciju koja gledatelja uvlači u osjećaj izvođačke tjeskobe, paradoks istovremeno intimnog i javnog bivanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pregled najistaknutijih domaćih imena

    32. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Hrvatska selekcija

    Piše: Jelena Mihelčić
    Hrvatska selekcija bila je uvjetovana nekolicinom različitih faktora te se kao i sa svakom selekcijom, koja je uvijek ograničena, možemo slagati ili ne, ali je u cjelini dala pregled trenutno najistaknutijih imena domaće plesne scene. Iz selekcije osvrnuli smo se na predstave Pokret-ač, Ti i Luna Malekova o kojima dosad na Plesnoj sceni.hr nismo pisali ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obrtanje percepcije spolova

    32. Tjedan suvremenog plesa, 29. svibnja – 20. lipnja 2015, Međunarodna selekcija.: Compagnie Karina Holla, Fremd Körper, autorica Karina Holla; Cie Thor, ReVoLt, kor. Thierry Smits; Supernatural, autorica Simone Aughterlony

    Piše: Jelena Mihelčić
    U nevjerojatnoj priči i jednoj od najboljih izvedbi na festivalu, radu Fremd Körper, autorica Karina Holla vješto balansira između različitih uloga i jezika. Snažna je to i tragikomična predstava koja se baviu i danas aktualnim pitanjima o tretiranju osobe kao robe na tržištu na kojem i danas vlada snažna spolna i rodna diskriminacija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Užitak u smijehu

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Corpoceleste_C.C.00#, San Benedetto del Tronto, Italija, Joseph i Joseph_kids, ideja: Alessandro Sciarroni

    Umjetnik skreće našu pozornost na problem osamljenosti, nedostatka komunikacije i ljubavi, a da pritom nije nimalo banalan i općenit u izrazu. Najljepše je bilo vidjeti kako se i starija publika smije do suza. Premda sam u istom danu gledala dvije gotovo istovjetne predstave, bilo je doista lijepo pogledati ih i uživati u njihovom spontanom humoru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korektno i početnički

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Collectif ÈS, Hippopotomonstrosesquippedaliophobie, autori: Sidonie Duret, Jeremy Martinez, Emilie Szikora; Sine Qua Non Art, Des Ailleurs sans lieux, koncept i koreografija: Christophe Béranger, Jonathan Pranlas-Descours

    Piše: Jelena Mihelčić
    S francuskog koreografskog natjecanja (Re)connaissance u Zagreb su došla dva nagrađena rada. Kako su djelo autora koji već imaju iskustva, predstave Des Ailleurs sans lieux i Hippopotomonstrosesquippedaliophobie prilično su početnički napravljene. I premda su radovi posve korektni, uz vrsne izvođače, u suštini su dopadljive varijacije na temu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Yin i yang

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.: Compagnie Adrien Mondot & Claire Bardainne, Lyon, Francuska, Hakanaï, red. Adrien Mondot & Claire Bardainne; Compagnie d'Autres Cordes, Marvejols, Francuska, Bez mjesta (Aucun Lieu), koncept Franck Vigroux

    Piše: Maja Đurinović
    Čarobni kubus u predstavi Hakanaï silno je zavodljiv i poziva u svoj svemir mirnih plutajućih znakova, slova i brojki, Teško je razaznati i razlikovati kolika je moć plesačicine manipulacije i utjecaja na transformacije (tog njezinog) svemira,  a koliko joj se sve to neizbježno dešava, tek – u duhu smirujuće istočnjačke spoznaje – nije ni važno; dobro je ...pročitajte cijeli tekst...
  • U tri djela

    32. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 29. svibnja – 20. lipnja 2015.

    32. Tjedan suvremenog plesa protegnuo se na tri tjedna događanja posvećenih plesu te je podijeljen u tri tematska bloka. Prvi blok je započeo predstavljanjem hrvatske plesne scene i (ne)Konferencijom. Drugi blok plesnih događanja je posvećen plesnim radionicama, predstavljanju plesnih škola i filmovima, a treći međunarodnoj selekciji 
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako govoriti Ples?

    Advocates of Dance. International Advocacy Meeting for Contemporary Dance (Međunarodni zagovarački susret za suvremeni ples), Sofija, Bugarska, 13. – 15. svibnja 2015.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Sukob progresivne, brze, kreativne i umrežene nezavisne scene s tromim institucionalnim sistemima, zaoštren problematikom EU programa, zajednički je problem cijele regije, kojem su u zaleđu politički diskontinuiteti i ekonomska kriza. Sve to rezultira u sve slabljenju pozicije umjetnika i sve težoj argumentaciji uloge umjetnosti u društvu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi koncept za nova i drukčija rješenja

    16. Platforma HR, Pogon Jedinstvo i Klub Močvara, Zagreb, 22. – 29. travnja 2015.,

    Piše: Jelena Mihelčić
    Osim prostora za eksperiment kroz TASK, izvrsno je što je Platforma HR odlučila dati prostor i za dječje programe te takozvane ulične plesove. Gomila je to izvrsnih malih plesača, budućih profesionalaca ili plesne publike, a i koreografa, poput Maria Vrbaneca koji moće oblikovati predstave temeljene na kombinaciji suvremenih i uličnih plesnih tehnika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhiv plesa kao živa tvar

    16. Platforma HR, Zagreb, 22. – 29. travnja 2015: Kako dotaknuti zmaja – Arhiv kretanja u pet solo scena, autorica Iva Nerina Sibila

    Piše: Jelena Mihelčić
    Tema predstave Kako dotaknuti zmaja važna je i ako znamo da u Hrvatskoj još uvijek ne postoji prostor za sustavan i stručan pristup arhiviranju domaće plesne umjetničke građe. Jednom kada se s njom i započne, bit će korisno prisjetiti se ove predstave koja u jednom trenutku navodi zahtjeve koje arhivistika postavlja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jezik druge umjetnosti

    Ples na 28. Muzičkom biennalu Zagreb, 18. – 25. travnja 2015.

    Tijekom izvedbe predstave Invisible Time osjećamo emocionalnu povezanost izvođača. Jasna je podjela na plesača i udaraljkašicu. U zajedničkoj izvedbi puno strukturiranija i energičnija glazbena dominacija udaraljkašice izaziva plesača da od neprimjetna kretanja po podu raste do potpune vizualne prostorne dominacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Community show koreografskih procedura

    Uz događanje Kiss Marathon, voditeljica: Željka Sančanin, Muzej suvremene umjetnosti, 13. – 15. ožujka 2015.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Kiss Marathon je u formatu mini festivala pozvao koreografe kako bi kroz otvorene treninge i prezentacije s kolegama i zainteresiranom publikom podijelili svoje radne metodologije te ideje i pitanja kojima se trenutno bave u svom umjetničkom radu. Rezultat je neka vrsta community showa koji arhivira rad domaćih koreografa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstava koja liječi

    Queer Zagreb Sezona 2015: I-Cure, autor Ivo Dimchev (u Zagrebačkom kazalištu mladih)

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ivo Dimchev je prije svega osobit izvođač. Njegovo se umijeće sastoji u izvanrednoj kontroli glasa i pokreta koji je minimalističan, ali zasićen. On jednostavno vlada scenom pažljivo gradirajući svoj lik kroz velik broj uloga. Predstavom I-Cure Ivo Dimchev preispituje sebe samoga kao izvođača i autora na umjetničkom tržištu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glas i tijelo

    7. Gibanica, bienale slovenske sudobne plesne umetnosti (biennale slovenske suvremene plesne umjetnosti), Ljubljana, 19. – 21. veljače 2015.: Okus tišine uvijek rezonira, koncept Irena Tomažin

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Nakon uvoda ulančavaju se scene u kojima se glas, tijelo i prostor neočekivano, lucidno i scenski gusto na različite načine su-odnose pa tako čujemo ljudske glasove i one životinjske koji se multipliciraju i dr. Svaka ta akcija oblikuje drukčiju tjelesnost, kretanje i gestiku, koja je kod Irene Tomažin uvijek meka i organska, sidrena u i oko glasovne akcije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhoviti poziv na ples

    Gostovanje: novaTanz, Köln, Njemačka, Otkucaj srca (HeartBeat), kor. Carmen Casagrande (u Zagrebačkom plesnom centru)

    Piše: Jelena Mihelčić
    Plesači izvode varijacije na temu povezanosti pokreta s otkucajima srca i disanjem, kretanja u skladu s dahom i prirodnim, unutarnjim pulsiranjem tijela. Mikrofon je tu kako bi se dah bolje čuo, a glazba kako bi dodatno podcrtala ritam. Koreografski dominiraju snažni trzaji iz abdomena i pelvisa koji vizualiziraju izravnu fizičku povezanost disanja s pokretom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suočavanje s gubitkom

    Lucid Interval, autorica: Tina Hofman (gostovanje u Zagrebačkom plesnom centru)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Tina Hofman izvođački je energična, precizna, vješta u izvođačkim tehnikama, otvorene i darežljive glumačke osobnosti. Lucid Interval zanimljiv je i zahtjevan rad, koji usmjeren na strukturu i vlastitu logiku, proizvodi izvođački trk kroz svoj pogon. Pitanje gubitka tako je doslovno odigrano i prepričano dok transfer prema gledateljima izmiče ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dualnost kroz trio

    Gostovanje u Zagrebačkom plesnom centru: HERmina, kor. Lara Bubić, Anja Rupnik, Kasija Vrbanac

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Sve se događa u brzom tempu, odlučno u izvedbi i maštovito u razradi. U finalu se prostor potpuno otvori i nakon ispreplićuće, vrlo aktivne koreografije, plesačice se zavijaju u klupko. Režijski i koreografski HERmina je precizna i napeta, a izvođački, mlade su plesačice spremne, razigrane, predane, i u vidljivoj potrazi za vlastitim scenskim stavom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intenzitet i distanca

    4. Ganz novi festival, međunarodni festival razvojnog kazališta, Zagreb, 17. - 21. rujna 2014.: On Orientations / One Place After, autorica An Kaler

    Piše: Iva Nerina Sibila
    An Kaler dječačke, queer pojave, izvođački je introvertna, distancirana od publike, gotovo sramežljiva, no istovremeno intenzivna čak dramatična. Ovaj solo odvija se isključivo na podu tako što izvođačica radi s osjetom prostora kroz površinu tijela, stapajući se s podom i zidovima. Kretanje je repetitivno i uvlači nas u gotovo šamansko stanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ovacije istinskog oduševljenja

    10. festival novog cirkusa: Casus, Finding the Silence, red, Jesse Scott

    Izvodeći samostalne i zajedničke točke koje  i pojedinačno i kao cjelina oblikuju nešto što bi se približno moglo opisati kao skulptura koja neprestano mijenja obličje, likovnost u pokretu fantastično okretni, gipki, elastični i elegantni izvođači kao da nas svojim cirkusarijama, koreografijama, gimnastičkim vještinama uvjeravaju da su čuda moguća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Inovativno zvučanje tijela

    Queer Zagreb Sezona 2014: Sounded Bodies, Zagreb, 14. – 18. listopada 2014.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Sounded Bodies program je sveukupno rasvijetlio neke inovativne i očigledno aktualne autorske ideje pod zajedničkim nazivnikom zvučanja tijela koje preokupiraju kako svjetske autore, tako i samog umjetničkog direktora Brunu Isakovića. Rad koji je najviše zaintrigirao bila je predstava Inging američke izvedbene umjetnice Jeanine Durning ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za velike i male

    Gostovanje: De Stilte Company, Breda, Nizozemska: Leteća krava (Flying Cow), kor. Jack Timmermans (gostovanje u Gradskom kazalištu Trešnja, Zagreb)

    Opus De Stiltea poznat je, kažu, po višeslojnosti fabule i neverbalnom izrazu, a ta su obilježja bila jasno vidljiva i u izvedbi u Trešnji. Troje izvanredno spremnih plesača u šezdesetak je minuta predočavalo varijacije igre u troje ili, točnije rečeno, prijateljskog odnosa troje u kojem je, kako se u stvarnosti počesto potvrđuje, treći višak
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Podilaženje stereotipima o Orijentu

    Gostovanje: Ballet Preljocaj, Noći (Les Nuits), kor. Angelin Preljocaj (Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu)

    Piše: Jelena Mihelčić
    S obzirom da je predstava nastala u impresivnim koprodukcijskim uvjetima, financirana od Europske unije u okviru projekta Europski grad kulture 2013. Marseilles, pitanje je odgovara li ona aktualnoj europskoj politici prema svim zemljama iza svojih istočnih granica. Čim manje znamo, tim manje propitujemo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U znaku labuda

    6. Monoplay, festival plesnog sola, Zadar, 26. kolovoza – 1. rujna 2014.

    Piše: Sanja Petrovski
    Šesti Monoplay, festival sola započeo je s bijelim, prašnjavim, prepariranim labudom u prostoru starog Kazališta lutaka, a završio s živim crnim labudom u novom prostoru. Maskota festivala je stakleni labud koga je donirao Muzej antičkog stakela u Zadru. Organizatori tvrde da se takva romantičarska situacija naprosto dogodila
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Starenje iza zatvorenih vrata

    12. Festival svjetskog kazališta, Zagreb 19. – 28. rujna 2014.: Peeping Tom, Belgija, Otac (Vader), red. Peeping Tom, Frank Chartier

    Piše: Jelena Mihelčić
    Favoriziranje pojedinih autora od strane festivalskih programatora ako ništa drugo pruža mogućnost usporedbe pa se tako može reći kako je Otac slabiji od dosad viđenih radova Peeping Toma. Scenski pokret često je samo kulisa, a umetnute koreografske sekvence i glazbeni brojevi predstavi daju dojam rascjepkanosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prigušene strasti u Harteri

    11. Riječke ljetne noći, 1. – 24. srpnja 2014.: Bitef Dance Company, Don Juan, kor. Maša Kolar

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografski, Maša Kolar dosljedna je svojem stilu s prepoznatljivim dubokim, uzemljenim pozicijama, kružnim tijekom u prenosima težine u duetima, snažnim izbačajima ispruženih nogu, povremenoj gestualnosti, a sve u žestokoj energetskoj zoni. Ovdje je ta zona malo prigušenija, mutnija, zavodljivija, potencirana i polumrakom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Frojdijanski pogled u ogledalo

    31. međunarodni plesni festival ImPulsTanz, Beč, 17. srpnja – 17. kolovoza 2014.: Polly Pocket, kor. Jillian Peña

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Jillian Peña začuđujuće je originalna i disciplinirana autorica, koja koreografiji pristupa kroz leksik klasičnog baleta, lucidnu upotrebu teksta i video. Disciplina i gotovo fanatično ustrajavanje na temi, dovodi Polly Pocket do suštine problema, do jezovite, narcisoidne, pomaknute sobe s ogledalom, u kojoj plesači neumorno broje baletne pasove, tourove i pirouette ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magični prostor skica i zapisa

    31. međunarodni plesni festival ImPulsTanz, Beč, 17. srpnja – 17. kolovoza 2014.: Damaged Goods, Sketches/Notebook, Meg Stuart

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Najsnažniji i zaista magični dijelovi Sketches/Notebook zajedničke su akcije koje nastaju duboko unutar grupe. U svom vrhuncu nalet se transformira u razlijetanje stotine pikula. Vrhunac predstave je party u koju plesači ulaze sitnim gestama ruku i lica pretvarajući se animalistička bića, pozivajući u scenu brojnu, a za ples itekako raspoloženu publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čudan fenomen zvan Festival

    31. međunarodni plesni festival ImPulsTanz, Beč, 17. srpnja – 17. kolovoza 2014.: Ivo Dimchev, Fest, red. Ivo Dimchev

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Fest je hit kod publike; britka duhovitost teksta s lakoćom isprepliće dramatične izljeve krajnje samo-sumnje i unutarnjeg kolapsa svakog sudionika s referencama na nedodirljivi i žuđeni krug koreografskih zvijezda. Isto tako Dimchev se poigrava s teorijskim žargonom koji doslovno prevodi u igrane situaciju s urnebesnim rezultatom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mali plesni razgovori

    15. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 18. – 21. srpnja 2014. (2)

    Zainteresirati šire gledateljstvo za suvremeni ples od početka je bila i namjera osnivačice Festivala plesa i neverbalnog kazališta Snježane Abramović Milković. Ona već petnaest godina poziva predstave koje je, uvjetno rečeno, lakše razumjeti. Većina predstava na festivalu je rasplesana, nerijetko i narativna, vizualno dojmljiva, tehnički virtuozna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispod, iznad i preko pozornica

    15. festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 18. – 21. srpnja 2014.

    Piše: Maja Đurinović
    Nesumnjivi hit ovogodišnjeg festivala bilo je gostovanje Ahn Sooyoung Company iz Južne Koreje s koreografijama Time Travel 7080 i Swan Lake. Riječ je o mladoj, sjajnoj plesačkoj ekipi (jedan od njih je i koreograf Ahn Soo-young), zanimljivoj po nekoj drukčijoj poetici plesanja u specifičnom spoju hip-hopa i suvremenog plesa, s ponekom aluzijom na klasični balet ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brže, više, jače

    Post festum: 31. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Karlovac, 28. svibnja – 7. lipnja 2014.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Eksploziju fizikalnosti s vrlo naglašenim kontrastom između tijela u pokretu i mirovanja, pokazao je MAX izraelske kompanije Batsheva. Ta je koreografska suprotstavljenost trajanja i prekida posebno primjetna upravo zbog takozvanog Gaga plesnog jezika, vrlo fluidnog, organskog načina kretanja, čija se meka kvaliteta ne mijenja ni pri velikim brzinama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Provokativna selekecija

    15. Platforma HR, Pogon Jedinstvo, Zagreb, 17. – 29. travnja 2014.: Međunarodna selekcija – Silk, kor. Florentina Holzinger; Black Cats Can See in The Dark But Are Not Seen, kor. Dinis Machado

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Florentina Holzinger izvodi Silk s velikom dozom rizika po samu sebe, ali i užitka u ekstremnoj tjelesnosti pa i vulgarnosti. Umjesto očekivana tematiziranja izloženosti i poniženja ali i vještine ženskog izvođačkog tijela, Silk se neočekivano sklapa u priču o plesačici koja pada na sceni i završava u invalidskim kolicima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kraj stare, početak neke nove Platforme

    15. Platforma HR, Pogon Jedinstvo, Zagreb, 17. – 29. travnja 2014.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Domaća sceni vapi za kvalitetnim muškim plesačima pa je izvedba Ivana Ugrina u koreografiji Nizozemca Liata Waysborta Please me, Please bila pravo otkriće. Tehnički educiran i izražajan, Ugrin je doslovno i metaforički udovoljio zagrebačkoj publici pa se možemo nadati da neće ostati u inozemstvu te da će dobiti priliku i za rad u domaćim projektima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako razlikovati plesače od plesa

    31. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Karlovac, 28. svibnja – 7. lipnja 2014.: Candoco Dance Company: Notturnino i Set and Reset / Reset; Integrated Movement Research Collective (IMRC): From Body to Body i Magnolija (ili prkos)

    Piše: Maja Đurinović
    Candoco Dance Company kao renomirana integrirana plesna kompanija predstavama Notturnino i Set and Reset / Reset i dalje svjedoči dostignute pomaknute granice plesnih tijela i svojim prisustvom pomažu u sredinama u kojima je još uvijek previše javnih mjesta i kulturnih ustanova nespremnih za, primjerice, posjetitelje u kolicima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetika virtualnog plesa

    31. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Karlovac, 28. svibnja – 7. lipnja 2014.: Billy Cowie, Art of Movement, Tango de Soledad, Jenseits, Dark Rain, kor. Billy Cowie

    Piše: Katja Šimunić
    U Cowiejevoj preciznoj, senzibilnoj i nježno senzualnoj koreografiji Tango de Soledad nastupa izvanredna balerina Amy Hollingsworth. Zatravljenost sublimnim plesnim esejima o odustnosti Billiyja Cowieja ostaje još dugo nakon odgledanih njegovih digitalnih stereoskopskih koreografija. I žudnja da ih se gleda ponovno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vještičji ples danas

    31. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Karlovac, 28. svibnja – 7. lipnja 2014.: Compagnie Pedro Pauwels, Sors, kor. Mary Wigman, Pedro Pauwels, Josef Nadj, Carlotta Ikeda, Robyn Orlin, Jérôme Thomas

    Piše: Katja Šimunić
    Uvod predstave ponudio je temu wigmanovske plesne geste, Josef Nadj filozofski se unio u pitanje magije, Carlotta Ikeda zaronila u mitsko, a Orlin postavila pitanje morala u umjetnosti, a novocirkuski završetak sve je zaveo u nepretenciozan ples. Predstava je na zanimljiv način otvorila i vodila pitanje (ne)mogućeg dešifriranja kultnoga plesnog djela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuralgične točke suvremenoga plesa

    4. Karlovački plesni festival, Proljetno izdanje, 28. – 30. ožujka 2014.

    Prilagođavajući ritam navikama plesne publike, ali još i više računajući na onu koja bi to tek mogla postati, Melita Spahić Bezjak odlučila je Festival preinačiti u platformu za redovitija plesna zbivanja te uz izvedbe program usmjeriti i edukativno. Dugoročno gledano, takav je potez zapravo logičan. Bio je to solidan početak reformirana Festivala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čujna zaplesanost

    Queer Zagreb Sezona: Večer s Judy, autor Raimund Hoghe, Zagrebačko kazalište mladih, 28. travnja 2014.

    Piše: Katja Šimunić
    Hoghe mijenja odjeću na sceni, odijeva se poput Judy Garland, transrodno ponire u svijet umjetnice. Rezultat je da u predstavi dokumentarno i realno a opet fikcionalno autentično, čujemo fizikalitet Judy Garland, njezin izvanredni gestualitet koji je amalgamirao u sebi pjesme i prožimao zaplesanošću cijelo njezino tijelo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ples – ritual koji povezuje

    Gostovanje plesne kompanije Step Afrika!, Washington, SAD, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, 24. travnja 2014.

    Piše: Katarina Žeravica
    Članovi Step Afrike! od samog su početka nastupa pozvali i ohrabrivali osječku publiku da sudjeluje tijekom cijelog nastupa, bilo pljeskanjem u znak podrške bilo da i sami na svojim mjestima u gledalištu zaplešu, a sve s ciljem da se svi osjećaju slobodno i da ista energija obuhvati i scenu i gledalište, što je vrlo uspješno i postignuto
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kazalište ili galerija ili posve svejedno?

    Spider Event Zagreb, Zagrebački plesni centar i Gliptoteka HAZU, 21. – 23. studenoga 2013.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Aurora Meytal Blanaru rad je u nastajanju koji crpi nadahnuće iz rubne tjelesnosti divlje djece koja su prve godine života provele bez ljudskog kontakta. Blanaru posvećenom izvedbom postiže potpuno iščašen način kretanja, dajući ljudskome tijelu novu dimenziju između animalnog i strojnog fizikaliteta, proširujući granice njegova poimanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sraz visokog i niskog

    9. Festival novog cirkusa, Zagreb, 20. – 24. studenoga 2013: Cirk La Putyka, Slapstick Sonata, red. Maksim Komaro

    Kao važan dio cirkuske tradicije redatelj Maksim Komaro i češka La Putyka njeguju posvećenost vještini, podjednako i zračnim vještinama i klauneriji, a s druge strane plesu i glumi te zastupljenosti vještine u predstavi, ostavljajući po strani druga kazališna sredstva, konceptualnu razrađenost ili montažno povezivanje prizora
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Socijalna koreografija o solidarnosti

    3. Ganz novi festival, festival razvojnog kazališta, Zagreb, 14. – 22. rujna 2013.: Halfbreadtechnique, kor. Martin Schick

    Piše: Jelena Mihelčić
    Halfbreadtechnique je socijalna koreografija u kojoj je ples, jednako društveni, kao i onaj umjetnički, prostor za promišljanje mogućnosti društvenog uređenja. U ovom slučaju Schick predlaže svijet u kojem ljudi pronalaze sreću u dijeljenju svog materijalnog viška. S druge strane to je i koreografija svakodnevnih privatnih pokreta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U znaku mrava

    5. Monoplay, festival plesnog sola, Zadar, 1. – 3. rujna 2013. (1)

    Piše: Maja Đurinović
    Matea Bilosnić, koja je ove godine diplomirala u Salzburgu, otplesala je svoj solo (This Is You) u kojem je dominirala živa, vatrena, neuhvatljiva, slobodna kosa kao materijalizirana energija, simbol želje i potrebe plesanja. Uslijedila su tri izvrsna rada različitih poetika i rukopisa ali bliskih korijena u osnovnom introspektivnom ishodištu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ideja mreže

    5. Monoplay, festival plesnog sola, Zadar, 1. – 3. rujna 2013. (2)

    Piše: Sanja Petrovski
    Renan Martins de Oliveira izceo je svoj Solo op. 91 for Brahms. Nadovezujići se na ekspresivni i narativni aspekt glazbe, Renan koristi pokret koji proizlazi iz poteškoća i prepreka usko povezan sa svojim privatnim životom. Njegovo osmišljeno, silovito i snažno arhetipsko kretanje ostavlja publiku da čezne za slijedećom nenadanom provalom energije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ozbiljno i zafrkantski, ali uvijek dobro

    14. festival plesa i neverbalnog kazališta, Svetvinčenat, 19. – 22. srpnja 2013.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Tako su prva dva dana Svetvinčenta donijela raznolik program domaće i međunarodne scene. Pomak, koji Les SlovaKs Dance Collective čini miljenicima publike, njihova je zafrkancija prema sebi kao izvođačima i prema idiomu suvremenog plesa, a s druge strane visoka kvaliteta inscenacije vidljiva i u predstavi Fragments ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ples na posljednjem Eurokazu

    27. Eurokaz, festival novog kazališta, Zagreb, 26. lipnja – 3. srpnja 2013.: Drums and Digging, kor. Faustin Lynekula; Ping Pong Qiu, kor. Angelica Liddell; iTMOi (In the Mind of Igor), kor. Akram Khan

    Piše: Iva Nerina Sibila
    iUnutar hibridnih i društveno odgovornih kazališnih formi koje koriste Lynekula i Angelica Liddell ples se koristi na kritičan i provokativan način za prijenos onih ideja koje su drugačije neiskazive. Akram Khan donio je konzervativnu komercijalnu ideju plesa, a pravi sadržaj izgubio se negdje putem visokobudžetne koreografske karijere
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Blokovi sjećanja

    5. Dani suvremenog plesa, Varaždin 20. – 23. lipnja 2013.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Tijekom višednevne rezidencije Pavle Heidler razvijao je svoju praksu ustrajavanja na jednoj tjelesnoj ideji. Rezultat je jednosatna improvizacijska izvedba u kojoj se susreću živa konfiguracija prostora, igra glasa i pokreta često na granici apsurda. Izvedba plesački jakih mladih umjetnika donijela je začudnu, zabavnu i vrlo discipliniranu izvedbu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Govoriti ono što se opaža

    5. Dani suvremenog plesa, Varaždin 20. – 23. lipnja 2013.: Jestiva ideja

    Kako posredovati refleksiju o pokretu, ali i o kontekstu, okolini, mirisu, boji, osjetu na koži, o svemu onome što plesač opaža dok se kreće na licu mjesta, upravo u trenutku dok se sve to događa. Razmišljati o tome što je to što misliš, ili opažaš, proces je koji zahtijeva posebnu koncentraciju, i uvijek je vremenski izmješten – izuzetno je teško postići simultanost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duet kao duel

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: ICKamsterdam, Rocco, kor. i red. Emio Grecco i Pieter C. Scholten

    Piše: Maja Đurinović
    Iako predstava kreće od mitske situacije suprotstavljene braće, daleko je od svake narativnosti. Bavi se situacijom i stanjima, u suptilnom nijansiranju međusobnih odnosa dva puta po dvojice muškaraca. Nadigravanje u smislu podjele na pobjednika i pobijeđenog ovdje ne postoji, ili je vrlo stilizirano i pomaknuta u stalnoj izmjeni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Druželjubiva bića

    Festival Perforacije, Zgareb: Baseado em Fatos Reais (Prema istinitim događajima), kor. i rež. Ana Catarina Vieira i Angelo Madureira

    Plesači se izmjenjuju u solima i u završnici razbacaju po sceni i auditoriju cijelu hrpu fotografija. Oni pozivaju publiku da im pomognu u njihovom skupljanju te tako otpočinje spontano zajedničko druženje povodom njihovog sadržaja. Lakšem sporazumijevanju s plesačima pripomogla je i skupina poznavatelja portugalskog jezika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dopadljivo upakirane plesačke bravure

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Aakash Odedra Company, Rising, kor. Aakash Odedra, Akram Khan, Rusell Maliphant, Sidi Larbi Cherkaoui

    Piše: Jelena Mihelčić
    Rising nije pretjerano intrigantan kolaž, nego jednostavan i iskren poziv na uživanje u iznimnoj plesačkoj vještini Aakasha Odedre, koji se od prvog do zadnjeg sola transformira u potpunosti i predstavlja kao vrhunski i doista izniman plesač. Sve to bila je i očekivana formula za ovogodišnju Nagradu publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kobno predskazanje ništavila

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Compagnie Julie Dossavi, Cross & Share, kor. Julie Dossavi, Hamid Ben Mahi, Sergé Aimé Coulibaly, Thomas Lebrun, red. Julie Dossavi, Michel Schweizer; Odozgor, koncept Žak Valenta; Centre chorégraphique national d’Orléans, Les Corbeoux (Vrane), kor. Josef Nadj

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Veliki mag fizičkog teatra Josef Nadj vratio se na TSP manjom formom, likovno-kazališno-glazbenim djelom Les Corbeaux (Vrane). Vrana kao simbol, kao crnilo i kao transformacija. Polagani tempo događanja, arhaična estetika drva, zvona, prašine i crnih muških sakoa, mračna, gotovo jezovita atmosfera praćena vrištećim saksofonom opčinili su brojnu publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živa izvedba plesa i glazbe

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: EnKnapGroup, Ottetto, kor. Iztok Kovač, Cie. Thor, Clear Tears / Troubled Waters, kor. Thierry Smits; Compagnie Julie Dossavi, Cross & Share, kor. Julie Dossavi, Hamid Ben Mahi, Sergé Aimé Coulibaly, Thomas Lebrun; Centre chorégraphique national d’Orléans, Les Corbeoux (Vrane), kor. Josef Nadj

    Piše: Jelena Mihelčić
    Julie Dossavi u predstavi Cross & Share sukreira zvučnu kulisu zajedno s glazbenicima na sceni, pjevačicom Moïrom i klavijaturistom Olivierom Oliverom. U suzvučju s naslovom predstave Dossavi želi raditi na ideji suradništva i suautorstva izvodeći ono kako je drugi vide, ona je u kontinuiranoj živoj komunikaciji s glazbenicima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Multiplicirani obrisi plesača

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Fronesis, Zagreb, Vrata percepcije, kor. Jasna Čižmek Tarbuk, red. Lovro Krsnik; Liberdance, Zagreb, La Femme, kor. Rhino Saint Louis

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U predstavi Vrata percepcije koreografski je pokret jednostavan, prirodno izvire iz tijela i razvija se kroz temeljne principe kretanja koji šire kinesferu po cijelom prostoru, čak i vertikalno po zidovima. Autorica ne traga za određenim stilom ili estetikom, nego koristi jasan i snažan pokret kako bi pokrenula prostor ...pročitajte cijeli tekst...
  • Troglavi Kerber na splavi

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Fresco dance co., Cerberus, kor. Yoram Karmi

    Piše: Maja Đurinović
    Atraktivna video najava Cerberusa od koje rastu zazubice, nije lagala, i uistinu poziva na čudesno putovanje preko rijeke Stiks. No, taj mistični uzbudljivi početak ujedno je i vrhunac predstave. Ostalo je zapravo ulančani niz sekvenci, izvedenih po grupama ili zajednički sinkrono, bez potrebe za dramaturgijom scena – kao scenskih prizora
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izbor iz hrvatske koreografske platforme

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: „Behind the Sun“, he repeated; „where Everything is Everything else“, idejni autor Pavle Heidler; Iz dječjeg crteža, kor. Stošija Zrinski; In Between Tracing Reflections, kor. Melita Spahić Bezjak

    Piše: Jelena Mihelčić
    U predstavi „Behind the Sun“, he repeated; „where Everything is Everything else“ kvalitetni izvođači Pavle Heidler i Bruno Isaković izveli su manju, ali zaokruženu cjelinu, domišljenu, pročišćenu, jednostavnu, kreativnu i komunikativnu u ideji, a kompleksnu u realizaciji, zanimljivu u dramaturškoj gradaciji, i nadasve ljudsku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • (Ne)kontrolirana tijela

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Cooling Down Signs, kor. Vânia Gala; Jim, kor. i red. Paulo Ribeiro; See Her Change, kor. Yasmeen Godder; The Politics of Dancing, kor. Matjaž Farič

    Piše: Jelena Mihelčić
    Vânia Gala u najmanje pretencioznoj i najdomišljenijoj predstavi prvoga dijela festivala, Cooling Down Signs svoje plesače potpuno depersonalizira i oduzimjući im motivaciju za kretanje. Marionetsko pa i robotizirano tijelo plesača u preciznom izvođenju finog reprezentativnog suvremenog plesnog pokreta iskazuje samo mehanicizam ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fine nijanse izvedbe

    30. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka i Karlovac, 26. svibnja – 8. lipnja 2013.: Daniel Léveillé danse, Montréal, Kanada, Solitudes Solo, kor. i red. Daniel Léveillé

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Vrhunac izvedbe je solo jedine plesačice među kolegama koja na najslojevitiji način donosi unutarnji proces i emocionalni naboj koji se tijekom brojnih repeticija mijenja i raste. Daniel Léveillé dosljedan je i snažan autor, koji u produbljivanju autentične poetike ustrajavanja na pokretu i tijelu samom s minimalnim koreografskim i teatarskim širenjima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sudar različitosti

    Queer Zagreb Sezona 2013: Raimund Hoghe, Pas de Deux

    Piše: Jelena Mihelčić
    Prvo ili drugo gledanje Hogheovih predstava neizbježno opčinjava, uvlači poput mantre u potpuno usporenu novu dimenziju prostora i vremena, sačinjenu od pažljivo pročišćenih slika koje se razgrađuju dovoljno dugo da ih gledatelj percipira, prihvati, možda se i poigra s njima i nastavi dalje. Nakon toga treba biti doista veliki fan da se uživa u njegovim radovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Početak stručnog istraživanja

    14. Platforma.hr, Zagreb, 25. – 29. travnja 2013.: Posvećeno Milani, tim projekta: Selma Banich, Tamara Curić, Maja Đurinović, Silvia Marchig, Larisa Navojec, Iva Nerina Sibila, Jasmina Zagrajski

    Piše: Jelena Mihelčić
    Suočeni s nepostojanjem sustavne povijesti plesne umjetnosti,  kao posljedicu imamo odrastanje generacija mladih plesnih umjetnika koji ne poznaju kontekst u kojem rade. On je itekako rezultat nekih povijesnih okolnosti u kojima je ime Milane Broš neizostavni dio. Ovaj projekt je stoga vrijedan pokušaj očuvanja te krhke memorije, koji se mora nastaviti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesačko iskustvo

    Cédric Andrieux, autor Jérôme Bel

    Piše: Jelena Mihelčić
    Cédric Andrieux je na praznoj, očišćenoj sceni u radnoj odjeći, potpuno hladno i distancirano prepričava svoj plesački put, od prvih susreta s plesom do rada s različitim koreografima. Andrieux jednaku distanciranost komunicira svojim treniranim vitkim tijelom u kojem je itekako upisana Cunninghamovska antiemocionalna estetika
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji

...zabilježili smo