(Prepo)zna(va)nje

Intervju: Christiane Blaise, direktorica Koreografskog razvojnog centra (CDC) Le Pacifique iz Grenoblea, inicijatorica i voditeljica koreografskog natjecanja (Re)connaissance

  • Za mlade koreografe i plesače u usponu najčešće postoje različiti programi podrške, dok autorske i plesačke zvijezde, u zemljama gdje stvari više-manje funkcioniraju kako treba, ne i u Hrvatskoj, imaju zajamčene angažmane ili do njih ako ništa drugo lakše dolaze. Što je s onima koji su negdje između? Niti su više tako mladi da bi se trebali dokazivati, niti su slavna razvikana imena za kojima se otimaju programatori, kazališne kuće i ansambli. U tom je smislu zanimljivo natjecanje (Re)connaissance u francuskom Grenobleu čiji je cilj dati priliku upravo autorima koje u šali nazivaju srednjašima. (Re)connaissance bi u slobodnom prijevodu s francuskoga značilo (prepo)zna(va)nje, odavanje priznanja onima koji su već poznati, nisu više mladi i imaju neko znanje i iskustvo. Natjecanje se šesti put održalo od 21. i 22. studenog u kazalištu La Rampe u Grenobleu gdje sam razgovarala s Christiane Blaise, direktoricom Koreografskog razvojnog centra (CDC) Le Pacifique iz Grenoblea, ujedno jednom od inicijatorica i voditeljica projekta (Re)connaissance.

    Zašto ste pokrenuli (Re)connaissance?

    Željeli smo podržati autore koji zato što niti su zvijezde, niti su mladi, nemaju dovoljno prilika za turneje.

    U organizaciji sudjeluje velik broj organizacije iz čitave Francuske, jesu li to samo plesni centri?

    Počeli smo u suradnji s Maison de la danse Lyon (Kuća plesa Lyon) koji su zajedno s Le Pacifiqueom inicijatori projekta. Danas imamo osamnaest partnera iz cijele Francuske, a radi se ne samo o plesnim ustanovama, nego su to i kazalištne kuće koje programiraju različite programe, između ostalog i ples. Partneri su vrlo raznoliki.
    Prva nagrada žirija: Compagnie Sine Qua Non Art, Des Ailleurs sans lieux, foto: Christian Rausch
    To rezultira i vrlo šarolikim programom, vidjeli smo doista različite pristupe plesu, od apstraktnog suvremenoplesnog pokreta do street stylea. Kako nastaje program?

    Partneri su ti koji sami predlažu radove, oni čine jednu mješavinu struktura u Francuskoj koje u nekom obliku podržavaju ples. Tako u natjecateljski program odabiremo dvanaest radova koji se izvode u dvije večeri. Osim navedenog, uvjet je da radovi traju maksimalno 25 minuta, mogu biti i isječci iz veće predstave, te da imaju minimalno troje ili maksimalno pet izvođača.

    Nagrade su više nego primamljive...

    Prvonagrađeni dobiva 5.000 eura te turneju i rezidenciju, drugonagrađeni 2.500 eura te također turneju i rezidenciju, a nagrada publike uključuje turneju i uvrštenje u Numeridanse.tv, međunarodnu online knjižnicu plesnih videa koju održava Maison de la danse iz Lyona.
    Druga nagrada žirija: CUBe association, Shake it out, foto: Christian Rausch
    Što podrazumjeva turneja?

    Osam partnera iz projekta obvezuje se kupiti sva tri nagrađena rada i pokazivati ih na svojim scenama tijekom naredne sezone, ali kupuju ono što vide ovdje, dakle paket od tri puta po 25 minuta rada što je cjelovečernji program.

    Zašto ste projekt formirali kao natjecanje od kojeg mnogi zaziru?

    U mogućnosti smo nagraditi samo tri rada, a željeli smo svim natjecateljima omogućiti vidljivost. U publici sjede programatori koji svake godine na suradnju pozivaju i neke radove koji nisu službeno nagrađeni.

    Ove godine u žiriju su bili primjerice Rio Rutzinger iz bečkog ImPulsTanz festivala, Stéphanie Pécourt iz Wallonie-Bruxelles Théâtre/Danse, Point Contact Culture, Nadège Loir iz Le Quartz, Scène Nationale de Brest i drugi. Kako birate žiri?

    Žiri je međunarodni, neovisan, nije povezan s organizatorima i mijenja se svake godine.
    Nagrada publike i Communicating Dance nagrada: Le Collectif Ès, Hippopotomonstrosesquippedaliophobie, foto: Christian Rausch
    Zanimljivo mi je vidjeti vrlo raznoliku publiku, brojnu djecu, mlade, dosta i starije publike, a tu su jednako i stručnjaci, programatori iz cijele zemlje... Gledalište je puno oba dana. Koja vam je komunikacijska strategija?

    Festival je postigao nacionalni ugled pa ga prate brojni kako lokalni tako i nacionalni mediji. Komuniciramo kroz sve dostupne kanale, od novina, radija, televizije, društvenih mreža...(Re)connaissance ima široku publiku, obraćamo se mladima, obiteljima, amaterima i profesionalcima i to ne samo lokalno nego i nacionalno.

    © Jelena Mihelčić, PLESNA SCENA.hr, 30. studenoga 2014.

Piše:

Jelena
Mihelčić