Festivali i gostovanja

  • Nezavisno autorsko kazalište

    Post festum: Iks festival, Split, 21. – 30. studenoga 2012.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Iks festival smješten je u ogromno, nezavršeno i hladno zdanje Doma mladih, prostor čija je tehnička neopremljenost veliki limit. Tako je autorsko kuriranje festivala svedeno na, ne samo financijski minimalno zahtjevne projekte, nego i na one tehnički najjednostvnije. Koliki je to gubitak za splitsku publiku, nije potrebno naglašavati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magijsko iščitavanje kultnih performansa

    8. festival novog cirkusa, Zagreb 24. listopada – 21. prosinca 2012.: Magic, kor. Anne Juren, red. Annie Dorsen

    Piše: Jelena Mihelčić
    Anne Juren svakako je izvrsna izvođačica, u suprotnom bilo bi nemoguće izvesti ovu predstavu kojoj je potrebna visoka koncentracija i uvježbanost, tolika da omogućuje igru s materijalom. Kao autorica također je pokazala najvišu razinu promišljenosti teme, povijesnog gradiva i svih scenskih elemenata do u detalje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neposlušne stvari

    8. festival novog cirkusa, Zagreb 24. listopada – 21. prosinca 2012.: Cie 14:20, Francuska, Gravitation (Gravitacija); Kalle Hakkarainen (Finska): Nopeussokeus (Sljepilo za brzinu); Claudio Stellato (Belgija): L’Autre (Drugo)

    Piše: Maja Đurinović
    François Chat izveo je etidu s drvenim štapom pod naslovom Gravitacija u kojoj štap kruži oko izvođačeva tijela; koji put je poslušan, pravi štap u rukama spretna manipulatora, da bi se onda posve nelogično popeo, zaustavio u lebdenju, oslonio (posve izvan poznatih zakona fizike) o neki dio Chatova tijela. Vrlo duhovito i spretno u lakoći izvođenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žanrovska propusnost i društveni angažman

    4. Perforacije Festival, Rijeka, Zagreb, Dubrovnik, 24. – 31. listopada 2012.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Potovo svi segmenti predstava Pokaži lice! segmenti moćan su kazališni imaginarij predmeta kojima je udahnut život, osobnost ili bolje reći humanost koja uspijeva odoljeti svim tjelesnim izazovima i poniženjima. Nemoguće je to naravno bez jakih izvođača, uz paralelno baratanje tekstom, tijelom i objektima-lutkama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mali kralj velike crne sobe

    8. festival novog cirkusa, Zagreb 24. listopada – 21. prosinca 2012.: Etienne Saglio, Le Soir des Monstres (Večer čudovišta)

    Piše: Maja Đurinović
    Uz sav vanjski i unutarnji mrak predstava je silno poetična i nježna, dirljiva i duhovita na osobit i suptilan način. Cirkuserija i magija ovdje su nenametljivo iskorišteni i fino utkani isključivo u smislu sadržaja radnje, a ne kao zadana forma i zasebne, efektne točke. Ples u vrtnji s pločom stiropora tako je jednostavan, ali se čini vilinskim u usporenoj pokrenutoj bjelini ...pročitajte cijeli tekst...
  • O plesu – da se ne izgubimo

    10. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 14. – 29. rujna 2012.

    Piše: Maja Đurinović
    Ovaj osvrt posvećen je autorima, njihovim suradnicima – izvođačima i predstavama razvidno bliskim suvremenom plesu, umjetnicima koji su okupili izvođače srodnih duša, kreativnih i jakih osobnosti otvorenih za istraživanje i posve podređenih zajedništvu grupe i ideji predstave. Te družine ne samo da znaju što rade nego i potpuno vjeruju u to
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Demistifikacija spektakla

    2. Ganz novi festival, Festival razvojnog kazališta Zagreb, 18. – 23. rujna 2012.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Interdisciplinarno ili trans-žanrovski programiran, s obimnim radioničarskim programom i koprodukcijama, Ganz novi festival je festival, ali i laboratorij i mjesto umrežavanja. Sudeći po dvije večeri koje sam pratila, a koje su usmjerene na ples i pokret, Ganz novi uspio privući energičnu, zainteresiranu, otvorenu – i novu publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • 4 predstave na 4 rijeke

    2. Karlovac Dance Festival, 27. kolovoza – 2. rujna 2012.

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Karlovac Dance Festival ima ogroman potencijal za daljnji razvoj. Ne samo u smislu razvoja festivala kao redanja predstava koje privlače publiku, nego u smislu organizacije rezidencija koje bi privukle međunarodne umjetnike u zaista specifične prostore Karlovca i time pokretale neku novu energiju, a time i novu izvedbenu scenu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samo za najupornije

    Zoom Festival 2012,, Rijeka, 6. – 12. rujna 2012.

    Piše: Tatjana Sandalj
    Puno izravnije, grublje i neposrednije Janez Janša se u predstavi Tko je sljedeći bavio odgovornošću pojedinca u suvremenom društvu. Što treba učiniti da se pojedinac pokrene na akciju, gdje su granice osobnih tolerancija na glupost, je li demokracija ritual dijaloga koji nikamo ne vodi, je li nasilje jedino rješenje i je li kazalište mjesto djelovanja...? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mjesto gdje možemo čuti disanje

    4. Monoplay, festivala sola, Zadar, 2. i 3. rujna 2012.

    Piše: Maja Đurinović
    Zadarska plesna scena predstavila se drugi dan, a to je jedinstvena prilika vidjeti neke druge, nezagrebačke plesače, drugačije kreativne obrasce razmišljanja tijelom i pokretom. Pomalo ih već poznajem i kako ih na sceni vidim jednom godišnje lijepo je kad uočite rast, sigurnost, pročišćenu misao i zaokruženost cjeline ...pročitajte cijeli tekst...
  • „Dorothy, Dorothy, odi me u Oz…“

    13. Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, 20. – 23. srpnja 2012.

    Piše: Maja Đurinović
    Umjetnička voditeljica Festivala od njegova je osnutka postavila program usredotočen na nove, istraživačke, često žanrovski rubne scenske oblike suvremenog plesa i neverbalnog teatra; ono što je koliko zanimljivo toliko i izvedivo jer nije financijski prezahtjevno, ove je godine izgubljen jedan dan Festivala kao ustupak teškim vremenima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tijelo kao instrument

    26. Eurokaz, festival novog kazališta, Zagreb, 28. lipnja – 2. srpnja 2012.: Zaokret (La Curva), autor Israel Galvána; Micro, autor Pierre Rigal (Cie. Dernière Minute)

    Piše: Jelena Mihelčić
    Micro je uspješniji od Zaokreta jer uspjeva postupnim razvojem dublje uvući gledatelja u svijet glazbe pa i glazbene industrije koja je za izvođače fizički vrlo iscrpljujuća. Ako se pak odmaknemo od glazbe, predstava se može promatrati i kao kritika tijela kao instrumenta koje je izmanipulirano, izvještačeno i ovisno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Približavanje sudionika i posjetitelja

    4. dani suvremenog plesa u Varaždinu, 14. – 17. lipnja 2012.

    Piše: Mirna Rončević
    Plodnom inicijativom, dobro osmišljenim programom i organizacijom Festival uspješno iznalazi strategije decentralizacije plesne scene i otvaranja raznolikoj publici. Unutar takve realizirane strategije, rezidencijalna radna grupa Nomad Dance Academy Hrvatska kreirala je platformu za iznalaženje još takvih te novih, svježih strategija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Noseći voljenu osobu

    Gostovanje: Bitef teatar i Budva grad teatar, Božanstvena komedija, kor. Edward Clug (Europsko kazalište u ZKM-u)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Ideja o suvremenom svijetu kao prostoru praznine, opsesivne kompetitivnosti, opsjednutosti seksom, prostoru u kojem su ljudi otpad, relevantna je. No, da bi sve to zaista iskreno zaigralo i povuklo gledatelje, potrebno je mnogo više otvorenog istraživanja, a puno manje gotovih rješenja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neupitna umjetnička snaga

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: I did once a piece (walk + talk), kor. Milli Bitterli

    Piše: Mirna Rončević
    Umjetnička krhkost kao nužnost izloženosti, razgradnje vlastitog umjetničkog portreta zahtjeva i umjetničku snagu koju Milli Bitterli neupitno posjeduje. Jasnoćom izvedbe, inteligencijom i ljudskom toplinom koju zrači s lakoćom dopire do publike. Paradoksalno, dekonstrukcijom umjetničkog portreta ponovo ga konstruira ...pročitajte cijeli tekst...
  • Koreografska igra s gravitacijom

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: Tom Dale Company, I Infinite, kor. Tom Dale

    I Infinite predstava je koja kombinira ples i digitalne likovne instalacije. Sam autor naglašava da svatko doživljava predstavu na svoj način, no u svakom slučaju, istančan osjećaj za glazbu, primjereno kretanje i profinjena apstraktna likovnost ostavljaju publiku zadovoljnu i bogatiju za jedan novi estetski vrijedan doživljaj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Austrijska scena u Zagrebu

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: Liquid Loft, Mili Bitterli, Dans.Kias, Loose Collective, Luke Baio & Dominic Grünbühel

    Piše: Jelena Mihelčić
    Rad I did once a piece (walk + talk) cijenjene austrijske koreografkinje Milli Bitterli (artificial horizon) možda je i najkvalitetnija predstava ovogodišnjeg festivalskog programa, kako u umjetničkom smislu, tako i na razini koreografskog zanata. Bitterli se na inteligentan, komunikativan i duhovit način bavi identitetima plesačice
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektakl-predstava

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: Posvećenje proljeća (Le Sacre du printemps ), kor. Marie Chouinard

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Tema poganskog, arhaičnog rituala koreografirana je serijama pokreta munjevite brzine, snažnih izbačaja i istegnuća, koja angažiraju cijelo tijelo, uključuju glas, čujno disanje i grimase lica. Rad Marie Chouinard estetski je sofisticiran, donesen virtuoznom izvedbom ansambla savršeno izrađenih klasično lijepih tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raspad režirane stvarnosti

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: Cie Public in Private, Live to Tape, a still moving Talkshow, kor. Jasna Layes Vinovrški

    Piše: Jelena Mihelčić
    Predstavom Live to Tape, a still moving Talkshow Jasna Layes Vinovrški na kreativan način preuzima postojeći medijski format, izvlači ga iz njegovog poznatog konteksta u kazalište te ga njemu vješto suprotstavlja, kako bi podsjetila na tako privlačne iluzije i spektakle u koje svakodnevno bježimo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Modeliranje plesne geste

    29. tjedan suvremenog plesa, Zagreb, Rijeka, Split, 21. svibnja – 2. lipnja 2012.: kazalšte Sadler’s Wells, London, The Rodin Project, kor. Russell Maliphant

    Piše: Katja Šimunić
    Russella Maliphanta i njegove sjajne plesače proučavanje oblika pokreta Rodinovih skulptura vodilo je stvaranju oblika u pokretu, uzbudljivoj posveti efemernoj, ali zato, živoj, dišućoj plesnoj gesti u vječnoj, moćnoj, u nepomičnost začaranoj skulpturi Augustea Rodina. Vodila ih je ka svojevrsnoj konkretnoj apstraktnosti proizvodeći skulpturalno-plesni tour de force ...pročitajte cijeli tekst...
  • Susreti autora sa zadatkom

    Platforma.hr, 29. travnja – 6. svibnja 2012.: TASK 2012.

