Međusobno utkani

Gostovanje: Kazalište Dora, Japan: Ayanasu / Woven, red. Kenjiro Otani

  • Kazalište Dora, Japan: Ayanasu / Woven, red. Kenjiro Otani

    Nedugo nakon predstavljanja kineske nezavisne scene u Zagrebačkom kazalištu mladih, u Osijeku (tekst se odnosi na gostovanje u osječkom Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića 1. listopada 2016.), Virovitici i Čakovcu gostovalo je suvremeno japansko kazalište s predstavom Ayanasu. Ovu malu turneju je organizirao Hrvatski centar Assitej kao drugi dio Balkanske turneje (prvi dio je bio u Srbiji) kazališta Dora iz Japana. Oba gostovanja zanimljiva su jer su umjesto egzotičnih oblika tradicionalnog istočnjačkog kazališta pokazala suvremenu scenu koja je vrlo bliska onoj zapadnoj, angažiranoj, aktualnoj i propitujućoj.
    Kazalište Dora, Japan: Ayanasu / Woven, red. Kenjiro Otani
    Ayanasu znači tkani, rekla bih: utkani – jedni u druge. Kao i simbolika rukavima povezanih bijelih košulja koje na početku kao da lebde lakoćom nevidljivih bića koja su tako dobila obrise i ruke za koje se mogu držati. Ta znakovita početna instalacija koja je i poenta predstave je ujedno jedina scenografija, koja spuštanjem i odvezivanjem rukava, odnosno odvajanjem postaje kostim i izmaštana rekvizita u stalno novim transformacijama. Ovo neverbalno kazalište univerzalnog govora geste i simbola, i snažne empatije, u prvom je redu namijenjeno mladima (cijelog svijeta) jer kroz duhovite i gorke, vesele i opasne, zaigrane i zazbiljene situacije slaže životni puzzle u kojem prepoznajemo motive odrastanja, ljubavi, obitelji, nesreće, rata i onda ono najvažnije, smisla ljudskog zajedništva.
    Kazalište Dora, Japan: Ayanasu / Woven, red. Kenjiro Otani
    Redatelj predstave Kenjiro Otani je osnivač i voditelj kompanije Ma (što je japanska riječ koja označava ono između, nešto bliskom našoj frazi između redova), dio kazališnog školovanja je proveo u Americi i vidljiv je utjecaj zapadnog plesnog teatra, vođene improvizacije kao načina istraživanja teme i izvođačkog iznalaženja materijala, te repeticije stilizirane sekvence. Izvođači, kombinirani iz obje kazališne skupine (Dora i Ma), su precizni, prisutni, fokusirani i vrlo izražajni. Otani je predstavu napravio kao gost povodom četrdesete obljetnice djelovanja Dore vodeći računa o njihovoj transparentnoj misiji demokratskog i ljudski angažiranog stava koja kritički upozorava na univerzalne prijepore i globalne probleme suvremenog svijeta.

    Spomenimo da je gostovanje predstave Ayanasu imalo i praktični nastavak, radionicu za studente glume i plesače, tijekom koje su izvođači i polaznici (publika predstave održane večer prije) prošli kroz neke izvođačke zadatke tjelesnog tkanja predstave.

    © Maja Đurinović, PLESNA SCENA.hr, 19. listopada 2016.

Piše:

Maja
Đurinović

kritike i eseji

...zabilježili smo