Predstava za gostovanja

Kazalište Mala scena, Zagreb: Zagrljaj, kor. Desanka Virant, red. Nana Šojlev

  • Kazalište Mala scena, Zagreb: Zagrljaj, kor. Desanka Virant, red. Nana ŠojlevOpćeprihvaćena je činjenica da je potreba za ritmom i pokretom organska i kao jedna od najdubljih životnih potreba utječe na funkcije višeg reda; zna se da su stari Grci bili u pravu kad su u plesu i glazbi vidjeli osnovu svakog odgoja; vjeruje se u kreativni odgoj, tj. njegovanje urođenih kreativnih sposobnosti radi očuvanja i razvoja djeci svojstvene dinamike, igrivosti i vitalnosti, i tako važnog – životnog optimizma. Pa zašto je onda problem imati na repertoaru plesnu predstavu za djecu? Jer, to je početak, tu se formiraju navike, ukus, stav…

    Naime, s veseljem sam pomislila da je obnova predstave Zagrljaj  u kazalištu Mala scena znak potražnje na tržištu. Viromira Lončar odmah me razuvjerila: plesne predstave su odlične za gostovanja izvan granica, dobro prolaze na međunarodnim festivalima i dobivaju nove pozive, ali im po logici domaćeg tržišta ovdje nema života. Na plesnu predstavu teško je nagovoriti i same odgajateljice i odgajatelje, i učiteljice i učitelje, a kamoli je prodati. A plesno kazalište, kao i svako drugo, da bi preživjelo treba – publiku. 
    Kazalište Mala scena, Zagreb: Zagrljaj, kor. Desanka Virant, red. Nana Šojlev
    Zagrljaj u koreografiji Desanke Virant i dramaturgiji i režiji Nane Šojlev zaigrana je i iznimno komunikativna predstava. Počinje slučajnim susretom dvije žene – po odjeći i ponašanju očito iz različitih svjetova, koje se najednom prepoznaju. Iz radosnog zagrljaja kreće flash back, veselo sjećanje na dogodovštine iz doba zajedničkog odrastanja. U dinamici scena i glazbenog kolaža, u kojima kao da jedno sjećanje prestiže drugo (tipa „a sjećaš se kad smo ono…!“), prepoznajemo situacije, i duhovite i dirljive. Poput konspirativnog napada na mamin ormar, ili prvih iščekivanja muške pažnje… Zagrljaj je prvi put izveden 1997. u sjajnoj postavi Tamare Curić (tada još Kršek) i Ivančice Horvat, ali je i novi izvođački duo, Ida Janković i Marija Bitunjac, odličan, šarmantan, izražajan i zaigran, čist u prijenosu emocije, i u očitom skladu međusobnog razumijevanja.

    Predstava je obnovljena u lipnju za gostovanje u Japanu, gdje je dobila poziv za festival u Egiptu.

    © Maja Đurinović, PLESNASCENA.hr, 17. rujna 2011.

Piše:

Maja
Đurinović

kritike i eseji