    Piše: Jelena Mihelčić
    Ono što je u ovom projektu svakako važnije od kvalitete rezultirajućih umjetničkih cjelina pa i izvedbene razine, moment je umrežavanja, kontakta, odnosno razmjene između domaćih koreografa, kroz zanimljiv i poticajan format, u kojem rado sudjeluju i izvođači, a sudeći po reakcijama – i publika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • A ovako ja plešem…

    Platforma.hr, 29. travnja - 6. svibnja 2012.: iz programa Aerowaves – Ništa za tijelo (Nothing for Body), kor. Howool Baek; Dansateliers i Conny Janssen Danst: Duet za dva plesača (Duet for Two Dancers), kor. Tabea Martin

    Ne treba smetnuti s uma je da su plesači podatan mediji za koreografske koncepte, te ukoliko je riječ o educiranim plesačima, što u ovom slučaju Djojokarso i Baier jesu, onda je pitanje da li je to uistinu njihovo preispitivanje ili dobra izvedba što u tom slučaju koreografski koncept ostavlja ustvari bez odgovora na pitanje što znači biti koreograf
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Užarena atmosfera izvedbe

    Jardin d´Europe, Cullberg Ballet, Circular Festival, MDT Stockholm, WorkSpace Bruxelles: War of Fictions, autori i koncept: Sidney Leoni & Luis Miguel Felix

    Piše: Iva Nerina Sibila
    War of Fictons precizan je i zanimljiv rad kojemu bi pravi odgovor bio teorijski esej o intenzitetu tjelesnosti, iscrpljivanju materijala te odnosu zvuka i svjetla unutar tjelesne izvedbe ili o transformaciji koju pojam koreografija prolazi na recentnoj izvedbenoj sceni. A unutar malog broja gledatelja, sigurno se našao priličan broj fanova takve propozicije i metode ...pročitajte cijeli tekst...
  • Homosenzualni plesni dijalog

    10. Queer Zagreb, 23. – 30. travnja 2012.: Centre Chorégraphique National Caen/Basse Normandie La danse de Pièze (Ples Pièze), kor. Héla Fattoumi, Eric Lamoureux

    Piše: Katja Šimunić
    Interakcija dvaju plesnih tijela dinamizira se dodirom koji nije lagan i ne sugerira milovanje kože, nego dopire duboko u materiju tijela, masu tijela, u meso, i ostvaruje trenja koja katkada mogu izgledati kao napad i borba, ali su u svojoj svjesnosti drugoga i pozornosti da ga se ne ozlijedi potpuno lišena agresivnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između izgovorenog i prešućenog

    10. Queer Zagreb, 23. – 30. travnja 2012.: Donko Seko / La Compagnie, Correspondences (Dopisivanje), kor. Kettly Noël / Nelisiwe Xaba

    Kettly Noël i Nelisiwe Xaba u svom radu progovaraju o socijalnim temama i položaju Afričke žene te angažirano i drsko u potku izvedbe podmeću govore o monetarnom ustroju, o Africi – prodanom kontinentu... No, pojavnost autorica i izvođačica na sceni gotovo da zasjenjuje sve ostale elemente predstave dok pokretima i riječima uspostavljaju odnos ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slavlje plesom

    Bitef teatar, Beograd: Soneti, kor. Dunja Jocić, Dalija Aćin Thelander, Leo Mujić

    Piše: Maja Đurinović
    Koreografija Lea Mujića My mistress' eyes are nothing like the sun… najbliža je oblikovanju odnosno doživljaju kazališnog soneta. Poetski teatar koji komunicira s onima koji još uvijek jednostavno uživaju u simbolici geste i iznijansiranim efortima izrađenih tijela koja prenose stvaralačku i životnu strast. Uz Bacha i Ashen Ataljanc koja vlada prostorom i vremenom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Norma na udaru

    Dani samostalnih plesnih autora, Rijeka, 4. veljače 2012.

    Piše: Tatjana Sandalj
    U odnosu na viđeno u travnju 2011., kroz najveće je promjene prošao projekt Dijagnoza: umjetnost. Iako je riječ o tri neovisna projekta, o različitim konceptima i autorskim potpisima, odgledani u jednu večer nude zanimljivu poveznicu – svaki na svoj način, u Duhu, Snu ili Poremećaju, traže izvor umjetničko nadahnuće i djelovanje
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji