Koreografija stradanja

33. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 27. svibnja – 4. lipnja 2016.: Kompanija Virgilio Sieni, Sonate Bach – suočeni s boli drugih, kor. Virgilio Sieni

  • Kompanija Virgilio Sieni: Sonate Bach – suočeni s boli drugih, kor. Virgilio Sieni

    Tematiziranje rata i stradanja može biti vrlo sklizak teren za umjetnika. Talijanski koreograf Vergilio Sieni uspijeva se izdignuti iznad patetike i politike u predstavi Sonate Bach, svojevrsnoj koreografiji stradanja. Dvije plesačice i dva plesača vrhunske tehnike, brzih, fluidnih i preciznih kretnji (Giulia Mureddu, Sara Sguotti, Jari Boldrini i Nicola Cisternino) utjelovljuju posljedice rata izlomljenim udovima, mlitavim mišićima, gestama jeze i rukama koje prizivaju pomoć. Prepoznajemo ikonografiju oružanh sukoba iz slikarstva i ratnog reporterstva koja se prelistava pred našim očima u nabrajanju kriznih žarišta – Bagdad, Kabul, Beslan, Ruanda, Sarajevo, Srebrenica, no unatoč izmjeni natpisa lokaliteta, slike su podjednake.
    Kompanija Virgilio Sieni: Sonate Bach – suočeni s boli drugih, kor. Virgilio Sieni, foto: Orlando Caponetto
    Ponavljajući, ali suptilni i apstrahirani motivi stradalih, uplašenih i bespomoćnih ljudskih tijela tek što se pojave nestanu u bujici plesnih pokreta. Sieni ukazuje na to kako svakodnevnim, uobičajenim i nestvarnim se čine slike ratova koje promatramo izdaleka, imuni na užase u našim svakodnevnim distrakcijama. Perpetuiranje nasilja udvostručuje se na zvukovnom planu nizanjem Bachovih sonata za violu i klavir. Bez obzira na sve, glazba ide dalje. Ona naglašava neobičnu poetičnost ove predstave kakva je uspjela duboko dirnuti zagrebačku publiku koja je snažnim pljeskom ispratila izvođače.

    © Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 2. lipnja 2016.

Piše:

Jelena
Mihelčić

kritike i eseji

...zabilježili smo