Izvedbeno snažan duet

Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Bijah / Sam, kor. Katarina Đurđević i Iva Ivančica Horvat

  • Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Bijah / Sam, kor. Katarina Đurđević i Iva Ivančica Horvat

    Elegantno odjevena žena (Iva Ivančica Horvat) i muškarac (Emilio Gutierrez Sales) zavodnički se odmjeravaju, kruže, pogledavaju se ispod oka, stidljivo se dodiruju, a kad konačno puste glas cvrkuću poput zaljubljenih ptića. Početak je to predstave Bijah / Sam Katarine Đurđević i Ive Ivančice Horvat premijerno izvedene u Zagrebačkom kazalištu lutaka 29. rujna, u produkciji Udruge profesionalnih plesnih umjetnika PULS.

    Niz scena koje slijede nastavak su priče s početka, sugerirajući suživot partnera, obojan melankolijom, intimnošću, monotonijom i ponekim humorističnim i ironičnim komentarom. Kućanske radnje – izvedene pantomimskim rječnikom, očišćene od objekata, automatizirane i isprazne – stvaraju nevidljivu mrežu dvaju odvojenih putanja tijela koja dijele zajednički prostor, ali se rijetko susreću.
    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Bijah / Sam, kor. Katarina Đurđević i Iva Ivančica Horvat
    U predstavi je korišteno tek nekoliko scenografskih elementa: mali travnati tepih, pianino u kutu, kućna svjetiljka i blagovaonski stol.  Dok on zaneseno svira, ona nezainteresirano pali pa gasi svjetiljku. Dok on cirkusira, ona surađuje, ali se dosađuje. Najzanimljiviji trenutak je duet koji skicira distancirane dvorske plesove uglađenih manira povremeno prekinut ispadima međusobnih šamaranja, da bi se pretočili u nježan i pažljiv partnering. Predstava završava namještanjem stola, svatko sjeda na jednu stranu i uzima svoju naranču…
    Udruga profesionalnih plesnih umjetnika PULS, Zagreb: Bijah / Sam, kor. Katarina Đurđević i Iva Ivančica Horvat
    Često obrađivana tematika muško-ženskih odnosa, u ovom slučaju ne donosi ništa posebno inovativno, nego diskretno skicira jedan par kroz svakodnevicu. Izvođači Iva Ivančica Horvat i Emilio Gutierrez Sales najveća su vrijednost predstave. Oboje su nenametljivi, ali suvereni. Horvat ima žensku snagu, mudrost, kombinaciju tehničke preciznosti i emocije, a Gutierrez Sales zaigranost i eksplozivnu mušku energiju. Hrvatska ga se publika može sjetiti kao koreografa uspješnice Zagrebačkog plesnog ansambla Žurba duše iz 2001. godine. Specifično je njegovo uglato kretanje u koje unosi elemente capoeire kao i jaka glumačka te muzikalna kvaliteta. Toplina i posvećenost kojom oboje izvođača prilaze izvedbi snažno rezonira i nosi predstavu koja bi mogla privući širu publiku.

    © Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 10. listopada 2013.

Piše:

Jelena
Mihelčić

kritike i eseji