Balet

  • Zagrebački baletni preporod

    Balet HNK u Zagrebu: Tišina mog šuma, kor. i red. Leo Mujić

    Piše: Maja Đurinović
    Tišina mog šuma je predstava posvećena Ženi, kao čuvarici ognjišta, zemlje, kulture. I stoga su plesačice u prvom planu, dok muški dio ansambla djeluje brzo, precizno i samozatajno. Plesači su gotovo uvijek u crnom, Pomagači, partneri, suputnici. Na početku čak podsjećaju na lutkare, ali kasnije se izmjenjuju u raznim oblicima plesnih podrški ...pročitajte cijeli tekst...
  • Profesionalizam visoke razine

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Petar Iljič Čajkovski, Labuđe jezero, kor. i red.: Derek Deane – gostovanje Darie Sukhorukove

    Piše: Andreja Jeličić
    Dok je dominantna značajka Darije Sukhorukove (Odetta/Odilija) bila njezina izrazita mekoća i plastičnost, ples Azamata Nabiullina (Princ) odiše snagom, čvrstoćom i energijom što ga čini i dobrim, pouzdanim partnerom te njegovoj interpretaciji daje dozu muževne stabilnosti koja kod gledatelja izaziva toliko potrebno povjerenje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fluid ljubavi

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Adolphe Adam, Giselle, kor. Aivars Leimanis (prema: Marius Petipa, Jules Perrot, Jean Coralli)

    Piše: Sanja Petrovski
    Test svake solistice je Gisellina scena ludila i njezina smrt, a Irina Čaban je proživljavajući i kontrolirajući i najmanju gestu vrlo dojmljivo i savršeno jasno publici prikazala svoje i Leimanisovo viđenje te scene. Drugi čin je doista kao stvoren za tu vrsnu splitsku plesačicu. Pokazala je svu svoju vještinu, krhkost i snagu istodobno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što priželjkuje zagrebačka baletna publika

    Gala koncert ruskih baletnih zvijezda, HNK u Zagrebu, 14. rujna 2010.

    Piše: Andreja Jeličić
    Prave ovacije, i nakon same izvedbe i na kraju programa, dobili su fenomenalni Elena Jevsejeva i Igor Kolb, vodeći solisti baleta Marijinskog teatra. Inteligencija i umjetnička snaga ovo dvoje izuzetnih plesača još je jače došla do izražaja u sjajnom duetu Rastanak talentiranog mladog koreografa Jurija Smekalova, sada solista baleta Marijinskog kazališta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gusta mreža značenja

    56. Splitsko ljeto: Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split: Dodir, kor. i red. Rami Be’er

    Piše: Sanja Petrovski
    Plesači prolaze kroz predstavu u svim fantastičnim izmjenama tempa i ritma, noseći osnovnu ideju Kibuc Teatra: svi smo jednaki rođeni i pred Bogom smo svi isti. Solisti i treći red baletnog ansambla tretirani su jednako pod majstorskom palicom sveprisutnog autora, djeluju uigrano, nesebično, vizualno atraktivno, jednostavno i božanski moćno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogled koji (posvuda) traga za pokretom

    Pokret… na muziku Bizeta, kor. Ljiljana Gvozdenović, Scena Amadeo, Zagreb

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Koreografski, autorica koristi baletni leksik naglašavajući njegove amblematske elemente (špica, emocionalno-dramatičan muško-ženski duet, savršene ekstenzije ženskih nogu, poetično-eteričan solo balerine u bijelom). S druge pak strane, toj glazbeno-baletnoj viziji supostavlja video film kojem se scene iz baletne dvorane preklapaju s prizorima izvan nje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ono bez čega nema dalje

    Koreolabos – prezentacija koreografskih radova članova Baleta HNK u Zagrebu nastalih u sezoni 2009./2010.

    Piše: Maja Đurinović
    Benjamin Duran i Ksenija Krutova izniman su plesački par, što se vidjelo i u posljednjoj koreografskoj minijaturi Aha, gdje sam ono stala? Pavle Mikolavčić. Autorica je na Non, je ne regrette rien Edith Piaf postavila pravu plesačku paradu: prštavu i zaigranu, iznimno duhovitu u pronalaženju rješenja pokreta i šarmantnu u muško-ženskom nadigravanju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Balet je san

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu: Ludwig Minkus, Don Quijote, kor. i red. Patrick Armand (prema Mariusu Petipau)

    Piše: Maja Đurinović
    Yuka Ebihara je s razlogom dobila ulogu Quitri poznatu po tehnički visokim zahtjevima klasične baletne škole. Ebihara je sitne, skladne građe, lijepih linija i snažne scenske prisutnosti; najviše plijeni lakoćom kretanja, mekanim a čistim prijelazima iz brzih figura u sigurni balans. George Stanciu je u vrhunskoj formi, i sve njegove kvalitete kao da su dodatno pročišćene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odiseja u Baletu 2010.

    Balet HNK Ivana pl. Zajca Rijeka: Maurice Ravel, Daphnis i Chloé, kor. i red. Staša Zurovac, dir. Nada Matošević

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava je magličasto audiovizualno tkanje koje stapa dimenzije vremena i prostora, prelijeva se, vođena sjajnom i odlično izvedenom glazbom i svjetlosnim zvjezdanim stazama s malog antičkog otoka u svemir. Ništa tu, u mitskom trajanju glazbeno scenske freske, ne može imati oštre rubove: ni radnja, ni likovi niti koreografska sekvenca
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O gordoj sebičnosti tuge

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Varijacije u F.ado molu, kor. i red. Hugo Viera

    Piše: Maja Đurinović
    Plesači odlični u napetoj fluidnosti pokreta suvremenog plesnog izraza i funkcioniraju kao grupa ravnopravnih solista. Svako od njih ima osobnost ali ih scenom jednako goni ista samoća, mete ista neutaživa žudnja. Vierin zagrebački fado će bez obzira na atmosferu mola zasigurno jako radovati i plesače i publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Diskretna raskoš dueta

    Balet HNK Ivana pl. Zajca Rijeka: Patrick Delcroix, Ogledalo duše (État d' âme), kor. i red. Patrick Delcroix

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Ogledalo duše je baletna predstava koja svojom koreografijom, produkcijom i izvedbom zaslužuje pažnju i izvan riječkog gledateljskog kruga. Omeđenost koreografije formom dueta dovodi da zanimljivog pomaka u percepciji, tako se umjesto dva tijela u odnosu, duet počinje percipirati kao jedno tijelo, istovremeno čudovišno i čarobno
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji