Balet

  • Stota obljetnica Ruskih baleta u Zagrebu

    Pariška nacionalna opera: Ruski baleti (Les Ballets Russes) - HD prijenos iz Opera Garnier u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski

    Piše: Andreja Jeličić
    Proslava stote obljetnice početka Ballets Russes više je od sentimentalnog sjećanja na slavne dane baleta. Svečani program Pariške opere kojeg smo vidjeli u Lisinskom sastojao se od četiri baleta. Zahvaljujemo upravi Lisinskog na sjajnoj odluci i apeliramo da se ovaj događaj pretvori u tradiciju a da osim opere iz Meta redovito možemo pratiti i balet iz Pariza ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potraga za plesnim identitetom

    GK Komedija, Zagreb: Legenda o orašaru, red. Pascal Touzeau

    Piše: Maja Đurinović
    Dok je prvi dio brz poput video igrice, nosi neko iznenađenje i razumljiv je u odnosu slike, teksta i pokreta, pa djeci može biti zanimljiv, drugi dio ostaje tekstualno nejasan i predug u autorskoj neodlučnosti između plesnih brojeva, vizualnih efekata i nejasne poante. I zapravo suvišan u situaciji gdje nema ni prave plesačke parade niti scenskog spektakla ...pročitajte cijeli tekst...
  • U znaku Ane Roje

    Balet HNK u Splitu: Maurice Ravel, Bolero, kor. Valentina Turcu; Carl Orff, Carmina Burana, kor. Youri Vamos

    Piše: Sanja Petrovski
    Bolero Valentine Turcu predstava je koja će zadovoljiti svakog istinskog plesnog sladokusca, Parovi u stalnom kontaktu oslikavaju muško-ženske odnose, nježne i grube, no uvijek sofisticirano erotične. Pokret i sekvence bujaju do vrhunca kada se sve pretvara u strogi, prijeteći, jednostavan pokret nabijen sirovom životnom snagom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mudar izbor

    HNK u Osijeku: Bruno Bjelinski, Petar Pan, kor. Dinko Bogdanić

    Piše: Maja Đurinović
    Baletni brojevi u izmjeni malih sola i dueta glavnih likova uokvireni su vedrim grupnim scenama. Ti plesni brojevi nemaju većih tehničkih zahtijeva, ali su u scenskoj slici uvijek likovno dojmljivi. Petar Pan je pokazao da u Osijeku ima mladosti spremne za ples. A kako će se obrazovati i razviti – ovisi o svijesti i odgovornosti nekih drugih
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Velika predstava

    Balet HNK u Splitu na 55. splitskom ljetu: HNK u Splitu, Carl Orff, Carmina Burana, koreograf, dramaturg i redatelj Youri Vamos, dirigent Ivo Lipanović

    Ansambl Baleta HNK Split odradio je najbolji posao u zadnje dvije godine. Potpuna motiviranost, svijest o onome što rade, ogromna energija i preciznost solista kao i cijelog ansambla te odlična glazbena izvedba Zbora i Orkestra HNK Split, solista i dječjeg zbora, donijeli su predstavu u kojoj su s istim zadovoljstvom mogli uživati i poklonici glazbe i poklonici plesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabavno i razigrano

    Balet HNK u Zagrebu: Ferdinand Hérold – Ludwig Hertel, Vragolasta djevojka, kor. i red. Vladimir Derevianko

    Piše: Maja Đurinović
    Azamat Nabiullin očito je pojačanje zagrebačkog baleta. Ne sumnjam da će biti miljenik publike jer plijeni pojavom i scenskim šarmom uz iznimno tehničko pokriće: laki skok, silna mekoća i lakoća pokreta i kretanja prenose užitak i sigurnost plesanja. Pavla Mikolavčić je sjajna u brzim i vrckavim dijelovima uloge. Zaigrana, dražesna i duhovita ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mistična atmosfera horora

    Balet HNK Ivana pl. Zajca Rijeka na 25. MBZ-u (u koprodukciji s Muzičkim biennalom Zagreb), Berislav Šipuš – Staša Zurovac – Franz Kafka, Proces, kor. i red. Staša Zurovac

    Piše: Maja Đurinović
    Karakteristična scenska estetika Zurovčeva teatra rezultat je suradnje i zajedničke autorske vizije i tehnologije. Plesači homogeno grade i pune tkivo plesnog teatra uz Šipuševu glazbu koja boji atmosferu i definira dinamiku scene. Zurovac balet prevodi u formu, slaže događaje i opisuje ih njihovom logikom. Ne dopušta si suosjećanje, emociju, krik, protest ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posvećeno Brelu ili možda – Béjartu?

    Baletni ansambl Kazališta Komedija i Zagrebački baletni solisti: Brel, kor. i red. Dinko Bogdanić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Bogdanićeva koreografija prati jednostavni credo: zabavi i zadivi. Zabavi šarolikim spektrom plesnih izraza, a zadivi energijom plesača. U programskoj knjižici nije navedeno na koji se način autor odnosi spram predstave Brel / Barbara Mauricea Béjarta, da li je Brel odgovor na Béjarta, je li riječ o citatu ili samo nadahnuću ili možda slučajnosti, no sličnost je velika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krajolik za božanske lutke

    Balet HNK u Zagrebu: Edward Clug – Milko Lazar, Razloga 4 / 4 Reasons, kor. i red. Edward Clug

    Piše: Maja Đurinović
    Clug i Lazar nastavili su otkrivati harmoniju zvuka i tijela u prostoru. Opet je to nježno, suptilno tkanje: bijela koža i crni kostim, tijela sjenčana između svjetla i tame. Asketski i duhovno, posvećeno i prisutno. Jednostavno, predstava traje u nadrealnoj ljepoti napetih mišića na trenutak svijetlu izloženog tijela i smirenoj arhitekturi poetskih slika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magična Nikija

    Balet HNK u Splitu: Ludwig Minkus, Bajadera, red. i kor. Valentina Ganibalova (prema koreografiji Mariusa Petipaa u verziji V. I. Ponomarjeva i V. M. Čabukianija)

    Irina Čabina bila je magična Nikija. Jedina koja je nosila i dramu priče, potpuno utjelovljene ostavljene žene, istovremeno krhka, slomljena i erotična na način na koji je porculan erotičan usnama. Dosljedno i pokretom i emocijom. Njen ples spoj je tradicionalnog indijskog plesa i klasičnog baleta i ima ono nešto zbog čega gledatelj pamti plesača ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji