Izvedbene umjetnosti

  • U fazi antropocena

    58. Annale; Priroda, društvo i druge priče, Poreč, 2. kolovoza – 15. rujna 2018.

    Završno, prizvala bih tezu Murraya Bookchina o ekologiji slobode, odnosno da antropocentrična dominacija nad prirodom proizlazi iz realne dominacije čovjeka nad čovjekom, što je demonstrirala i izložba. Odnosno kao što je to na izložbi dokumentirao fotografskim ciklusom Michal Iwanowski – „Ne postoji nevino mjesto na Zemlji.“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umjetnost dostupna svima

    Festival Perforacije, 11. lipnja – 13. kolovoza 2018.: Koprivnica, 14. srpnja 2018.

    Nebojša Vuković je u Cipelaru odlično složio konglomerat gas maske, navijačke majice, zvončarskoga animalnoga motiva s iznošenim, razgaženim cipelama koje su mu vezane oko struka (simbolika svih cipela domaćih cipelara koje su ostavili odlaskom u inozemstvo) te upozoravajućim megafonom o bijegu iz neartikuliranoga kretenizma i izvikivanje cijena ostavljenih cipela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedbene upozorbe o vječitom povratku fašizma

    24. PUF, Međunarodni kazališni festival, Pula, 1. – 5. srpnja 2018.

    Predstava Anno Domini 2018. – Halab emotivno je rastvorila pitanje empatije prema Onima koji više nemaju pravo na vlastiti dom. Iznimno jaka izvedbena metafora prolaza izbjegličkoga gumenoga čamca kroz Zlatna vrata scenska je kulisa patnje izbjeglica, prognanika, gdje čamac vođen oslijepljenim Haronom postaje posljednje utočište, liminalni prijelaz poniženih i uvrijeđenih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedbeni galgenhumor

    Uz performans Stotinu zdravica skupine Via Negativa u izvedbi Anite Wach na Queer festivalu (ZPC, 15. svibnja 2018.) i retrospektivnu izložbu Ne sprašujte, kam gremo Tomislava Gotovca, Mestna galerija, Ljubljana, 12. travnja – 17. lipnja 2018.

    I dok je Antonio G. Lauer (aka Tomislav Gotovac) preuzeo formu glupog klauna, u formi melankolije naslovnoga određenja Glupi Antonio predstavlja, Bojan Jablanovec u režijskoj vizuri, a Anita Wach u energičnoj antinazdravičarskoj izvedbi demontirali su svu laž političke retorike obećanja u bolje sutra. Toga nema jer država ne može voljeti – ona samo traži podanike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Refleksija o vezi ljudi i stvari

    Mismo Nismo, prezentacija rezidencijalnog projekta NOise Cirkus u Splitu

    Posthumanistička vizija svijeta Tjaža, Eve i Otona razvija se iz kritike potrošačkog društva, ali to je i refleksija o vezi ljudi i materijalnih stvari, o sjećanju i emociji koju vezujemo uz predmete te primjer kulture recikliranja. Nakon predstave publika i izvođači imali su priliku razgovarati o izvedbi, ponuditi izvođačima povratnu informaciju i utjecati na razvoj sljedećih izvedbi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lacrimosa. Dies Irae.

    les ballets C de la B, Requiem pour L., autori Alain Platel i Fabrizio Cassol

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Requiem pour L odvija se u napetosti između gledateljske nelagode, iritacije i zazora, pokrećući pitanja o etičnosti, voajerizmu čak i manipulativnosti koji donosi snimka s jedne strane, a s druge u raskoši melodioznosti, dinamike i emocionalnosti glazbeno-scenske izvedbe. Ono što je zaista impresivno i neupitno u predstavi je tijek glazbe i vrhunska izvedba ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav je hladnija od smrti ili izvedbena posveta Šišu

    Teatar &TD, Zagreb: Željko Zorica Šiš, Ljubavni slučaj Fahrije P., usuglašivač ideja Zlatko Burić Kićo

    U spoju melankolije filmskih svjetova Rainera Wernera Fassbindera, klasičnog noir krimića i ekspresionističke groteske Georga Grosza izdvaja se izvedbeni format Hrvojke Begović kao nesretne Fahrije i njezine dionice-žalopojke u duhu sevdalinki, žalopojnica za voljenom osobom kao i izvedbe u dada-punk strukturi privatnoga detektiva Reinera Fassa, Private Eye (Zlatko Burić Kićo) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prijateljski dijapazon ljudskog ponašanja

    Koreospektar, Zagrebački plesni centar: de.not, Zagreb, Burza Grešaka, autorica ideje i koncepta Dora Kokolj

    Piše: Maja Ležaić
    Glavna misao, cilj, zaključak ali i neizbježno izvođačko te gledateljsko iskustvo Burze Grešaka je destigmatizacija događaja greške. Greške se pretvorbom u anegdote i stvaranjem ugodne atmosfere gotovo negiraju, a iskrenim i dovoljno neposredno autobiografskim izvođenjem, predstava na suptilan način iznosi prijateljski dijapazon ljudskog ponašanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ogoljavanje intimnih prostora

    Kombinirane operacije 2017., Zagreb: Ružni kućni prizori, autorica Staka.Live / Željka Sančanin

    Piše: Maja Ležaić
    Svijest o estetici seksualnog je nešto što, iako urođeno, ima svoj proces gradnje i gradacije s obzirom na izloženost, a izolirano promatranje i viđenje iste te estetike u namjenskom prostoru multimedijalni izložbe, oduzima njenoj višeslojnoj vrijednosti i onemogućuje dodir s kapacitetima koje ta vrsta estetike može, i ima glavnu namjeru, dotaknuti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Životinjski identiteti

    Uz zoo-performanse Irene Boćkai i Roka Nakića povodom zatvaranja izložbe O životinjama i ljudima u Etnografskom muzeju u Zagrebu 10. studenoga 2017. i uz izložbu-akciju EkoEko ljudsko mlijeko Tajči Čekade u Klubu mladih Club 21 KUC-a Lamparna, Labin (11.-25. studenoga 2017.)

    Sve tri izvedbe – gestualni performans Roka Nakića, plesni perfromans Irene Boćkai i izložba-akcija Tajči Čekade – potvrdile su cinički paradoks: danas kad je životinja kao i cjelokupna priroda svedena samo na eksploatirajući objekt, u onome što animalisti nazivaju Holokaustom, začudo nije nestala i simbolička vrijednost životinja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obiteljske igre razaranja i spajanja

    Festival svjetskog kazališta: Sud Costa Occidentale, Palermo, Italija, Emma Dante, Sestre Macaluso, red. Emma Dante

    Piše: Maja Ležaić
    Gotovo vještičji, neobuzdani tjelesni smijeh sedam žena živopisno odzvanja pozornicom i kriomice otvara vrata macabre atmosferi. Sestre Macaluso su zabavna i emotivna predstava tečnog karaktera i odličnih glumačkih izvedbi. Bučna i strastvena, talijanska u svom najboljem nasljeđu, vješto priča gotovo tradicionalnu priču o jadu, ljubavi i opstanku srčanih malih ljudi ...pročitajte cijeli tekst...
  • I osobno i političko

    23. PUF – Međunarodni kazališni festival, Pula, 1. – 5. srpnja 2017.

    Popodne i večer jednog fauna Artoura Astmana osvojilo je dvije nagrade na ovogodišnjem PUF-u. Predstava je to iznimne plesne energije, u kojoj je autor (ujedno i izvođač) dirljivo, bolno, strahotno prožeo biografsku priču provokativne koreografije Vaclava Nižinskog Poslijepodne jednog fauna s vlastitom autobiografskom pričom plesača, umjetnika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Preokreti pažnje

    Simpozij Okret, BADco. i Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 16. – 17. lipnja 2017.

    Tema simpozija bio je okret. Kao koreografirana kretnja, teoretska figura, aspekt ritma… u svim svojim definicijama i potencijalnosti, kvalitetama i učincima. Okret kao dio kretnje čiji je gradivni i kvalitativni dio. Bojana Cvejić se kroz svoje predavanje usmjerila na logiku progresa unutar projekta ali i temporalnog progresa unutar šireg gospodarskog i povijesnog aspekta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kiborgizacija ili od golog majmuna do izvedbe nadtijela

    Uz Stelarcovo predavanje uz videoprojekciju i izložbu fotografija, Tehnički muzej Nikola Tesla, Zagreb, 9. svibnja 2017.

    Stelarc je svojim iznimnim predavanjem potvrdio kako je daleko zanimljivije slušati autointerpretacije umjetnika/ica od ponekad teorijskih nadinterpretacija. Tako smo u njegovoj autointerpretaciji pratili put njegova body arta i kiborške umjetnosti od suspenzija vlastitoga tijela pa sve do demonstracije koncepta trećeg uha u podlaktici
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedva primjetni mobil

    Međunarodni dan muzeja: Izložba KOD kod Meštrovića, 18. – 25. svibnja 2017., autorica projekta Vana Gaćina, autorica koreografije Nikolina Komljenović, Muzeji Ivana Meštrovića | Atelijer Meštrović, Mletačka 8, Zagreb

    Sam pokret plesačice je tek u rijetkim trenucima interaktivnosti s tehničkim sklopom djelovao kao vizualno-akustički instrument. Cijela kompozicija djela je unatoč stalnom kretanju i smjeru obilaženja konstrukcije djelovala zaustavljeno, statično, upravo kao skulptura, s elementom suptilnog, jedva primjetnog zvukovnog i svjetlosnog mobila
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moramo se zadovoljiti onim što je tu nazvano rajem na zemlji

    Gostovanje: Teatar Osmog Dana, Poznanj, Poljska, Dosjei, izbor tekstova Ewa Wójciak i Katarzyna Madoń-Mitzner (Barutana, Osijek)

    Upravo u situacijama u kojima glumci zaborave tekst pa se moraju podsjećati ili jedni drugima došaptavaju što trebaju reći, vidjela se njihova neiscrpna igrivost, želja za igrom i komunikacijom s publikom, umijeće snalaženja u glumačkim improvizacijama i dugogodišnje scensko iskustvo koje iz svake (nepredviđene) situacije uspije napraviti i izvući ono najbolje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedbe vlastite svijesti i savjesti ili protest art

    Uz triptih izložbu Otpor, pokret, promjena: Fragmenti aktivističkih i umjetničkih praksi u regiji od 1980-ih naovamo, s naglaskom na segment navedene izložbe koja je nastala kao izbor političkih performansa domaćih autora/ica od 2000. do danas, predvorje Kina SC, kafić Teatra &TD i Kiosk, Zagreb, 13. – 22. travnja 2017.

    Bila je to mala no bogata izložbena rekapitulacija protest arta s prizivanjem dokumenata ali jednako tako i svakodnevne snage otpora koja nam je trenutno i više nego potrebna (Jon McKenzie profetski je nazvao svoju knjigu Izvedi ili snosi posljedice: od discipline do izvedbe). A kako nismo izvodili ni provodili otpore u sustavnom nizu, posljedice se itekako osjećaju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anarhičan performativ s točkom

    Uz promociju monografije Svena Stilinovića Neču. (ur. Branka Stipančić, DAF, Zagreb, 2017.), i izložbu Slobodan reći Neču (autorica koncepcije izložbe: Jasmina Bavoljak) Art Salon, Ilica 12, Zagreb, 31. ožujka – 8. travnja 2017.

    Što se tiče krvožednosti ekonomije, u okviru Svenova konstativa o geometriji krvožednosti, prve teorije koje su preletjele Atlantik u avionima, koje su iznajmili MMF i Svjetska banka, bile su ekonomske teorije neoliberalizma; bila je to tzv. doktrina šoka koja je ciljala na istočnoeuropsku ekonomiju kao sustav naslijeđen iz socijalizma
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umjetnik rata

    Performans Zeleni zagrljaj – 17 dana, 29. ožujka 2017. i otvaranje izložbe Zeleni zagrljaj Milana Božića, Galerija 90-60-90, Pogon Jedinstvo, Zagreb, 30. ožujka – 1. travnja 2017.

    Pri završetku performansa Zeleni zagrljaj – 17 dana Milan Božić zaogrnut u crnu togu (simbolički – toga, realno – prekrivač) interpretira vlastiti performans, rastvara pitanje umjetnosti i pitanje revolucionarne snage pjesme Padaj silo i nepravdo. Odnosno umjetnikovim riječima: „Ova pjesma je buntovnička, kao što je i ova izložba buntovnička.“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • U stanju tihe buke

    Performans Neizdrživo, Trg bana Josipa Jelačića, Zagreb, 30. ožujka 2017.

    Nazvan i opisan kao „Choreographic documentary on public disappearance“, idejnost djela je bilo kroz pasivnu hijerarhiju izvedbe i promatrača u javnom prostoru ilustrirati prikazano stanje društva. Skala intenziteta se regulira samim radom predstave, njena nenapadnost i opuštenost korespondira i uvjetuje ponašanje ostalih gledatelja i prolaznika ...pročitajte cijeli tekst...
  • U maniri unakrsne rime

    Predavanje Dvije Alme – dramatične sudbine dvaju žena Marijane Pintar (popratni plesni program u koreografiji Desanke Virant)

    U tako kreiranoj promjeni raspoloženja i pozitivnom ozračju, doticaji života Alme Rosé i Alme Mahler ogledaju se i u fizičkom kontaktu dviju plesačica Martine Tomić i Ive Šolčić u drugoj koreografiji na glazbu Josefa Lannera. Opisujući i upisujući u prostor široke, otvorene, kružne geste, one u partnerskoj igri jedna drugoj nude i pružaju sigurnu podršku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šamansko, arhaično, fonetsko i, prije svega, feminističko

    Vokoperformansi Katalik Ladik

    U jednosatnom razgovoru, predavanju – predavačkom performansu i performansu Katalin Ladik je autointerpretirala vlastito iznalaženje umjetnosti performansa u kontekstu zvučne poezije. Bilo je to tih 1960-ti i 1970-ih godina kada je počela djelovati subverzivnom životnom akcijom žene, u smislu samohrane majke, i umjetnice u patrijarhalnom društvu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nosorog u bijegu od policijske države

    Uz 80. godišnjicu rođenja Tomislava Gotovca i 20. godišnjicu izvedbe performansa Prilagođavanje objektima na Trgu maršala Tita – Trg maršala Tita, volim Te!

    Uz 80. obljetnicu umjetnikova rođenja i 20. godišnicu izvedbe performansa Prilagođavanje na Trgu maršala Tita – Trg maršala Tita, volim Te!, izvedenom na Tjednu performansa Javno tijelo, izložbom Trg Maršala Tita, volim te! Institut Tomislav Gotovac u Institutu za suvremenu umjetnost obilježio je te obljetnice anarho-oca ex-YU i hrvatskoga performansa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Performativnost zidnih novina ili ulica = izvedba

    Uz izložbu Bacača Sjenki Zidne novine – Neispričani Zagreb, uz desetu obljetnicu projekta Zidne novine grada Zagreba, Galerija na katu, Kulturno informativni centar, Zagreb, 16. – 23. prosinca 2016.

    spin-off multimedijalnom urbanom projektu Bacača Sjenki, kroz svih njegovih deset izdanja, možemo reći kako takvom performativnom strategijom zidnih novina grad svakodnevice, može i treba postati kozmički. Odnosno, kao što je aktivist Jerry Rubin ustvrdio: „Život je teatar, a mi smo gerilci koji napadaju oltar autoriteta… Ulica je pozornica." ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kao da je bilo nekad… EKV

    Uz izložbu Himmlisch-irdische Freundschaft Željka Zorice Šiša koja je prezentirala njegove kontrolirane hepeninge na Festivalu Prvih (1.-4. prosinca 2016., Galerija SC, Zagreb, Festival Prvih, Domino i Kultura promjene)

    Željko Zorica Šiš u svojim je posljednjim radovima, a čiji smo presjek mogli vidjeti  na izložbi Himmlisch-irdische Freundschaft, u susretu ovozemaljskih i postmortalnih zamisli – odabrao Dalíjevu paranoičko-kritičku aktivnost, koja nam otkriva nova, objektivna značenja iracionalnog te na opipljiv način primiče svijet sumanosti prema zbilji
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psihička kuća glazbe i plesa

    Teatar &TD, Zagreb: Kuća na oštrici, red. Marina Petković Liker

    I ponovo apstrakcije ostaju razdvojene u svojim polovinama te dvokomorne kuće našega uma, gdje čitava priča o pokušaju komunikacije, o pokušaju razumijevanja, o pokušaju da se dobije topao odgovor Drugoga, od pokušaja da ne ostanemo na negativnim procjenama onih najagresivnijih u stadu, završava ženskim neredom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Re-enactment ljubavi i socijalne situacije

    Teatar &TD, Zagreb: Kugla glumište: Salvador Dalí – Ljubav i pamćenje – Evokacija, autori: Autorski kolektiv

    Zasigurno da u sjećanjima živućih Kugla-lica sve ono što se izvedbeno ostvarivalo u nadrealističkoj evokaciji Kugla glumište: Salvador Dalí – Ljubav i pamćenje – Evokacija dakako nije nalik linearnom sjećanju, nego gomoljastoj, rizomskoj evokaciji, kako je to s pravom odredila Anica, ili kao što je to pokazano u videoinstalaciji Kao da je bilo sad...pročitajte cijeli tekst...
  • Shizofona pentalogija

    8. Perforacije Zagreb, 16. – 20. lipnja 2016.: Kuća ekstremnog muzičkog kazališta, Festival Perforacije, Teatar &TD, Zagreb, Svaka revolucija je bacanje kocki, osim što, autori: Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo

    Izvedbeni tandem Indoš – Vrvilo nose snagu shizofrene izvedbe kao što ju je to u Njemačkoj i Italiji nosio filmski dvojac Straub – Huillet jer sustavno izvedbeno demonstriraju da je drugačiji svijet ipak moguć, pa makar i na pozornici, i to u svim distopijama, antiutopijama i foucaultovskim heterotopijama međuljudsko-vampirskih energija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga discipline, crnilo egzistencije

    Zagrebačko kazalište mladih i Montažstroj, Zagreb: Borut Šeparović, Crna knjiga, red. Borut Šeparović

    Glazbeni songovi satirične i sarkastične oštrice, uporaba tehnologije koja upravlja nama, ali i mekano, ugodno kretanje i promatranje svijeta cijele predstave daju ovoj domišljenoj predstavi dozu topline i nade unatoč svemu. Crna knjiga pokazuje angažman i snagu Šeparovićeva kazališta, poetiku i energiju Montažstroja te svih iznimnih izvođača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvanserijski izvedbeni eksperiment

    1er Stratagème: I have Never Done This Before, autori Barbara Matijević i Giuseppe Chico

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Zaranjajući u zakutke YouTubea predstava I've Never Done This Before razbija iluziju o toj internetskoj stranici kao mjestu demokracije, donoseći na scenu oslabljenu on-line komunikaciju, izolaciju i kič-mentalitet, ali i kreativnost, razigranost, lucidnu kritičnost skrivenih jutjubera. Unutar tog polja autori grade svoj izvanserijski eksperiment ...pročitajte cijeli tekst...
  • Utjecaj Tesle na Zeleno čudovište

    1er Stratagème: I have never done this before, autori Barbara Matijević i Giuseppe Chico

    U naizgled djetinjem i naivnom načinu razmišljanja i prezentacije leži neobičan šarm ove predstave koja progovara o novoj generaciji ljudi koji za svaku informaciju odmah posežu za svojim mobitelima, tabletima ili računalima. Bitno je osvijestiti da se u eri interneta način informiranja i prostor imaginacije i nadahnuća bitno promijenio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Politički angažiran ples krijesnica

    7. Perforacije Festival, Rijeka – Split – Zagreb, 13. – 29. lipnja 2015.: BADco., Stranac, red. Goran Sergej Pristaš, tekst Goran Ferčec

    Piše: Jelena Mihelčić
    Koreografiju čini niz jednoličnih i repetitivnih migracija izvođača s jedne na drugu stranu scene te vrtnji oko svoje osi. Kasnije, kao da je idealizirani pan-mediteranski krajolik kakvog je Camus opisivao u svojim djelima, poslužilo kao koreografski predložak pa se izvođačice postepeno skidaju iz lanenih odijela do kupaćih kostima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razorne nevidljive katastrofe

    VRUM performing arts collective, Zagreb, Kazališna družina Pinklec, Čakovec, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Andri Beyeler, The killer in me is the killer in you, my love, red. Sanja Tropp Frühwald i Till Frühwald

    Piše: Iva Nerina Sibila
    The killer in me is the killer in you, my love će s tinejdžerskom publikom komunicirati dinamikom, vizualom, aktualnim i žestokim jezikom, odličnom glazbom i identifikacijom s bolnim mjestima. Odrasloj se publici obraća s druge strane, kroz pogled unazad prema sivoj zoni tinejdžerstva fokusom na sve one nevidljive, prešućene katastrofe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Specifičnost izvedbenog i tekstualnog koda

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Mi smo kraljevi a ne ljudi, kor. i red. Matija Ferlin

    Piše: Iva Nerina Sibila
    U koreografiranom solo materijalu otkrivamo specifične, dotad skrivene fizikalitete glumaca. Plesno-pokretna građa, vidljivo ferlinovskoga tjelopisa, a moćno sljubljena sa specifičnim tjelesnostima glumaca-izvođača, zaprema prostor negdje između dječjih pitanja i trauma nevidljivih, a u Mi smo kraljevi a ne ljudi često optuživanih i prozivanih odraslih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri bijela klauna djetinje duše

    Naj, naj, naj festival, Zagreb: Kazalište Mala scena, Zagreb, Jacques S. Matthiessen, Zašto baš ja?, red. Jacques S. Matthiessen

    Piše: Maja Đurinović
    Zašto baš ja? je predstava neobično fine, mirne, ozbiljne duhovitosti, tkane na pomalo retro, tatijevski nježan način. Budući da nema teksta i sve je u radnji i načinu obavljanja te radnje, mimski teatar zahtijeva iznimnu koncentraciju i usredotočenost na zadatak. Izvođači su precizni u izvedbi radnje i onda u otvaranju pogleda prema publici
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Usuditi se

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Georges Biset, Carmen, koreoredateljica Selma Banich, muzički redatelj Ivan Fak

    U riječkoj Carmen nema sjaja, blještavila, plesa, kićenih kostima i svega drugog što se očekuje od opere, a fokus je na glazbi, likovima i njihovim odnosima. Za operu je vrlo neobičan i tjelesni angažman pjevača. Koreoredateljica Selma Banich suptilno je istaknula odnose likova pomoću pokreta, specifičnih pozicija u prostoru i fizičkog kontakta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fantazma o ljubavi

    Paradigma, autor Željko Drmić

    Piše: Jelena Mihelčić
    Za razliku pokreta, vizualni aspekt predstave pomno je promišljen. Iako ga zagrebačka umjetnička scena poznaje kao voditelja Kolaža, Željko Drmić je, barem kao autor u izvedbenim umjetnostima, novo ime. Paradigma je stoga prilično uspješna u namjeri, začudnosti, posebno vizualnom dojmu, dok joj je kao cjelini potrebno podosta uređivanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ugodni polusan

    Triko cirkus teatar, Kulturni centar Travno, Zagreb: Hans Christian Andersen, Snježna kraljica, red. Iva Peter-Dragan, kor. Sarah Bebe Holmes

    Zbivanja na pozornici, mahom izražena plesom na svili, slijede ili ilustriraju Andersenovu bajku, no nipošto doslovno ili banalno, ona su preobličena u samodostatnu vrijednost. Maštovti odmak od realnosti, s odmjerenim otplutajem u bajkovitu snolikost, s mnogo izvođačke pažnje, korak po korak, bez brzanja dočarava kvalitetu ugodna polusna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvedba Osijeka, ususret korporatizmu

    14. Performance Art Festival, Osijek, 18. i 19. srpnja 2014.

    Za ovogodišnje 14. izdanje Festivala kustosica Leila Topić odabrala je temu Izvođenje grada, u kojoj su sudjelovali Selma Banich, Mathieu Bohet, dvojac Lightune.G (Miodrag Gladović i Bojan Gagić) i Vlasta Žanić. Očito je da se ovakvim izvedbenim manifestacijama u javnim prostorima uspijeva razbiti makar na kratko struktura autoritarnoga grada ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slobodno istraživanje

    Teatar &TD, Zagreb: Planet 8, koncept, glazba i tekst Mirela Ivičević

    Uništeno cvijeće lijepo miriše, opći ugođaj ostvaren svjetlosnim oblikovanjem, šminkom, kostimima te osobnostima aktera i stvaratelja zrači elegancijom i privlačnom toplinom koja obuhvaća, a u nizu pomaknutih glazbenih rješenja i poteza, pred kraj komada, smješten je i buran odsječak fascinantne snage, dojmljivosti i uzbudljivosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Traganje za egzotičnom drugošću

    Kik Melone, Zagreb: Exotica, autori Pavle Heidler, Bruno Isaković, Darko Japelj, Silvia Marchig

    Na kraju predstave slika egzotičnog drugog, istodobno kolonijalnog i koloniziranog, konstruirana na zasijecanju u prošlost te na viziji društva utemeljena na egzotičnoj različitosti, opterećena „banalnošću egzotike“ pribježište traži u čisto fikcijskim svjetovima. Znanstveno-fantastičnim odrednicama egzotika izmješta se u područje utopističkog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gdje je okvir i kako s njim?

    15 godina TRAFIK-a, Rijeka, 17. – 24. srpnja 2013.

    Predstave imaju čudan odnos prema protoku vremena – zbog ovisnosti o prisutnosti izvođača, o vlastitoj izvedbenosti, često im se tolerira duži vremenski raspon unutar kojih cirkuliraju festivalima i ostalim prezentacijskim modelima, nego što je riječ o ostalim umjetnostima. Možda baš zbog toga, zanimljivo je pogledati škako stare Trafikove predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fascinacija kostima

    Marmot, Zagreb: Do kosti, kor. Irma Omerzo

    Predstava nema konkretan početak i kraj zbog čega ne bi smetao i neki drukčiji slijed sekvenci, ali ako se radi o kolažu možda baš tako treba i biti. Rad krasi nepretencioznost i jednostavnost, tematska jasnoća, i izvrsne izvedbe svih izvođača. Ipak, šteta je što unatoč fascinaciji kostima premalo vidimo pokret u kojem se ta fascinacija očituje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između jezika i utopijskog raja

    Istovremeno drugi, kor. i red. Matija Ferlin

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografski, Matija Ferlin uspio je čemu streme mnogi, a to je dobiti koherentnu i prepoznatljivu estetiku koja djeluje kao da organski izlazi iz svakog pojedinog tijela, a istovremeno je minuciozno precizna u prostoru, ritmu i dinamici. Ništa nije prepušteno slučaju, mada se pokret kovitla prostorom, kao da izvire iz lišća, baš ovdje i sada. ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji