Izvedbene umjetnosti
-
Prostor plus, Rijeka: International Harvester: Prototypes, red. i kor. Kate Foley
Piše: Tatjana Sandalj
Kićena dvorana Filodrammatice postala je idealnom pozornicom sukoba sna i jave, hedonističkih iluzija što ih pletu slike na zidovima i stropu, te ekonomskog kolapsa što ga živimo. Uz glazbu i zvukove izvedene uživo, Kate Foley i Jorge Correa Bethencourt ponudili su neposredno iskustvo koreografiranog tijela u stiliziranoj igri barokna dvora ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA; Rijeka: Carte blanche, kor. i red. Ivana Peranić
Piše: Tatjana Sandalj
Svako značenjsko iščitavanje Carte blanche izrazito je individualno i samo jedno od mogućih. Niti mogu biti beskonačne, a mogu biti i ograničenje čovjeka u prostoru i vremenu. Što se emotivnog doživljaja tiče, neispisani papir ovoga puta autorima nije poslužio kao pokriće za nekreativnost i neduhovitost nego upravo obrnuto
...pročitajte cijeli tekst...
-
BADco. i Domino, Zagreb: Ima li života na sceni?, kor. Pravdan Devlahović Ana Kreitmeyer, Nikolina Pristaš, Zrinka Užbinec, red. Goran Sergej Pristaš
Piše: Tatjana Sandalj
Pitanje je koliko bi se u specifičnom scenskom doživljaju Ima li života na sceni? snašla prosječna kazališna publika bez uputa u vidu popisa prizora, a i uz sve to predstava ostaje prilično apstraktna i hermetična iako se gledatelj povremeno može nasmijati i zabaviti uz scenske dosjetke i sjajnu izvedbu posebno Pravdana Devlahovića
...pročitajte cijeli tekst...
-
Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Jasna Žmak, Istovremeno drugi, red. Matija Ferlin
radi se o predstavi koja govori o uvjetima vlastita nastajanja i o svojim osnovnim gradivnim jedinicama: pokretu i govoru. I dok su se u Samicama glumci izgovarali rečenice koje su bile, riječima redatelja, „deformirane ili lišene svog prvotnog značenja“, ovdje se plesači gotovo odriču svoje plesne edukacije kako bi se vratili na čistu formu
...pročitajte cijeli tekst...
-
O.N.E.: Black, interaktivna videoinstalacija, Martina Nevistić i Iva Korenčić
Piše: Iva Nerina Sibila
U pojam Black, dakle crnila, autorice ulaze nizom jednostavnih asocijacija koje pokreću njihovu maštu i grade estetsko-koreografski sistem. Pitanje odsustva, praznine, ništavila pa čak i smrti koje se vežu na pojam crne boje, Martina Nevistić i Iva Korenčić koriste nepretenciozno i s gotovo drskom lakoćom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Jukebox, kor. Ksenija Zec i Saša Božić, Kuća Lauba, Zagreb; Trag / Trace / Spur, kor. Michaela Müller, Zrinka Šimičić Mihanović i Fa Ventilato, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb
Piše: Maja Đurinović
Iako imaju isti koreografski zadatak očite su osobne kvalitete plesačica koje se međutim, prvi put zajedno na sceni, odlično slažu. Nikolina Pristaš je suptilna, misaona, kao sa zadrškom, pokret pušta mekano kroz sebe, dok je Petra Hrašćanec eksplozivna, nestrpljiva, i geste i tijelo baca odlučno u prostor, bez predumišljaja
...pročitajte cijeli tekst...
-
The Necessary Stage, Singapur, i Trafik, Rijeka: Crossings, red. Alvin Tan
Piše: Iva Nerina Sibila
Jednostavna iskrenost kojom Žak Valenta prepričava anegdote s putovanja iz Zagreba u Rijeku s fotografijom prelijepe Sharde pod rukom, završava stvarnim susretom i finom koreografijom prepoznavanja i razumijevanja. Ta linija predstave, smještena u njezinu posljednjem dijelu, rješava mnoge otvorene krajeve Crossingsa
...pročitajte cijeli tekst...
-
Perači prozora, autorica Natalija Manojlović
Piše: Mirna Rončević
Emocije koje polučuje ljudska patologija i strah od slobode ovdje su iznijansirane i jasno profilirane, manifestirajući se u scenskoj dinamici u širokom rasponu od letargije do agresije. Zanimljiv koncept, vrsna režija, koreografija, scenografija i dramaturgija te izvođačka uvjerljivost pridružuju ovaj projekt uspješnicama autorice i izvođača ...pročitajte cijeli tekst...
-
Eurokaz, festival novog kazališta: 27. lipnja – 2. srpnja 2012.: Theatercombinat, Claudia Bosse, dominant powers. what is to be done then? & biografski krajolici Novog Zagreba; Dalibor Martinis, Simultani govor
Piše: Iva Nerina Sibila
Koliko je rad Caludie Bosse u prostoru razveden i dinamičan – i čini mozaik prekoračenja u dislokaciji eksponata, publike, tekstova, koreografije i prostora, rad Dalibora Martinisa djeluje kao vizualna instalacija ili zvučni oratorij. Minimalna dinamika koju čine promjene svjetla zvuka, čine ovaj rad koherentnim, stabilnim i upečatljivijim ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar Rubikon, Rijeka: Fuzija B, red. Zvonimir Peranić
Piše: Tatjana Sandalj
Autori su secirali predstave Teatra Rubikon i u Fuziji B ih sveli na osnove dijelove scenografije, kostimografije i glazbene ulomke posloženi u asocijativni niz slika koje grade atmosferu, a od svakog u publici autori očekuju aktivan introspekcijski pristup osobnom iskustvu i pronalaženje frekvencija na kojima se uspostavlja komunikacija s viđenim ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv