Pamtljivo samopreispitivanje

Krila (Kreativni laboratorij suvremenog kazališta), Rijeka: Pod pozornicom, autorica Ivana Peranić

  • Krila (Kreativni laboratorij suvremenog kazališta), Rijeka: Pod pozornicom, autorica Ivana Peranić

    Razotkrivanje inače skrivenih kutaka kazališnog prostora u predstavama nije novost. Samo na plesnoj sceni sjećamo se ne tako davnih izvedbi Kuća na oštrici Marine Petković Liker u bočnome prostoru Kina SC, zatim Udar Ana-Marie Bogdanović iza pozornice Kulturnog centra Travno ili pak recentnog baleta U svakom slučaju Vigura Gurdua u različitim prostorima riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca. U prostor Pod pozornicom, što je ujedno i naziv predstave, odvela nas je pak riječka koreografkinja Ivana Peranić, 2. i 3. ožujka u Filodrammatici. U svim navedenim djelima, pa tako i u ovome slučaju, specifičnost lokacije atmosferom nosi velik dio predstave. Jeziva tama, intenzivnije senzacije zbog blizine izvođača i prigušena akustika vrlo brzo u gledatelja grade emociju, a prašnjavi, zabačen okoliš sa žaruljama koje povremeno bace svjetlo na detalje nose jasne idejne konotacije prekapanja po podsvijesti i stranputicama vlastite memorije, osjećaja i misli.

    Krila (Kreativni laboratorij suvremenog kazališta), Rijeka: Pod pozornicom, autorica Ivana PeranićIvana Peranić svojom izvođačkom karizmom koju nedvojbeno posjeduje, suvereno vodi gledatelja svojim tijekom svijesti. Pratimo je u susretima s mnogobrojnim rekvizitima na koje nailazi putem i izvrće ih na često očekivani način. U krletci se zaglavi, o rešetkaste stepenice se zaplete, u sakou se utopi, košulju i masku oživi, a buket cvijeća je pokopa. Njezin ples među žaruljama skučen je i suzdržan, ali mnogo uvjerljiviji od prilično nespretno odglumljenih govorenih dionica. No, kao što i sama u jednom trenutku kaže: „pretvaram se, ali moje tijelo ne može se pretvarati, ono uvijek govori istinu“.

    Iz svih kutova i rupa u prostoru odzvanjaju glasovi na različitim jezicima, svaki otkriven predmet priziva neku svoju priču, sjećanje i melodiju. Ritam predstave s vremenom postaje monoton i predvidljiv s učestalim prekidima i zamračenjima, jer su susreti sa sjećanjima često površni i na razini dosjetke, bez mogućnosti dubljega i možda zanimljivijega razigravanja. Zato kraj predstave, baš zbog svoje naivnosti i lucidnosti, djeluje kao olakšanje. Iako predstava nije subverzivna kao što naslov i lokacija mogu naslutiti, Pod pozornicom ćete sasvim sigurno ugodno odlutati i to putovanje zapamtiti.

    © Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 7. ožujka 2018.
    Krila (Kreativni laboratorij suvremenog kazališta), Rijeka: Pod pozornicom, autorica Ivana Peranić
    Pod pozornicom
    autorica i koreografkinja Ivana Peranić
    izvode: Sendi Bakotić/Ivana Peranić i Anja Sabol
    premijera 22. prosinca 2017.
    glazba Enver Krivac, svjetlo David Dubrović, kostimografija Tajči Čekada, fotograf Kristijan Vučković, umjetnička suradnja Bruno Pocheron i Emese Csornai (Gangplank platforma)
    projekt su sufinancirali: Grad Rijeka i Primorsko-goranska županija; projekt je podržao: Savez udruga Molekula
    produkcija: Krila

Piše:

Jelena
Mihelčić

kritike i eseji

najavljujemo...