Suvremeni ples

  • OOUR-ovska krafna za Jamesa Blunta

    OOUR, Zagreb: OK, koncept i koreografija Sandra Banić Naumovski, Selma Banich, Nino Bokan i Pravdan Devlahović

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Možda najdojmljivija scena predstave ona je u kojoj Devlahović citira videospot za pjesmu You're Beautiful Jamesa Blunta. No, izvođač naravno ne skače u ledeno more, već serijom neobičnih pokreta izobličuje svoje tijelo. I potom, gotovo filmskom rewind tehnikom, vraća se u prvotni položaj, istovjetan početnoj sceni spota ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sportsko-plesna burleska

    Plesni centar Tala, Zagreb: Supersomething, kor. Larisa Lipovac, Roberta Milevoj, Andrea Gotovina, Damir Klemenić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Kao i u ranijim radovima i u Supersomething Plesni centar Tala njeguje komunikativnost, duhovitost i energiju kroz predstave koje publika zaista voli. No u ovoj predstavi ravnoteža koreografskog i komičnog prevagnula je na štetu koreografskog, a i sam razvoj predstave kao da juri kroz gegove, ostavljajući svoje teme nedovoljno razrađenima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesna posveta Kubricku

    Redrum sessions, kor. Ana Mrak i Darija Doždor

    Piše: Jelena Mihelčić
    Autorice i izvođačice oživjele su na sceni kultno Kubrickovo Isijavanje čiji su motivi bili polazište. Svaki pokušaj odvajanja i prepuštanja kaosu kojim su i okružene izvođačice rezultira ubrzo ponovnim simetričnim redom demonstrirajući čin koreografskog stvaranja, balansiranja između nekontroliranog i kontroliranoga tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ono što je važno je sada

    dance_lab collectiv, Nau, kor. Nensi Ukrainczyk

    Piše: Jelena Mihelčić
    Izvođačice i koautorice su precizne i neprestano se uspješno transformiraju unoseći na scenu vlastite karaktere kroz specifične koreutske forme koje s vremenom mijenjaju svoju scensku poziciju i ulogu. Nau je ipak u sjeni prethodne predstave iste autorice Kič'n'sol, jer nakon nje djeluje tek kao vježba ili radna verzija kojoj je potrebno još brušenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na drugoj strani

    Etnounlimited ili suze i krv, kor. Rajko Pavlić

    Piše: Maja Đurinović
    Što tragični ljubavnici, zločinci iz strasti i žrtve, poslije kažu jedan drugome? Jedni se tuku, drugi se muče, a treći, lažni i sjajni, plešu sa zvijezdama. Svi završavaju jednako. Zemaljsku različitost skidaju i oblače jednako, čisto, odijelo – jednostavno domaće. Ono u što se Pavlić s ljubavlju povlači, gdje je najbolji, gdje osluškuje stare, u korake pretočene ritmove ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vile hrvatske Arkadije

    Zadarski plesni ansambl: Petar Zoranić, Planine, kor. i red. Sanja Petrovski

    Piše: Maja Đurinović
    Iako je i ovdje nesumnjivo prisutno domoljublje, uvijek isticano uz Zoranićev roman, Sanja Petrovski naglasak stavlja na mirnu ljepotu i duhovnost piščeve Arkadije. U tom smislu ona u koreografiji koristi elemente povijesnih plesova i baleta, pa tako i za Pastira poziva u goste mladog baletnog umjetnika iz Osijeka Vuka Ognjenovića
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pročišćenost autorskog rukopisa

    Irma Omerzo, Kratki program br.3, Trisolistice

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Plesačice jedna po jedno izvode svoj solo, koji koreografski izlazi iz njihovog tijela i pokreta, te se doima kao čvrsto strukturirana i fiksirana improvizacija. Diskretno autorstvo Irme Omerzo vidljivo je točnom osjećaju za repeticiju i timeing, te svakoj plesačici ostavlja samo ono esencijalno, koje tako precizirano, rezonira i moćno i začudno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Naputak za šuškanje

    Gyekenyes Band, kor. Mirjana Preis (produkcija Studio za suvremeni ples i Mirjana Preis)

    Piše: Maja Đurinović
    Ritmizacija, uz stilizaciju pokreta, dominantni je postupak u kreiranju scena i karakterizaciji likova, koji ostaju u galeriji duhovitih plesnih krokija – karakterističnih za autorski rukopis Mirjane Preis. Nesumnjivo će i ova njezina predstava, kao i one već navedene, veselo zaigrana, komunikativan i fleksibilna, pronaći put na mnoge scene i međunarodne festivale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vita u centru svijeta

    UPPU PULS, Autoportreti, autorica Katarina Đurđević, koreografija Ivančica Janković, Adrijana Barbarić Pevek i Katarina Đurđević

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Autorica projekta Katarina Đurđević poznata je po sustavnom istraživanju društveno angažiranih tema s tematikom ženske svakodnevice. Time je važna i specifična pojava na domaćoj sceni, a ova je predstava svakako zanimljiv poduhvat koji postavlja ples u zonu ženskog međugeneracijskog prijenosa znanja, moći, ali i restrikcije i žudnje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Usporavanje vremena i oslobađanje osjetila

    Zagrebački plesni ansambl i Compagnie Martine Pisani: Blink, koncept i koreografija Martine Pisani

    Piše: Jelena Mihelčić
    Svaki izvođač iscrpljuje do kraja predmet koji mu nameće specifične načine kretanja, da bi se oni mnogobrojnim ponavljanjem mnogostruko modificirali i minijaturnim pomacima bitno promijenili našu percepciju. Sve se radnje na sceni odvijaju simultano, a često akcija jednoga izvođača biva impulsom koji rezultira mnogim zanimljivim situacijama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskreno i nepretenciozno

    Zadar snova 08: Zadarski plesni ansambl; Razgovor duše i tijela Sanje Petrovski i Stošije Zrinski i Medium Lade Petrovski i Martine Nevistić

    Piše: Maja Đurinović
    Medium je iznenađujuće svjež i originalan rad mladih autorica Lade Petrovski i Martine Nevistić. Riječ je o duhovitom, pametnom, igrivom ispitivanju / pokazivanju odnosa između dvije osobe vezane prostorom i vremenom, interesom i izrazom, o, kao i etimološki, onome što se nalazi između njih, prostoru, onome što posreduje energiju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz oklopa odjeće

    Kazališna udruga Zalet, Zadar: Odijelo ne čini čovjeka, koreografkinja Irma Omerzo

    Piše: Mario Županović
    Ideja, koncept i izvedba predstave Odijelo ne čini čovjeka zahvalan su materijal za daljnje istraživanje forme. Riječ je o jednoj od ponajboljih plesnih produkcija u Zadru u posljednjem desetljeću. Suradnja s Irmom Omerzo dobar je potez Ive Burčul i njezine udruge Zalet, a nezavisna produkcija dobar show case za slična događanja u gradu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veliki Brat zvan mobitel

    093/90-60-90, autorica Katarina Đurđević

    Piše: Maja Đurinović
    Angažirana, direktna i duhovita Katarina Đurđević i dalje ustraje na prepoznatljivoj i vrlo autentičnoj autorskoj poetici. Izvan ili između mainstream produkcija i čvrsto etablirane alternative ona stvara osoban, duhovit, autoironičan, živ, komunikativan, jednostavan ali ne i banalan teatar
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mehanizmi spektakla – Izvozna atrakcija

    Zagrebački plesni ansambl: Ogoljeno/Stripped, kor. Snježana Abramović Milković

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Nakon triju svibanjskih izvedbi u Zagrebu, predstava Ogoljeno Zagrebačkog plesnog ansambla u koreografiji Snježane Abramović Miljković ide u na festivale: u Beograd, Trst, nezaobilazni Svetvinčenat, Seoul i Sarajevo. Tim povodom podsjećamo se dojmova s ove atraktivne predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jahanje na strahu

    Plesni centar Tala, Ne boj se i mene je strah, koreografija Ksenija Zec

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Već u nazivu komorne predstave Ne boj se i mene je strah otkrivaju se njene osnovne tematske i stilske odrednice: odnos prema strahu kao polazište kreacije, dijalog (u izvedbi Larise Lipovac i Dražena Šivaka) je forma, a duhovitost i razigranost kvalitete su koje nose izvedbu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autorski pokušaj

    Andreja Široki, Kartografija, Gliptoteka HAZU

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Na vrhuncu dugogodišnje plesačke karijere ostvarene u okrilju Zagrebačkog plesnog ansambla, Andreja Široki obratila se publici samostalnim autorskim pokušajem. Kartografija (naslov identičan predstavi Mare Sesardić iz 2000. g.), duet je u izvođenju Maje Marjančić i autorice
    ...pročitajte cijeli tekst...

kritike i eseji