Druželjubiva bića

Festival Perforacije, Zgareb: Baseado em Fatos Reais (Prema istinitim događajima), kor. i rež. Ana Catarina Vieira i Angelo Madureira

  • Baseado em Fatos Reais (Prema istinitim događajima), kor. i rež. Ana Catarina Vieira i Angelo Madureira

    Premda živimo u milijunskom gradu, pitamo se koliko predstava suvremenog plesa može taj isti grad podnijeti u jednoj večeri. Naime, u utorak 4. lipnja, u okviru festivala Perforacije prikazan je rad brazilskih umjetnika Angela Madureira i Ane Catarine Vieira, čija je skupina gostovala na sceni Travno. Jasno je da jedna plesna predstava izvedena upravo za vrijeme trajanja Tjedna suvremenog plesa neće imati preveliki odjek među publikom koja redovito prati plesne produkcije, pogotovo ako se termin poklapa s istovremenom izvedbom legendarnog Josefa Nadja. Ipak, dvadesetak ljudi u publici je poražavajući rezultat koji nam govori da je u vrijeme trajanja našeg najznačajnijeg festivala suvremenog plesa bolje izbjegavati dodatne plesne produkcije.

    Baseado em Fatos Reais (Prema istinitim događajima), kor. i rež. Ana Catarina Vieira i Angelo MadureiraBez obzira na malobrojnost, publika je pozorno pratila petero plesača koji su nasumičnim postavljanjem fotografija na scenu pokušavali u sjećanje prizvati određene događaje iz prošlosti, te proživljavanjem i oživljavanjem kroz tjelesno pokušavali prenijeti prošlost u sadašnji trenutak.

    Kako su autori naglasili da se većina onoga što publika vidi stvara za vrijeme izvedbe nisam se mogla odhrvati sjećanju na riječi naše nezaobilazne koreografkinje Milane Broš: „Pa deca, mi smo to već odavno radili.“ Petoro izvođača pokazali su na sceni neujednačenu plesnu tehniku i različite izvedbene mogućnosti. To je ponekad znalo dovesti do zamora, jer predstava povremeno pada u tempu, a pokreti se redaju bez jasne poveznice. Jedino osvježenje pruža živa muzička pratnja kojom jedan od plesača prati ples ostalih sudionika predstave izvodeći je na egzotičnim brazilskim instrumentima.

    Baseado em Fatos Reais (Prema istinitim događajima), kor. i rež. Ana Catarina Vieira i Angelo MadureiraTako se plesači izmjenjuju u solima te napokon u završnici razbacaju po sceni i auditoriju cijelu hrpu fotografija. Oni pozivaju publiku da im pomognu u njihovom skupljanju, te na taj način otpočinje spontano zajedničko druženje povodom njihovog sadržaja. Lakšem sporazumijevanju s plesačima je svakako pripomogla i skupina poznavatelja portugalskog jezika prisutna u publici. Činjenica je da su ljudi zapravo vrlo druželjubiva i znatiželjna bića željna susreta s drugim kulturama. Na žalost, predstava u uvjetima standardnog kazališnog prostora poput scene Travno nije pridonijela namjeri izvođača opisanoj u popratnom tekstu: „Autori predstave istražuju postoje li, osim tradicionalnih formata, neki drugi načini predstavljanja u kojoj umjetnici nešto izvode, a publika ih gleda? Koje su mogućnosti razbijanja prostora između umjetnosti i života?“ Stoga je očito postojala potreba da se to neformalnim razgovorom nakon završetka predstave ta namjera i ostvari

    .© Jasna Čižmek Tarbuk, PLESNA SCENA.hr, 17. lipnja 2013.

    Foto: Ines Correa
    Koreografija, jezično istraživanje i režija: Ana Catarina Vieira i Angelo Madureira,
    Produkcija: Lara Maria Vieira
    Kostimi: Ana Catarina Vieira
    Izvođači: Patricia Aockio, Luiz Anastacio, Ana Catarina Vieira, Beto Madureira, Angelo Madureira
    Izvedba se provodi pod platformom This is a Domino project.

kritike i eseji

...zabilježili smo