U sigurnoj zoni

Podešavanje prostora, kor. Mirjana Preis

  • Podešavanje prostora, kor. Mirjana Preis

    Duet Podešavanje prostora kreiran za Anu Vnučec i mladog Šimuna Stankova, simpatičan je i komunikativan rad, kojim koreografkinja Mirjana Preis nastavlja svoje kontinuirano uspješno djelovanje. Autorsko polazište je odnos tijela i prostora, kroz pitanje na koji način jednostavno označavanje praznog prostora pomiče imaginaciju i aktivira koreografsko djelovanje. Igra se sastoji u preslagivanju bijelih ploha kartona, koje plesači iz scene u scenu reorganiziraju i iz svakog novog dobivenog prostora grade drukčiju igru, kao i različite aspekte odnosa: kroz razne upotrebe prostornosti i kretanje unutar određenih okvira dotiču se pitanja mobilnosti, slobode, doma i izolacije.
    Podešavanje prostora, kor. Mirjana Preis
    Tako scena na početku postaje šahovska ploča po kojoj se plesači kreću svaki na svoj način, zatim modna pista, most, otok samo za njih dvoje, niz balkona ili prozora, daska za surfanje ili krevet. Plesači također pokušavaju sagraditi manje, intimne prostore od kartona, poput kuća od karata, do samog kraja neuspješno, a na kraju izvrću prostor i mikro-makro odnos odižući kartone od poda dajući dojam da prostor lebdi. Igra bijelih ploha je vizualno zanimljiva, maštovita, povremeno duhovita, približava se animaciji objekta, čak i klauneriji.
    Podešavanje prostora, kor. Mirjana Preis
    Dramaturški se predstava razvija pravilnim ritmom izmjene slika, koje grade dinamičnu i razigranu cjelinu. No većina scena, a tako i cijela predstava, mogle bi trajati dulje kako bi se omogućio njihov razvoj i daljnja transformacija, fizička, koreografska pa onda i idejna. Ovakvim potezom, gotovo filmskim nizanjem scena očekivanog trajanja koreografkinja nesumnjivo scenski vješto otvara mogućnosti svake scenske slike, budi maštu, ali ne aktivira koreografiju, izvođačke osobnosti ili dinamiku dalje od sigurne zone prepoznatljivosti i zadržavanja pozornosti gledatelja. Upravo u trenutku kada predstava postane zaista zanimljiva, kada Ana Vnučec sagradi svoj intimni prostor u prostoru, a Šimun Stankov zapleše punim tijelom, kada se njihovi prostori potpuno razdvoje i uspostave začudni dijalog, kada je ona na sigurnome unutra, a on izložen i vani, predstava završava.

    Ana Vnučec, kao iskusna i sigurna izvođačica, zanimljive pojave, diskretna u ekspresiji i povremenoj duhovitosti, zasigurno je mogla ponijeti i zahtjevnije plesačke zadatke. Šimun Stankov pokazuje plesački i izvođački potencijal, lijepu kvalitetu kretanja i prisutnost, tako će biti zanimljivo pratiti njegov daljnji plesački razvoj. Njihovo zajedništvo dobro funkcionira i s budućim izvedbama će sigurno rasti i postati duhovitije i detaljnije.

    © Iva Nerina Sibila, PLESNA SCENA.hr, 29. studenoga 2017.
    Podešavanje prostora, kor. Mirjana Preis
    Podešavanje prostora
    koreografija, koncept i izbor glazbe: Mirjana Preis
    izvedba: Ana Vnučec i Šimun Stankov
    oblikovanje svjetla Marino Frankola, fotografija Neven Petrović
    Projekt je realiziran uz potporu Ministarstva kulture RH, Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba, u suradnji sa Studijem za suvremeni ples i u rezidenciji ZPC-a.

Piše:

Iva Nerina
Sibila

kritike i eseji

najavljujemo...