Balet

  • Šećer na kraju

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu: Petar Iljič Čajkovski, Orašar, kor. i red. Derek Deane

    Piše: Maja Đurinović
    Snježna kraljica Pavle Mikolavčić korektna je i čista. Koreografija Pahuljica je vrlo lijepa, prozračna, živa u izmjeni geometrijskih formi i slobodnog leta pahuljica i ledenih vila, a i pojačana energijom odličnih plesača Gila-Ortege i Princa Tomislava Petranovića. U prostoru između dva čina (kojim 1. završava, a 2. počinje) leži prava čarolija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispod razine

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka: La Valse (koncert za balet i orkestar), kor. Etienne Frey, dir. Nada Matošević

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Analizirati koreografiju ili tretman kiparice i njezina remek-djela, koja su poslužila kao ishodište, besmisleno je jer je cijeli projekt u startu očito nejasno postavljen – gledamo li koncert u kome se vrte plesne točke u revijalnom tonu ili se pokušava raditi na temama vezanim za Camille Claudel? Ovako, ne funkcionira ni jedno ni drugo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povijesni trenutak Zagrebačkog baleta

    Balet HNK u Zagrebu: Ferdinand Hérold – Ludwig Hertel, Vragolasta djevojka, kor. i red. Vladimir Derevianko – nova podjela

    Piše: Andreja Jeličić
    Tomislav Petranović je, lakonog i poletan, neusiljenog širokog raspona u velikim skokovima i savršeno balansiranim arabesque pozama, kontrapunktiranim briljantnim batteries i složenim tours, doista zabljesnuo u varijaciji prvoga čina te u dinamičnoj codi s ustremljenim, brzim jetés po krugu, koji su kao od šale gutali prostor ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad riva slavi – Muze šute

    57. Splitsko ljeto: Hrvatsko narodno kazalište Split, Mikis Theodorakis, Grk Zorba, kor. István Herczog, dir. Hari Zlodre

    Piše: Maja Đurinović
    Iako je generalna primjedba da je koreograf mogao/trebao dati više prostora solistima, čiji su plesačke dometi i mogućnosti poznati, sve zajedno postavljeno je vrlo čisto i uravnoteženo: poput plesne slikovnice, scenske priče koja se, pod zamahom Pripovjedačevog (dirigentskog) štapića, pred gledateljem lista (u dva čina, 19 slika i 22 scene) ...pročitajte cijeli tekst...
  • S čokoladom i na kotačićima

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Koreolabos 2011.

    Piše: Maja Đurinović
    Ozbiljan i možda najambiciozniji rad ovogodišnjeg Koreolabosa je Handle With Care Pavle Mikolavčić. Mlada autorica napravila je naizgled klasično čitanje Beethovenovog Klavirskog koncerta, ali unutar toga pomaknuto djelo za tri para i tri kocke na kotačićima – koje služe kao postament damama, ali i sredstvo klizećeg svladavanja prostora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tajna ljubavnog trokuta?

    Baletni ansambl Kazališta Komedija: Veseljko Barešić, Breza, kor. i red. Dinko Bogdanić

    Piše: Maja Đurinović
    Marko Azamata Nabiullina korektan je u izvedbi, ali je više u klasičnoj frazi i pozi nego u liku Kolarova Labudana, i tek je na kraju, pogotovo u dirljivom završnom duetu s Janicom, imao priliku prodisati emocijom; dok je pozornost privukao Bojan Valentić kao Joža tj. u Bogdanićevu konceptu – Markov suparnik, u vedroj energiji i živoj glumačkoj prisutnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gozba za oko, uho i duh

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Krešimir Seletković – Martino Müller, Air, red. i kor. Martino Müller

    Piše: Andreja Jeličić
    Pavla Mikolavčić u ovom je baletu sjajna: istovremeno dirljiva i snažna, radoznala i suverena, zaigrana i zanesena. Njezino dinamično putovanje kroz trinaest (životnih) scena prati angažiran i pokretan ansambl. Upečatljivi i snažni bili su nastupi Eugena Dobrescua, Dana Rusa, Alana Gotala, Milke Hribar Bartolović i tri zanesena dueta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Carmen u stalnim promjenama na bolje

    Esej (u povodu druge podjele): Hrvatsko narodno kazalište Split: August Bournonville, Napoli, kor. August Bournonville, prenio Johnny Eliasen; Georges Bizet, Rodion Ščedrin, Carmen, kor. i red. Valentina Turcu

    Valentina Turcu koreografkinja je koja misli u slikama, njezini su prizori manje opterećeni psihološkim sadržajem ili metafizičkim podtekstom te postiže da upravo scena postaje mjesto odakle svijet promatramo s ruba svijesti pa makar to bilo i pred majstorskim epizodama s ogledalima koja pokazuju naša iskrivljena lica
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kontrapunkt zvan Carmen

    Hrvatsko narodno kazalište Split: August Bournonville, Napoli, kor. August Bournonville, prenio Johnny Eliasen; Georges Bizet, Rodion Ščedrin, Carmen, kor. i red. Valentina Turcu

    Odlična Irina Čaban (Carmen) nosila je cijelu jednočinku na svojim nogama koje mogu sve, rukama koje doista na trenutke izgledaju kao iščašene iz ramena. Jaka i slomljena, divlja i predana, Irina je bila nadmoćna i uvjerljiva u svemu. Odigrala je jednu od najuvjerljivijih plesanih smrti i vrlo dojmljivu ljubavnu scenu s Artjomom Žusovim (Escamillo)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oda čistom plesu i sjajan programski potez

    Esej (u povodu druge podjele): Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: George Balanchine – Hans van Manen – Derek Deane, Večer tri baleta

    Piše: Andreja Jeličić
    Radovala je točnost i precizna uigranost svih osam plesačica u Concerto Barocco kroz koju je zaživjela prepoznatljiva Balanchineova oštrina linija i prozračna koherentnost strukture. Nije se gubila ni u pretapanjima formacija ni u ritmički kompleksnim izmjenama ruku, a održala se i kroz sve izvedbe – u zadnjoj je ansambl djelovao jednako točno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pušenje ubija!

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Marjan Nećak – Staša Zurovac, Diskretni šarm buržoazije (prema motivima istoimenog filma Luisa Buñuela), red. i kor. Staša Zurovac

    Piše: Maja Đurinović
    Staša Zurovac, koreograf i redatelj, sve je više ovo drugo jer kao da trenutno nema potrebe za istraživanjem pokreta u smislu kvalitete i plesačke energije – po kojoj je bio poznat. No vratio se groteski, tjelesnom izobličenju ljudskih bića = društva, iza kojeg stoje poroci poput pohlepe i kukavičluka. Zurovac slaže, predočuje žive slike, evocira scene iz filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Harmonična polifonija pokreta

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: George Balanchine – Hans van Manen – Derek Deane, Večer tri baleta

    Piše: Maja Đurinović
    Vrhunac večeri bio je Concerto barocco Georgea Balanchinea, briljantna minijatura, sva u igri, iznenađujuća, svježa u rješenjima prijelaza pokreta i ucrtavanja u prostor, čista u svakom detalju, pozi, scenski tako moćnoj geometriji tijela. Pavla Mikolavčić i Yuka Ebihara izvrsne su, svaka u svojoj dionici – poput dvije violine i one imaju svaka svoju osobnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Senzitivna duša ispod glamurozne glazure

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Alexandre Dumas sin - Carl Davis - Derek Deane, Dama s kamelijama, red. i kor. Derek Deane

    Piše: Andreja Jeličić
    Edina Pličanić i Raphaël Coumes-Marquet  lijepi su, elegantni plesači čije profinjene vitke figure idealno oslikavaju glavne junake. Edina Pličanić cijelom svojom pojavom prirodno isijava auru samouvjerene, iskusne žene koja je navikla biti centar pažnje cijelog društva. Tik ispod te glamurozne glazure titra pak senzitivna, nježna, ranjiva i nesigurna duša ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji