Zadar, grad plesnog potencijala

3. Večer plesne minijature, Zadarski plesni ansambl i Hrvatsko narodno kazalište Zadar, 21. studenoga 2016.

  • Zadarski plesni ansambl

    U Hrvatskom narodnom kazalištu u Zadru su se po treći put okupili zadarski plesači u projektu Večer plesne minijature. Najbolji i najzreliji radovi vezani uz ples i pokret desetak plesnih i kazališnih grupa predstavili su se gledateljima u sklopu proslave Dana grada Zadra. Organizatori su bili Zadarski plesni ansambl i HNK Zadar. Početak nove sezone u Zadru protekao je u znaku plesa. Nakon završenog festivala suvremenog plesa Monoplay na kojem su prikazana recentna djela zadarske, hrvatske i europske plesne scene, putem Plesne mreže u rujnu je u HNK Zadar gostovala sjajna Maša Kolar s predstavom Trijada. U mjesecu listopadu otvorena je izložba u loži Narodnog muzeja povodom proslave dvadeset pet godina postojanja Zadarskog plesnog ansambla, a nekoliko dana nakon toga je u Kazalištu lutaka Zadar Ansambl je odigrao predstavu Arhiviranje – tajni dnevnik umjetničke prakse. U Noći kazališta u KLZ predstavila se publici Zadranka Stošija Zrinski s predstavom Claud Deluxe. Treće okupljanje zadarske nezavisne scene Večer plesne minijature, održalo se 21. studenoga. Kako su sve predstave suvremenog plesa iznimno dobro posjećene, a reakcije publike vrlo pozitivne, nameće se potreba da se plesna sezona i plesna direkcija institucionaliziraju.
    Kristina Lisica u plesnoj minijaturi Exit, kor. Natali Radelić
    Najbolji pokazatelj interesa za plesnu umjetnost na razini grada je promocija plesnih i kazališnih grupa, studija i ansambala okupljena u projektu Večer plesne minijature. Svake godine interes za sudjelovanje je sve veći, a prisutan je i osjetni napredak u smislu kvalitetnijih izvedbi, sve boljih plesača i osmišljenijeg koreografskog pristupa. Zadarski plesni ansambl se tu pokazao kao idejni pokretač podržavajući i stavljajući u prvi plan plesni i umjetnički potencijal prisutan u gradu pokušavajući na taj način vratiti pravu plesnu publiku koje je u Zadru bilo na pretek, no koja se prorijedila kroz učestale predstave komercijalnog sadržaja i s velikom brojem djece na pozornici. Cilj Večeri plesne minijature bio je promovirati kvalitetan program zadarskih umjetnika i tako pridonijeti edukaciji i afirmaciji plesne umjetnosti u Zadru i Hrvatskoj, a u konačnici je ideja projekt proširiti i uspostaviti ga kao međunarodni plesni festival kratkih formi.

    Program večeri bio je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu izvedene su minijature suvremenog plesnog izražaja. Tako je Zadarski plesni ansambl prikazao tri minijature različitih koreografa. Program je otvoren Plesnom iluminaciom, koreografijom autorice Natali Perić koja tematizira povijest i nastanak minijature kao likovni fenomen, crvenu boju (minij) i interdisciplinarne odnose raznih umjetničkih medija. Patricija Gospić bavila se crno-bijelim tipkama klavira i kontrastom u pokretu i emociji. Ja sam kroz koreografsku kompoziciju 3 u 1 ispreplela tri nezavisna sola izvedena prošle sezone na festivalu Monoplay koreografkinja i izvođačica Ene Vukičević, Nataše Huber i Tee Petrić, čime su postojeći tjelesni zapisim, u neplaniranom, novom scenskom susretu, rezultirali izmijenjenim značenjem.
    Večer plesne minijature 2016.
    Srednja škola suvremenog plesa osnovana pri Glazbenoj školi Blagoje Bersa u Zadru u koreografiji Vlaste Marotti Hrašćanec izvela je And the Waltz goes on, pomaknut valcer koji kroz Labanove prostorne strukture koketira sa suvremenim i klasičnim plesnim izričajem. Škola se predstavila i solom mlade Laure Čerine Ne me quitte pas, nastalim pod mentorstvom Vlaste Marotti Hraščanec, koji je nagrađen na ovogodišnjem natjecanju Mia Čorak Slavenska u Zagrebu. Plesno-kazališna udruga Zalet u koreografiji Ive Burčul izvela je Varijacije na glazbu Johanna Sebastiana Bacha. (Zalet je uz Zadarski plesni ansambl jedina organizacija kontinuirano radi na afirmaciji suvremenih izvedbenih praksi u Hrvatskoj i Europi.) U plesnoj minijaturi Exit koreografkinje Natali Radelić nastupila je zanimljiva i za zadarske prilike nedovoljno iskorištena plesačica markantne pojave Kristina Lisica. Na sceni je koristila predimenzionirane dijelove kostima kao rekvizit koji simbolizira stabilnosti, no ujedno i ograničenja kojih se pokušava osloboditi.

    Drugi dio večeri započeo je s zanimljivim i vizualno spektakularnim radom Vinka Radovčića (T)OMAŽ. Kretanje temeljeno na scenskom pokretu bilo je u funkciji posvete velikom slovenskom redatelju Tomažu Panduru. Uz njih u programu su nastupili još Drama Plus, Baletna udruga Pirueta, CircoArt, In Fluks i gosti programa Kissa s otoka Paga i Plesni teatar Sjene iz Šibenika.

    © Sanja Petrovski, PLESNA SCENA.hr, 21. prosinca 2016.

Piše:

Sanja
Petrovski

kritike i eseji

...zabilježili smo