Balet

  • Desetljeće uspjeha

    35 godina umjetničkog rada Almire Osmanović i njezin oproštaj od splitske publike i ansambla Baleta HNK Split

    Piše: Sanja Petrovski
    Almira Omanović je kao ravnateljica Baleta HNK Split slijedeći vlastite afiniteta prema suvremenosti u plesnoj umjetnosti, dovela u Split sjajne i poznate suvremene koreografe, kostimografe, scenografe te se dokazala kao osoba koja zna osluškivati i voditi ansambl sukladno sa njegovim potrebama i kretanjima plesne umjetnosti u svijetu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neujednačena predstava i sjajni plesači

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu: Ludwig Minkus, Don Quijote, kor. i red. Patrick Armand (prema Mariusu Petipau)

    Piše: Andreja Jeličić
    Quitri Pavle Mikolavčić i Basilio Stanciua od prvog pojavljivanja na sceni u potpunosti određuju svoje likove i plijene pozornost. S njima se događa ono što je u ovakvim tradicionalnim ulogama mjerilo uspješnosti – potpuno stapanje apstraktnih koraka, ili ako hoćete – tehničkog umijeća
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nijemi krik sa Sustipana

    58. Splitsko ljeto: Balet HNK Split, Neostvareni susreti, kor. Ljiljana Gvozdenović, Čudesni mandarin, kor. Milko Šparemblek

    Piše: Maja Đurinović
    Čini se da kako Šparemblek sve dublje roni u slojeve glazbe, značenje zvuka i njegova odnosa s radnjom tako je u plesnom rješenju sve jednostavniji, čišći i precizniji. Pokret je ogoljen u čistoći značenja, često zaustavljen u ekspresiji tijela, kao slika kojom je jedno poglavlje zaključeno iako već na drugom mjestu radnja ide dalje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kolaž stilova i stavova

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Koreolabos 2012., kor. Sven Copony, Simona Unterajter, Eugen Dobrescu, Pavla Mikolavčić, Danijela Zobunđija, Dan Rus

    Piše: Maja Đurinović
    Najzreliji rad bio je Neizgovoreno Pavle Mikolavčić. Misaona i profinjena a bez pretencioznosti, rijetko duhovita u pokretu, zaigrana ili suzdržana, Mikolavčić je sa tri plesačka para, klupicom i dva pokretna ormarića / ogledala stvorila zaokruženu cjelinu iznimne poetičnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Solidna kvaliteta domaćih snaga

    Međunarodno baletno natjecanje Mia Čorak Slavenska, HNK u Zagrebu, 29. – 30. lipnja 2012.

    Usprkos velikom broju i generalno dobroj kvaliteti natjecatelja, niti jedan par niti solo plesač nije se dojmio žirija u toj mjeri da se dodijeli Grand Prix. Ipak, načelno je primijećeno da su mnogi plesači bez obzira na nagrade izuzetno napredovali, što je i osnovna svrha ovog natjecanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trijumf zagrebačkog Baleta

    Balet HNK u Zagrebu: Večer njemačkih autora: Suita suita suita kor. Marc Geocke, Druga simfonija, kor. Uwe Scholz (druga podjela)

    Piše: Andreja Jeličić
    Dok Goecke u svojoj inventivnoj minijaturi stupa u kreativni, duhoviti dijalog s Bachovom glazbom, Scholz Schumanna osjeća svakim djelićem svoga unutarnjeg bića i iz tog osjećaja, iz samih tonova i nota velikog romantičara stvara pokret. Zakučastu baroknu kompleksnost i polutamu tu zamjenjuje svijetla, plava prozračnost i jasnoća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nova scenska estetika

    Balet HNK u Zagrebu: Večer njemačkih autora: Suita suita suita kor. Marc Geocke, Druga simfonija kor. Uwe Scholz

    Piše: Maja Đurinović
    Druga simfonija Uwea Scholza na glazbu Roberta Schumanna sukus je poetične ljepote klasike 20. stoljeća. Moćna, velika partitura tijela pažljivo prati onu glazbenu u fascinantnoj čistoći linija i formi koje su u stalnoj mijeni. Muzikalno, titravo i nježno, plesački nadahnuto i usredotočeno u upisivanju u prostor, a opet starinski samozatajno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Široki raspon

    Balet HNK Split: Baletna gala-večer

    Piše: Sanja Petrovski
    U finalu, u trinaestom plesnom broju, razigrao se čitav ansambl sa prošlogodišnjom vrlo uspjelom adaptacijom Grka Zorbe. Osebujni dueli i natjecanja u plesnoj tehnici Artema Zhusova i Yassauia Mergaliyeva, obilježili su kraj predstave i kraj doista uspješne baletne sezone HNK Split. Večer je pokazala sklonosti i postignuća ansambla ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slasti zabranjenog voća

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Léo Delibes – Youri Vámos, Coppélia na Montmartreu, kor. i red. Youri Vámos (obnova)

    Piše: Andreja Jeličić
    Ulaz, solo i cijela pojava Pavle Mikolavčić (Swanilda) u drugom činu bili su sjajni. Tomislav Petranović (Franz), plesač čijoj vještini gledatelj vjeruje i s olakšanjem se prepušta muzičkoj, ritmičkoj i tehničkoj preciznosti i lakoći njegove izvedbe, uz svoju uobičajenu tehničku superiornost donio je ovaj put  i zamjetan dramski raspon
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljepota tradicionalne estetike

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Petar Iljič Čajkovski, Trnoružica, kor. Elena Pankova (prema Mariusu Petipau), dir. Hari Zlodre

    Piše: Sanja Petrovski
    Nenametljiva, a istovremeno aristokratski snažna pojava Artjoma Žusova kao princa Desirea savršeno korespondira sa prvakinjom baleta Irinom Čaban, princezom Aurorom, koja svojom pojavom plijeni pozornost i ispunja čitavu pozornicu. Dugogodišnji partneri na sceni djeluju nepogrešivo, uigrano, skladno i očaravajuće
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O Kotaču i Sreći

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Carl Orff: Carmina burana, kor. Hugo Viera

    Piše: Maja Đurinović
    Maša Kolar (Fortuna) ponovno je u jakoj plesačkoj formi. Njezin pokret specifičan je kao kombinacija krute, uglate, zadane sekvence, koju vode ruke i koja naglašava poziciju vlasti nad prostorom, vremenom i ljudima, i dugih mekanih izbačaja udova, impulsa koji kreću iz potresenog centra da bi u ushitu ili očaju hvatali i širili prostor vlastite kinesfere ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji